Ervaringen?: Olievulpijp van 2cv shop of van Burton2cvshop
Het olieverbruik zo laag dat de laatste 500 km het peil niet merkbaar is gezakt. Zal dit weekeinde de compressie eens laten meten. Het meten van de onderdruk doe ik met een aquariumslag die ik op de tuit naar het luchtfilter stop, net zoals veel filmpjes op youtube, daar kan weinig mee mis gaan.
Niets heeft zoveel haast, dat het onveilig kan
Re: Ervaringen?: Olievulpijp van 2cv shop of van Burton2cvshop
Ik heb de revisieset uit Zutphen gebruikt. Werkt perfect, alleen lekte er olie door de nieuwe pakking. Pakking is te dun. Ik heb na lang zoeken een dikkere pakking gevonden van 1,5 mm (hitte- en oliebestendig). Ik heb genoeg over. Stuur me een pm en dan stuur ik een stukje pakking naar je toe.
Groet, Jochem
Groet, Jochem
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Misschien kan je een voorbeldstukje richting Zutphen sturen
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Heavy user
Welke pakking was het due lekte?
Ik heb de set van de 2cvshop al meerdere keren toegepast maar daar hoefde ik zelf niks aan toe te voegen.
Ik heb de set van de 2cvshop al meerdere keren toegepast maar daar hoefde ik zelf niks aan toe te voegen.
-
- Heavy user
Nee dat klopt.
Origineel is hij ook niet dikker.
Als dat niet afdicht dan lijkt het alsof er iets anders mis is.
Origineel is hij ook niet dikker.
Als dat niet afdicht dan lijkt het alsof er iets anders mis is.
Met de dikkere pakking is het lekvrij. Beste oplossing was afvlakken geweest, maar daar heb ik nu geen zin in.
Ik heb voor € 1,62 zelf een drukmeter gemaakt. Slang is te koop bij wildkamp.nl voor € 0,62 p.m.
Tip: ik heb wat inkt in de slang gedaan om meer contrast te krijgen.
Tip: ik heb wat inkt in de slang gedaan om meer contrast te krijgen.
- Bijlagen
-
- Drukmeter.jpg
- (1.65 MiB) 1405 keer gedownload
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ziet er goed uit Jochem.
Slang kun je ook bij een aquarium winkel of tuincentrum kopen. I.p.v. inkt gaat het ook met koffie of thee.
Slang kun je ook bij een aquarium winkel of tuincentrum kopen. I.p.v. inkt gaat het ook met koffie of thee.
Schultenbräu das ist mein Bier !
@Jochem
Doet de revisie set het goed? Ook met hogere toerentallen? Of loopt de onderdruk dan terug?
Doet de revisie set het goed? Ook met hogere toerentallen? Of loopt de onderdruk dan terug?
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.
Hoi Peter,
Bij stationair draaien heb ik ca. 44 cm onderdruk (2x 22 cm). Bij hoge toeren (oren dicht...) zakt de onderdruk iets terug en komt uit op ca. 30 cm (2 x 15 cm).
groet, Jochem
Bij stationair draaien heb ik ca. 44 cm onderdruk (2x 22 cm). Bij hoge toeren (oren dicht...) zakt de onderdruk iets terug en komt uit op ca. 30 cm (2 x 15 cm).
groet, Jochem
Dan lijkt me de olievulpijp in orde.
(Sorry, bezoek het forum niet zo vaak meer en moet ff wennen aan de nieuwe opmaak.)
(Sorry, bezoek het forum niet zo vaak meer en moet ff wennen aan de nieuwe opmaak.)
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.
Ik heb het bekende revisiesetje gekocht (verkrijgbaar in Zupthen) en mijn olievulpijp gereviseerd. Alleen vind ik het een erg gammel geheel. De twee helften draaien erg makkelijk ten opzichte van elkaar; bij monteren schiet de boel weer wat los. Je krijgt daardoor snel de situatie dat die twee kleine gaatjes aan de zijkant niet tegenover elkaar zitten waardoor de olievulpijp zijn werk niet goed kan doen volgens mij.
Iemand anders ook deze ervaring?
Iemand anders ook deze ervaring?
La vie est belle.