Raad het geluid
Raad het geluid
Beste mensen,
De laatste tijd stoor ik mij enorm aan een hoog slingerend, draaiend geluid aan de voorkant van mijn 2CV. Het geluid is constant (verandert dus niet bij accelereren of vaart minderen). Bij ontkoppelen blijft geluid aanwezig. Bochtwerk of rechtuit maakt geen verschil. Vanaf een snelheid van circa 40 km/u wordt het geluid hoorbaar. De meeste boosdoeners die ik kan bedenken gaan draaien/bewegen niet constant. Ik loop dus vast.
Iemand de gouden tip? Met een zoekrichting ben ik al blij.
groet, Jochem
De laatste tijd stoor ik mij enorm aan een hoog slingerend, draaiend geluid aan de voorkant van mijn 2CV. Het geluid is constant (verandert dus niet bij accelereren of vaart minderen). Bij ontkoppelen blijft geluid aanwezig. Bochtwerk of rechtuit maakt geen verschil. Vanaf een snelheid van circa 40 km/u wordt het geluid hoorbaar. De meeste boosdoeners die ik kan bedenken gaan draaien/bewegen niet constant. Ik loop dus vast.
Iemand de gouden tip? Met een zoekrichting ben ik al blij.
groet, Jochem
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: Raad het geluid
Als je tijdens het rijden de bak in zijn vrij zet, en de motor uit zet, is het geluid er dan ook?
Schultenbräu das ist mein Bier !
Motor uit nog niet geprobeerd. Doe ik maandag en dan meld ik mij weer. Alvast dank voor het meedenken.
Wil je dingen uitproberen, is het geluid nauwelijks hoorbaar.... Ik vermoed dat door de warmte materialen zijn uitgezet. Ik meld mij weer als het geluid weer terug is en ik tijdens het rijden de motor heb uitgeschakeld. Ik demonteer ook nog het kapje van de v-snaar. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Poelie loopt vrij, dus dat lijkt het geluid niet te veroorzaken. Dank voor het meedenken AZL57.
Als ik de motor uitzet tijdens het rijden, dan blijft het geluid aanwezig. Waar denk je aan Boudewijn?
Als ik de motor uitzet tijdens het rijden, dan blijft het geluid aanwezig. Waar denk je aan Boudewijn?
koelmantel remschijven los? Pootjes hiervan breken nogal eens graag af.
diverse Citroens, wat anders.
Volgens mij is het opgelost. Ik heb onlangs beide stuurkogelarmen vervangen en sindsdien is het geluid weg gebleven. Vervanging was noodzakelijk; kogels waren ovaal..