schakelt vreemd
schakelt vreemd
Hoi,
Ik reed laatst met joos' ex-lief, michelle en het viel mij op dat die toch wel veel zachter schakelt dan de mijne...
die van mij heeft dus enkele rare kuren...
ik moet nogal hard trekken om naar derde te schakelen en de vierde versnelling is af en toe even zoeken...
bovendien, als ik voor een stoplicht ofzo sta en ik kom uit 3e versnelling, dan kraakt 'ie als ik naar eerste of in achteruit wil, doet ie niet als ik uit 2e kom... of is dit normaal?
waar kan dit aan liggen???
Ik reed laatst met joos' ex-lief, michelle en het viel mij op dat die toch wel veel zachter schakelt dan de mijne...
die van mij heeft dus enkele rare kuren...
ik moet nogal hard trekken om naar derde te schakelen en de vierde versnelling is af en toe even zoeken...
bovendien, als ik voor een stoplicht ofzo sta en ik kom uit 3e versnelling, dan kraakt 'ie als ik naar eerste of in achteruit wil, doet ie niet als ik uit 2e kom... of is dit normaal?
waar kan dit aan liggen???
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Lijkt op het probleem wat ik zelf had toen ik naar de a-markt in Gemert reed:
ak350 schreef:Op de heenweg schakelproblemen gehad, de Mehari wou niet meer in de derde versnelling, dus het laatste stukje maar van de twee naar de vier geschakeld.
Op de Markt nog een nieuw verbindingsrubber tussen pook en schakelmehanisme gezet. Het probleem leek opgelost, maar deed zich op de terugweg weer voor.
Na nogmaals goed onder de motorkap te kijken bleek de klem die de pook met bak verbind los te zitten waardoor tijdens het schakelen de pook op de bak verdraaide.
Gelukkig bleek het iets eenvoudigs te zijn en zo verholpen, ik werd namelijk al bang dat de versnellingsbak aan gort lag.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Addicted user
- Contacteer:
Ja maar dat betekend natuurlijk helemaal niets, die eerste bak die er bij mij in lag heeft ook maar 80000 gehaald en toen was die al gaar, veel te veel korte stukjes (was van vorige eigenaresse en die was wijk verpleegkundige). Toen ik hen kocht zat er een andere bak in en nu bij 167000 is deze ook al aardig op, voornamelijk de synchronisatie. Als de motor warm wordt kraakt hij ook lekker bij het schakelen, dat is wel goed te voorkomen door bij juiste toerentallen te schakelen en eventueel dubbel clutchen.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: schakelt vreemd
met dank aan dit forum.
Ik had hetzelfde probleem. Dacht ook dat er iets was met versnellingsbak toen ik hem bijna niet meer in
z,n 1e versnelling en achteruit kreeg.
Bleek het inderdaad aan de losse verticale schakelstang op de versnellingsbak te liggen!
Vaster gedraaid en hij doet het weer.
Ik had hetzelfde probleem. Dacht ook dat er iets was met versnellingsbak toen ik hem bijna niet meer in
z,n 1e versnelling en achteruit kreeg.
Bleek het inderdaad aan de losse verticale schakelstang op de versnellingsbak te liggen!
Vaster gedraaid en hij doet het weer.