Reële aankoopprijs 2cv uit 1973
Reële aankoopprijs 2cv uit 1973
Na eerder in mijn levenspad een eend bezeten te hebben die we o.a. heen (en weer!) naar Kreta gereden hebben, begint het idee zich wel weer te ontwikkelen om toch weer een eendje voor de deur te hebben staan. Oftewel, het is te leuk.
Dit keer lijkt het me helemaal leuk om een eendje uit 1973 te hebben, iets met even oud als zegmaar. De prijzen zij echter wel iets anders "dan toen". Ook de vrije tijd om te klussen. De hamvraag is dan ook, wat is een reële prijs waar ik op moet rekenen voor een kwalitatieve (gereviseerde) eend uit 1973. Voordat ik te enthousiast wordt. Kunnen jullie me hier wat in sturen?
BVD!
Dit keer lijkt het me helemaal leuk om een eendje uit 1973 te hebben, iets met even oud als zegmaar. De prijzen zij echter wel iets anders "dan toen". Ook de vrije tijd om te klussen. De hamvraag is dan ook, wat is een reële prijs waar ik op moet rekenen voor een kwalitatieve (gereviseerde) eend uit 1973. Voordat ik te enthousiast wordt. Kunnen jullie me hier wat in sturen?
BVD!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Dank, ga meteen even kijken. Is het dan nu zelfs coordeligerbte shoppen in Nederland?
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
Typen op een klein schermpje zonder koffie.
"Voordeliger"
Had er moeten staan....
"Voordeliger"
Had er moeten staan....
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
Nou ,ik zou alle opties openhouden en alles goed in de gaten houden.meminc schreef:Dank, ga meteen even kijken. Is het dan nu zelfs voordeliger shoppen in Nederland?
Na de zomer, als de eenden weer in de stalling gaan, is het mogelijk wat gunstiger shoppen. Maar de tijd dat je de eendjes voor "weinig "geld kon kopen is definitief voorbij.
Eigenlijk zijn de prijzen steeds stijgende, maar je kunt geluk hebben, vooral, zoals reeds gezegd , na de zomer.
Een opknapper kan je veel geld besparen, maar vaak is het laswerk wat eraan gedaan moet worden en uiteindelijk ben je het geld toch kwijt .
Re: Reële aankoopprijs 2cv uit 1973
Inmiddels jaartje verder. Af en aan gevolgd, nooit geacteerd. Nieuw jaar nieuwe kansen. Gerelateerde vraag. Is het echt onverstandige een eendje van begin jaren 70 te prefereren boven een '80 plusser? Zoals laatst iemand mij mededeelde "van '73 dat zijn barrels". Nou begrijp ik dat ze 10 jaar ouder zijn, maar zijn ze daarmee ook echt onverstandiger qua kwaliteit?
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
-
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 14 aug, 2012 20:03
- Locatie: Brabant
Re: Reële aankoopprijs 2cv uit 1973
Ik denk dat technisch alle eenden dezelfde kwaliteit hebben. Ik weet wel dat de 2CV op diverse locaties en fabrieken zijn geproduceerd. De onderlinge kwaliteit (vaak plaatwerk) was verschillend. In de praktijk moet je zoeken naar een technische goede 2CV, daarnaast moet deze vooral "hard" zijn. Dit scheelt je een hoop werk, geld en teleurstellingen.
Kort samengevat, zoek een (technisch) goede auto en kijk niet perse naar bouwjaar.
Kort samengevat, zoek een (technisch) goede auto en kijk niet perse naar bouwjaar.
Re: Reële aankoopprijs 2cv uit 1973
Bouwjaar is vooral gevoelsmatig geef ik toe
Maar een harde oude eend is dus op zich niet slechter dan een met een nieuw chassis? Kan me voorstellen dat als ie na al die tijd nog steeds hard is, dit een goed teken is.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Maar een harde oude eend is dus op zich niet slechter dan een met een nieuw chassis? Kan me voorstellen dat als ie na al die tijd nog steeds hard is, dit een goed teken is.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Reële aankoopprijs 2cv uit 1973
Zelf heb ik het idee dat die vroegere eenden beter plaatwerk hadden.
Een keer behandelde plaatsen lijken beter te blijven dan van de jaren 80 eenden.
Een keer behandelde plaatsen lijken beter te blijven dan van de jaren 80 eenden.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Re: Reële aankoopprijs 2cv uit 1973
Jaren 80 heeft natuurlijk het bekende 'crisis staal', maar uiteindelijk is de kwaliteit altijd afhankelijk van heel veel factoren. Elke eend is uniek dus altijd goed op blijven letten.André Post schreef: ↑do 9 aug, 2018 11:55 Zelf heb ik het idee dat die vroegere eenden beter plaatwerk hadden.
Een keer behandelde plaatsen lijken beter te blijven dan van de jaren 80 eenden.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
Re: Reële aankoopprijs 2cv uit 1973
Weer we bout verschil: is er iets zinnigs te zeggen wat de voorkeur geniet: eendje met (nog steeds) een "kei hard" chassis, of eendje met een nieuw chassis. Alhoewel een nieuw chassis goed klinkt, neig ik toch te denken dat een chassis dat nu nog steeds kei-hard is te prefereren zou zijn boven eendje die aangepakt is. Met "volledig gerestaureerd" ben je toch flink afhankelijk van de manier waarop dit gebeurd is heb ik het gevoel. Een nog steeds kei-hard chassis is dan gelijk aan een nieuw kei-hard chassis (behalve verzinkt dan...) maar zonder de risico's dat er verkeerd aan gerestaureerd is. Nou ja, nu blijft alles een beetje lastig "zeker weten" bij een 30+ jaar oude eend...
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena