Project 2cv6 van rood naar wit
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
@ Danny,
Ik heb de gelaste naden vol laten lopen met een rustconverter omdat daar de zink weg is, je kunt Brunox nemen maar is duur, ik neem die van de Action is zeer dun en loopt er mooi in . Toen alles in een 2K epoxyprimer gezet, daarna de naden afgekit met Soudal kit. Daarna zwart gelakt met ijzerlak zoiets als Hammerite maar dan van de Duitse Aldi, King Color van Lacufa.. Ik heb daar goede ervaring mee, ik heb jaren geleden daar een aanhanger mee geschilderd en die staat altijd buiten en daar mankeert niets aan. De verf heeft ook een fijne body.
Hierna komt er nog een bitumen bitak overheen.
Mijn ervaring met eenden en nieuwe chassis is dat de roest meestal van binnenuit komt en wel op de felsnaden. Ook de voetenbak en de dorpels rotten van binnenuit. Ik ben daarom blij dat ik een chassis heb met U-profiel balken. De holle ruimtes worden nog behandeld met tectyl en wax.
Ik heb de gelaste naden vol laten lopen met een rustconverter omdat daar de zink weg is, je kunt Brunox nemen maar is duur, ik neem die van de Action is zeer dun en loopt er mooi in . Toen alles in een 2K epoxyprimer gezet, daarna de naden afgekit met Soudal kit. Daarna zwart gelakt met ijzerlak zoiets als Hammerite maar dan van de Duitse Aldi, King Color van Lacufa.. Ik heb daar goede ervaring mee, ik heb jaren geleden daar een aanhanger mee geschilderd en die staat altijd buiten en daar mankeert niets aan. De verf heeft ook een fijne body.
Hierna komt er nog een bitumen bitak overheen.
Mijn ervaring met eenden en nieuwe chassis is dat de roest meestal van binnenuit komt en wel op de felsnaden. Ook de voetenbak en de dorpels rotten van binnenuit. Ik ben daarom blij dat ik een chassis heb met U-profiel balken. De holle ruimtes worden nog behandeld met tectyl en wax.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 451
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ok duidelijk. Ik heb bij mijn eend rx5 en daarna rx 10 gebruikt maar als je dan gaat kitten laat de rx los. Dat gebeurd ook als je er bodyschutz overheen zet. Ik heb toen met afbijt alles er weer afgehaald en toen ook 2k epoxy gespoten daarna afgelakt en daar weer bodyschutz overheen.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Bij het schuren kom je toch weer wat tegen. lk heb de koets toch weer op zijn kop gezet om de regengoot met rustconverter te laten vol lopen.
Nu die toch op de kop lag, de bodem nog een extra laagje zwart gegeven.
Nu die toch op de kop lag, de bodem nog een extra laagje zwart gegeven.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
IK heb de verf besteld, dus kan ik alvast beginnen met schuren van onderdelen. Van de vier beste achterkleppen de beste uitgezocht en van de 4 linker schermen, van de rechter had ik er maar 1. De schermen zijn nog gaaf maar deukjes en krassen dus schuren en plamuren en het meeste van hand want met de machine lukt dat niet. Als ik straks de koets in de filler spuit dan kunnen die delen gelijk meegenomen worden.
Kon vandaag mijn 2K plamuur nergens meer vinden, morgen nog maar eens goed zoeken anders nieuw bestellen.
Kon vandaag mijn 2K plamuur nergens meer vinden, morgen nog maar eens goed zoeken anders nieuw bestellen.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Beste Robert,
Heb je al nagekeken of de voorschokbrekers nu niet achter passen kwa lengte .
Anders zou je kunnen kijken naar de achterschokbrekers van een Ami deze zijn korter dan de 2cv je hebt dan alleen ook de dikke schokbrekerpennen van de Ami nodig maar deze passen gewoon in een origineel chassis.
Heb je al nagekeken of de voorschokbrekers nu niet achter passen kwa lengte .
