Project 2cv6 1986
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Je wilt de koets verzinken toch? je bent al zo ver met nieuwe delen knal er ook nieuwe binnenschermen in. Wat ed147 hier boven schrijft ben ik het niet mee eens. Alles is te repareren maar een nieuw binnen scherm is veel makkelijker en gaat ook sneller als al die stukjes die ik hier op de foto zie. Slijp/borstel de stukken maar eens schoon op de plaatsen waar de plaat dubbel zit van de aanslag rubbers en idd de rand onder je 3e ruit. Grote kans dat je dan nog een boel ellende ziet. ga er maar van uit dat je onderste stuk c stijl ook niets van over blijft om weer iets nieuws aan te lassen als de boel schoon is. voetjes van de b stijl kan je ook los nieuw krijgen. Binnen scherm zit met een stuk of 15 punt lasjes vast.
Greetz
Greetz
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Gee zie dat je bij mij om de hoek woont binnendoor net 10 km. Je mag altijd ff in de knutselschuur langs komen heb daar wel een aantal koetsen staan waar ik op het moment mee bezig ben. kan je zo laten zien en uitleggen wat de makkelijkste werk volgorde is en hoe het moet zitten.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Hi,DucKKnutsel schreef:Gee zie dat je bij mij om de hoek woont binnendoor net 10 km. Je mag altijd ff in de knutselschuur langs komen heb daar wel een aantal koetsen staan waar ik op het moment mee bezig ben. kan je zo laten zien en uitleggen wat de makkelijkste werk volgorde is en hoe het moet zitten.
Ik heb je een PB gestuurd.
Cheers,
Gee
E-book "Travels with Thimba" over mijn road trip van een jaar rond Afrika: www.geehurkmans.com/Thimba
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za 22 aug, 2015 16:19
koets gefixeerd
Eerst maar eens de koets gefixeerd, inclusief 'afstandhouders' voor de dorpels (dank Geert en Siemen!). Dan kan ik 'm met een gerust hart op haar kop zetten.
Ik begin met de dorpels en de voetenbak. Nieuwe voetenbak besteld in Zutphen. Daar hebben ze een duurdere variant, made in Holland, en een die gemaakt is op basis van de originele mal, en nog goedkoper is ook! Omdat die laatste - zeggen ze - een betere pasvorm heeft, die maar genomen. Gemaakt van zinkor plaat.
Eerst de oude voetenbak er maar een netjes uithalen met een puntlasboortje.
Cheers,
Gee
Ik begin met de dorpels en de voetenbak. Nieuwe voetenbak besteld in Zutphen. Daar hebben ze een duurdere variant, made in Holland, en een die gemaakt is op basis van de originele mal, en nog goedkoper is ook! Omdat die laatste - zeggen ze - een betere pasvorm heeft, die maar genomen. Gemaakt van zinkor plaat.
Eerst de oude voetenbak er maar een netjes uithalen met een puntlasboortje.
Cheers,
Gee
E-book "Travels with Thimba" over mijn road trip van een jaar rond Afrika: www.geehurkmans.com/Thimba
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Klopt, die worden in Slovenië gemaakt bij: http://www.2cvkeza.com/en een die gemaakt is op basis van de originele mal, en nog goedkoper is ook! Omdat die laatste - zeggen ze - een betere pasvorm heeft, die maar genomen.
restauratie afgerond!
Na het rollend chassis heb ik helaas het werk moeten stoppen ivm een polsblessure. Daarna nog een fraaie camper gebouwd, en toen was het allemaal een beetje te ver weg gezakt.
Ik vond in Theo (DucKKnutsel) op het forum) iemand die het laswerk voor zijn rekening wilde nemen, en vond Rob bereid om de verdere opbouw te doen. Uiteindelijk heeft Theo de gehele opbouw en afwerking gedaan, inclusief de coördinatie voor het zeer professionele spuitwerk.
Het resultaat is werkelijk prachtig! De auto ruikt van binnen zelfs helemaal nieuw.
Werkelijk alles is vernieuwd, tot aan een nieuw blok van Burton. ik ging voor een perfect resultaat, en Theo heeft zichzelf overtroffen!
Ik vond in Theo (DucKKnutsel) op het forum) iemand die het laswerk voor zijn rekening wilde nemen, en vond Rob bereid om de verdere opbouw te doen. Uiteindelijk heeft Theo de gehele opbouw en afwerking gedaan, inclusief de coördinatie voor het zeer professionele spuitwerk.
Het resultaat is werkelijk prachtig! De auto ruikt van binnen zelfs helemaal nieuw.
Werkelijk alles is vernieuwd, tot aan een nieuw blok van Burton. ik ging voor een perfect resultaat, en Theo heeft zichzelf overtroffen!
E-book "Travels with Thimba" over mijn road trip van een jaar rond Afrika: www.geehurkmans.com/Thimba
Ja, klopt!
Gee
Gee
E-book "Travels with Thimba" over mijn road trip van een jaar rond Afrika: www.geehurkmans.com/Thimba
Re: Project 2cv6 1986
Mooi gedaan, niet bang zijn en gewoon lekker gaan rijden.
diverse Citroens, wat anders.
Re: Project 2cv6 1986
Fantastisch gedaan, de eend ziet er als nieuw uit.
Ik wou dat ik ook zover was met die van mij…
Ik wou dat ik ook zover was met die van mij…
Re: Project 2cv6 1986
Hallo Gee,
Ik heb veel tips uit jouw verslag kunnen halen, dank daarvoor.
Bij de revisie van mijn stuuras loop ik tegen hetzelfde probleem aan als jij had. De moer van de tandheugeldrukgeleider gaat er niet geheel in.
Hoe heb jij dat uiteindelijk opgelost?
Mvg
Peter Paul Hoogkamer.
Ik heb veel tips uit jouw verslag kunnen halen, dank daarvoor.
Bij de revisie van mijn stuuras loop ik tegen hetzelfde probleem aan als jij had. De moer van de tandheugeldrukgeleider gaat er niet geheel in.
Hoe heb jij dat uiteindelijk opgelost?
Mvg
Peter Paul Hoogkamer.
Re: Project 2cv6 1986
Aanvulling;
als de moer er niet in zit loopt de stuurstang soepel, draai ik de moer er een klein beetje in dan loopt het direct niet meer soepel en voel je de tanden over elkaar heen gaan.
Advies?
als de moer er niet in zit loopt de stuurstang soepel, draai ik de moer er een klein beetje in dan loopt het direct niet meer soepel en voel je de tanden over elkaar heen gaan.
Advies?