Goedkope Wonderolie

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Goedkope Wonderolie

Bericht door Punky » di 28 jun, 2005 23:42

Na een mooie rondrit kwamen we deze avond langs de modelvliegtuigjesclub. Daar ff een praatje staan maken en tot mijn verbazing vliegen die dingen op wonderolie gemengd met Ethanol. Dit mengen gebeurt bij de winkels die hierin handelen schijnbaar zelf. De wonderolie kostte volgens hun iets van 1,70 de liter ofzo. Terwijl ik zelf altijd iets van 2,50 per 250ml betaal ofzo bij de kruidvat. Deze is dan wel goed gekeurd ter consumptie. Maar daar zullen de veerpotten wel lak aan hebben. Dus in het vervolg ga ik daar mijn ricinus wonderolie halen ipv die dure van de kruidvat.

Voor de mensen die dit ook nog niet wisten... Doe er je voordeel mee.

P.S.: Let er wel op dat je dus niet de gemengde prut koopt.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » wo 29 jun, 2005 00:12

die mengolie is van mindere kwaliteit (minder puur zeg maar), maar volgens mij is hij prima voor de veerpotten.

Maar de kruidvat verkoopt het ook zeg je ?

Niet als wonderolie, maar als ricinusolie zeker ?
Wordt verkocht als medicijn tegen verstopping dacht ik, toch ?

Marcel

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » wo 29 jun, 2005 00:38

trouwens.... waar halen jullie die grote injectiespuiten om de wonderolie in de veerpotten te spuiten ?

Ik heb geen heroine spuitende vrienden of kennissen, dus moet ik toch ergens anders zo'n ding vandaan halen...

Marcel

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » wo 29 jun, 2005 00:41

loop effe naar het plaatselijke NS station, of vraag het bij een apotheek. (Draag korte mouwen, zodat ze zien dat je armen nog ongeschonden zijn, anders wordt er zo geluld in de buurt ;) )
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 29 jun, 2005 01:00

Het schijnt dat je die spuiten bij de apotheek kunt aankomen.

Aangezien ik pleeg ben neem ik vaak spuiten van 5 of 10ml van het werk mee. Wat er voorradig is. Moet je wel regelmatig bijvullen, maar het is wel gratis. :wink: :lol:
Je moet eigenlijk de spuiten van een bupipomp (staat volgens mij verkeerd geschreven, maar wie weet dat hier :lol: ) hebben. Die zijn een paar maten groter. Dat zijn van die spuiten voor 24 uurs medicatie, die dan door een pomp langzaam worden ingespoten. Aangezien ik niet in een algemeen ziekenhuis werk, kan ik die dus niet aankomen. Ik vraag me ook af of de apotheek die heeft???

Op die flesjes van de kruidvat staat meen ik ook wonderolie, maar die dat is die je vor de poeperij gebruikt. Ik vraag me af of de eend zulke zuivere olie (niet de poep dus) moet hebben. :roll:
PuNk RoCK LosEr

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Handjes » wo 29 jun, 2005 09:46

Ik haal altijd 1 liter flessen bij de drogist. En de spuiten inderdaad bij de apotheek. Alleen het slangetje weet ik niet waar je dat kunt krijgen. Vroeger hier bij de Hubo, maar die hebben het er uit gegooid.
La vie est belle.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 29 jun, 2005 12:24

Bij de modelvliegtuigjeshandel zou die olie dus goedkoper zijn. Want hoeveel betaal jij voor een liter.

En voor die slang kun je meen ik ook ventielslang van een fiets gebruiken. :wink:
PuNk RoCK LosEr

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Handjes » wo 29 jun, 2005 13:27

Ik dacht iets van 8-9 euro.
Heeft het slangetje van de ruitenwisservloeistof niet ongeveer ook zo'n diameter? Waar kun je die eigenlijk kopen (die zijn altijd hard geworden namelijk)?
La vie est belle.

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 29 jun, 2005 17:21

Ik heb de olie en de spuit (dik) van de apotheek, hoefde alleen de olie te betalen. Het slangetje is die van de ML-spuitbus. Het spuitmondje zit er nog op.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 30 jun, 2005 17:35

Slan aan trechter, trechter aan je deur vastmaken (tape ofzo) andere uiteinde van je slang in je veerpot en giet de olie in de trechter. Daarna wachten tot die olie uit de trechter en de slang, in je veerpot gelopen is. Duurt even, maar dan heb je tijd om wat anders te doen ;)
Afblijven.

Mijn2CV
Beginner
Beginner

Bericht door Mijn2CV » zo 5 mar, 2006 11:51

Ik heb wonderolie bij de drogist gevonden. Dit is niet het spul voor consumptie en koste ongeveer iets van een 1,50 - 2,00 € per liter.

Ik was ook eens bij een modelbouwzaak geweest en deze wist mij te zeggen dat die wonderolie niet helemaal zuiver/puur was ten opzichte van het spul van bij de drogist. Maar mss was dat al van dat geprepareerde spul, dat heb ik hem niet meer gevraagd.

Groeten,
Niels R.

Plaats reactie