goedemiddag, na lange tijd weer aan het sleutelen aan een 12 pk. nu met het motortje bezig hij loopt mooi maar helaas als ie warm is en even stationair staat te draaien en ik daarna gas geeft rookt hij. is dat een teken dat de cilinder en of zuiger veren versleten zijn of kan het ook de cil.kop zijn met lekkage door de klepstelen? weet iemand of er nog 12 pk cilinder sets te koop zijn?
groet,
rokende 12 pk
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: rokende 12 pk
Ik weet niet zeker of de 12pk wel klepsteel afdichting heeft.
Voor mijn 18pk heb ik koppen met en zonder.
Als hij dat niet heeft kan het goed dat hij wat rookt na een tijdje stationair draaien.
Een kompressie meting kan wel iets zeggen over zuigerveer slijtage.
Voor mijn 18pk heb ik koppen met en zonder.
Als hij dat niet heeft kan het goed dat hij wat rookt na een tijdje stationair draaien.
Een kompressie meting kan wel iets zeggen over zuigerveer slijtage.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Re: rokende 12 pk
Ja nieuwe zuigers en cylinders zijn te krijgen.
Sowieso zou ik 'klephoedjes' laten plaatsen in de cylinderkoppen. Dan ben je voor altijd van het roken af. (als je zuigerveren tenminste ook in orde zijn)
Sowieso zou ik 'klephoedjes' laten plaatsen in de cylinderkoppen. Dan ben je voor altijd van het roken af. (als je zuigerveren tenminste ook in orde zijn)
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950