verkuilm schreef: ↑vr 19 jul, 2019 10:24
Zit nog even het hele topic te lezen. Zo te lezen heb je geen sleutel ervaring. Geeft niet eend erg eenvoudig.
Maar je moet wel de juiste dingen doen. Anders doet ie het niet.
Als de eend nu beroerd loopt en rijdt. Niet meer rijden je sloopt het hele blok kunnen ze niet goed tegen.
Als eerste, je hebt de kleppen gesteld, hoe heb je dat gedaan? Dat was de eerste keer ooit gedaan? Kleppen niet goed, is niet of nauwlijks nog mee te rijden. En als verkeerd staat, gaat je blok eraan. Je zou daar niet eerste mee zijn.
Als de onsteking goed heeft gewerkt. En de 2cv heeft goed gereden, dan zou ik voor nu ervan uit gaan, dat is goed.
Theoretisch kan opeens iets defect raken maar die kans is bijzonder klein.
Carbu, je hebt tank leeg gereden. En toen deed ie het niet meer? Niet meer starten? Dan zit je stationair spoeier mogelijk verstopt. Die heb je er al een uit gehaald? Zit aan de buitenkant. Stationair draaien van de eend doet ie met de stationair schroef en de CO schroef. de rest van de carbu doet dan niets. Zou van de CO schroef even afblijven. De CO afstelling doet plank gas niets. Je kan de hele schroef eruit draaien plak gas merk je dat niet eens.
De carbu had je niet van het blok moeten halen. Om de sproeiers te bereiken kan die gewoon blijven zitten. Die losse glaser pakkingen niet gebruiken. Alleen die dikke kunstof plaat. Hoe vast heb je dat gedraait?
Dan de sproeiers heb je eruit gehaald, je hebt het over drie? Je hebt met sate prikker de primaire sproeier eruit gehaald?
Succces!
Kleppen gesteld via de Haynes manual. Voelermaatje gebruikt. Ene tuimelaar naar binnen, andere naar buiten, motor in b.d.p. Kleppen minimaal bijgesteld naar 0.2 mm d.m.v. schroefje en de moer. Daarna motor met de hand enkele keren rond gedraaid en 2x extra nagemeten per klep.
Ontsteking sluit ik bijna in zijn geheel uit. De specialist heeft dit gesteld en vernieuwd.
Carbu verhaal. Tank was leeg. Daarna benzine in gegooid, liep stationair goed, bij lage toeren (1ste trap) bijna niet, hoog redelijk goed.
Vervolgens de gehele carb. eraf gehaald, gescheiden en schoongemaakt met carb. cleaner en remmen reiniger. De sproeiers (3 stuks, die je met de schroevendraaier eruit haalt) doorgeblazen met perslucht. Ook heb ik het metalen filter schoon geblazen. Aan de instelling heb ik niets veranderd
Betreft de pakkingen, ik las in de Haynes dat die er wel tussen moesten, met het verwijderen van de carb. kwamen deze er ook uit. Dus leek me logisch. Er zit ook een nieuwe vulplaat op. ik vraag me af of zonder de papieren pakkingen de carb überhaupt af dicht?
Wat nu dus het geval is. Als ik om de carb (voetpakking) heen spuit valt hij uit (verzuipen). Als ik te lang start en hem met opzet verzuip dan lekt de benzine langs de voetpakking af naar beneden. Dus daar zal een lek zitten.
Uit mijn ervaring weet ik dat als je na het meng traject (in dit geval carb) een lekkage/ valse lucht hebt, je auto niet goed loopt. Bij last (midden) is hier minder van te merken dan stationair omdat je dan sowieso minder lucht aan zuigt.
Als hij nu loopt moet je ook veel met het gas spelen om hem aan te houden.
Het vreemde is echter dat bij vollast de auto ook inhoudt/ hapert.
Ik heb niet meer met de eend gereden gezien ik op vakantie ga. Na de vakantie (over 2 weken terug) ga ik verder.
Alle tips van harte welkom.