Anders zou je kunnen kijken naar de achterschokbrekers van een Ami deze zijn korter dan de 2cv je hebt dan alleen ook de dikke schokbrekerpennen van de Ami nodig maar deze passen gewoon in een origineel chassis.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Helaas heb ik de schokbrekers weggegooid omdat ik alles nieuw wilde. Als ik straks ga opbouwen dan gaan we dat uitzoeken. Misschien zijn ze gelijk aan de voor schokbrekers zoals jij suggereert daar dacht ik zelf ook al aan. Ik had al wel een setje Boge voor achter gekocht, dus we zullen wel zien. Bedankt voor het meedenken
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Zo weer een stukje opgeschoten. Bodem gebitakt en het mooie weer van vandaag benut .
De eerste stap van rood naar wit en naar zwart
De eerste stap van rood naar wit en naar zwart
Laatst gewijzigd door RobertF op wo 21 aug, 2019 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Het huisje is nu klaar om gespoten te worden.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Toch nog even besloten om de vloerdelen in de structuur te spuiten en de naden af te kitten.
En dan in de cabine, goed licht is belangrijk maar dat heb je natuurlijk niet en dan wordt het soms meer op gevoel spuiten dan met zicht. Ik ben met het resultaat toch wel tevreden, nauwelijks stof, wel een paar zakkertjes maar die schuur ik wel weg. Een belangrijke stap afgerond, morgen de achterklep en de achterschermen.
En dan in de cabine, goed licht is belangrijk maar dat heb je natuurlijk niet en dan wordt het soms meer op gevoel spuiten dan met zicht. Ik ben met het resultaat toch wel tevreden, nauwelijks stof, wel een paar zakkertjes maar die schuur ik wel weg. Een belangrijke stap afgerond, morgen de achterklep en de achterschermen.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Welk spul heb jij voor die structuur gebruikt?
Eendracht maakt macht.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ludwig Lacke
Laatst gewijzigd door RobertF op wo 28 aug, 2019 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
op ebay Duitsland
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Daar is ze dan, van rood nu in de goede kleur wit, blanc meije. (weet iemand wat meije betekent)
Ik had gerekend eind september zover te zijn het is dus een maand eerder geworden. Nu komt het leuke werk, het opbouwen, maar dat moet even wachten want er zijn nog andere klusjes te doen.
Chassis en motor zijn klaar
Ik had gerekend eind september zover te zijn het is dus een maand eerder geworden. Nu komt het leuke werk, het opbouwen, maar dat moet even wachten want er zijn nog andere klusjes te doen.
Chassis en motor zijn klaar
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
De Meije is een berg met eeuwige sneeuw in het Parc National des Ecrins in de Franse Alpen. Blanc meije zou je dus kunnen vertalen als sneeuwwit.
Geen eigen kennis maar gevonden op het Citroën forum
Geen eigen kennis maar gevonden op het Citroën forum
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
@ Piele, bedankt voor de uitleg. Sneeuwwit is de kleur beslist niet of de sneeuw op die berg moet al iets vergeeld zijn door de loop der jaren.
Een tip!
De ervaring met het carrosseriewerk heeft geleerd dat een powerfile onmisbaar is.
Licht heb je altijd onvoldoende of je nu aan het sleutelen bent of aan het lassen. Een super hulp is een magnetisch naaimachinelampje met 30 LEDS. Kost op ebay.de slechts 4.38 euro incl verzenden.
Ik heb er een snoer van 4 m aan gemaakt en het is super handig, daar kan een dure looplamp niet tegenop. Je kunt het namelijk mooi op je werkstuk richten ook als je aan de onderzijde van het chassis moet werken.
(Sewing Machine 30 LED 220V Magnetic Base Flexible Mounting Lighting Lamp Quality) ook met euro stekker
Een tip!
De ervaring met het carrosseriewerk heeft geleerd dat een powerfile onmisbaar is.
Licht heb je altijd onvoldoende of je nu aan het sleutelen bent of aan het lassen. Een super hulp is een magnetisch naaimachinelampje met 30 LEDS. Kost op ebay.de slechts 4.38 euro incl verzenden.
Ik heb er een snoer van 4 m aan gemaakt en het is super handig, daar kan een dure looplamp niet tegenop. Je kunt het namelijk mooi op je werkstuk richten ook als je aan de onderzijde van het chassis moet werken.
(Sewing Machine 30 LED 220V Magnetic Base Flexible Mounting Lighting Lamp Quality) ook met euro stekker
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814