Maar ik loop vervolgens best tegen dingen aan:
- Bruiloft van familie (was daggast). Werd uit mn bed gebeld want kregen de eend niet gestart en bruidspaar was maar met gewone auto naar fotolocatie gegaan. Ik kom bij huis bruidegom aan. Stap in de eend: in 1x aanslaan natuurlijk. Men is alleen nog maar moderne auto's gewend en heeft geen idee wat verzuipen is.
- Zo vroeg de juf van een van mn kinderen of ze er in mocht trouwen. Dan denk je 'de juf, sja, daar kun je moeilijk nee tegen zeggen'. Dus toegezegd. Toen kwam ik er achter dat de bruidegom pas een week voor de bruiloft ging afrijden! Dus mn eend ging mee met iemand die net een week zn rijbewijs had. Dan denk ik: hoe durf je dan iemand zn oldtimer te vragen?
- Eend werd gevraagd voor Gala van middelbare school. Ze verwijzen naar verhuurbedrijf is ook zo wat want scholieren hebben geen euro's. Hoor ik op de dag zelf dat ze de volgende dag op vliegvakantie gaan.
- Eend werd gevraagd door kennis voor Gala twee dagen van tevoren (maar al bezet door gala hierboven). Blijkt dat diegene een tante heeft met Kever en oude Landrover.
Collega van mij snapt niet waar mensen de brutaliteit vandaan halen om te vragen mn 2cv te lenen. Ze zegt: Je vraagt toch iemand ook niet om zn Tesla een dag te lenen, waarom dan wel jouw 2cv?