Project 2cv6 van rood naar wit
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik heb ook een oplossing voor de schutbordisolatie gevonden.
Ik heb zelfklevende warmte dempende isolatie van 10mm gekocht en hierop kunstleer geplakt. Een fractie van de kosten van wat origineel kost. Ik heb ook nog even het motorkapscharnier afgekit, die plaats is erg gevoelig voor roestvorming omdat er water in blijft staan en zo heb je er geen last van, dat doe ik ook altijd met de scharnier van de achterportieren
Ik heb zelfklevende warmte dempende isolatie van 10mm gekocht en hierop kunstleer geplakt. Een fractie van de kosten van wat origineel kost. Ik heb ook nog even het motorkapscharnier afgekit, die plaats is erg gevoelig voor roestvorming omdat er water in blijft staan en zo heb je er geen last van, dat doe ik ook altijd met de scharnier van de achterportieren
Laatst gewijzigd door RobertF op zo 15 sep, 2019 18:19, 3 keer totaal gewijzigd.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
En is ie klaar voor Simpelveld At/mZX markt?
diverse Citroens, wat anders.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik ga er wel kijken of ik iets kan scoren maar met deze duurt het nog even voor ze de weg op gaat, gepland is april
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Regelmatige poster
Simpelveld? Is daar een bijeenkomst?
Ik heb een korte anekdote geplaatst bij het topic prietpraat / Bertone, ik ben hier nog niet zo thuis. Een anekdote topic is er nog niet.
groet
Theo
Ik heb een korte anekdote geplaatst bij het topic prietpraat / Bertone, ik ben hier nog niet zo thuis. Een anekdote topic is er nog niet.
groet
Theo
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ja 29 september in Simpelveld
http://www.a-tm-zx-markt.nl/
http://www.a-tm-zx-markt.nl/
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zo dat zit er ook weer in, het begint alweer wat te lijken en geupdate naar 2X USB.
-
- Regelmatige poster
je moet je verwachtingen bijstellen Rob, die is veel eerder klaar
groet
Theo
groet
Theo
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Nou.... ik moet nog de zijwanden bekleden, de ramen erin, pedalen en isolatie voetenbak.
Het dak eop is zo gebeurd.
Nu ga ik eerst de stoelen en bank opnieuw bekleden.
Dan moet ik het chassis nog opbouwen (alles is al klaar, chassis en assen gelakt maar ik wil nog de achterremmen en wiellagers vernieuwen) en dan koets op chassis
Ik moet nog 4 deuren, 2 spatborden en motorkap spuiten en dan alles monteren met bumpers enz.
Ik denk dat ik op de helft ben, maar heb in de 4 maanden dat ik bezig toch aardig wat gedaan. Waar ik nu mee bezig ben het opbouwen is ook erg leuk werk.
Ik blijf bij mijn planning dat die het voorjaar de weg opgaat als die de zegen van de RDW krijgt.
Het dak eop is zo gebeurd.
Nu ga ik eerst de stoelen en bank opnieuw bekleden.
Dan moet ik het chassis nog opbouwen (alles is al klaar, chassis en assen gelakt maar ik wil nog de achterremmen en wiellagers vernieuwen) en dan koets op chassis
Ik moet nog 4 deuren, 2 spatborden en motorkap spuiten en dan alles monteren met bumpers enz.
Ik denk dat ik op de helft ben, maar heb in de 4 maanden dat ik bezig toch aardig wat gedaan. Waar ik nu mee bezig ben het opbouwen is ook erg leuk werk.
Ik blijf bij mijn planning dat die het voorjaar de weg opgaat als die de zegen van de RDW krijgt.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dat gaat prima zo!
Ik moet ook nog 2 stoelen bekleden, ben benieuwd naar je foto’s
Succes
Ik moet ook nog 2 stoelen bekleden, ben benieuwd naar je foto’s
Succes
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Er staan verschillende filmpjes op youtube en als je deze bekijkt dan ziet het er erg makkelijk uit, je hebt wel een speciale tang nodig.
https://www.youtube.com/watch?v=j2oppMeSqjE
https://www.ebay.de/itm/Citroen-2CV-Dya ... 3884959919
Je kunt complete stoelkits krijgen, jutte, rubbers, schuim en hoezen. Vergelijk op internet want je kunt zo maar 100 euro besparen.
Ik heb 2 sets stoelen liggen en de bekleding is nog best netjes maar aan de achterzijde van de bekleding zit schuimrubber en dat is na 35 jaar verteerd en kruimelt uit de stoelen. Jammer.
Ook nog wat remdelen binnen gekregen.
Ben nog op zoek naar nieuwe veiligheidsriemen voor achter
https://www.youtube.com/watch?v=j2oppMeSqjE
https://www.ebay.de/itm/Citroen-2CV-Dya ... 3884959919
Je kunt complete stoelkits krijgen, jutte, rubbers, schuim en hoezen. Vergelijk op internet want je kunt zo maar 100 euro besparen.
Ik heb 2 sets stoelen liggen en de bekleding is nog best netjes maar aan de achterzijde van de bekleding zit schuimrubber en dat is na 35 jaar verteerd en kruimelt uit de stoelen. Jammer.
Ook nog wat remdelen binnen gekregen.
Ben nog op zoek naar nieuwe veiligheidsriemen voor achter
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hier mijn oude stoeltjes, ben wel toe aan alles nieuw geloof ik.
Die ene rugleuning met spiralen heb ik nooit eerder gezien.
Bij citroparts.com hebben ze een mooi assortiment trouwens. .
Die ene rugleuning met spiralen heb ik nooit eerder gezien.
Bij citroparts.com hebben ze een mooi assortiment trouwens. .
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb ecossais als bekledingset nodig , kost bij Citroparts 345 euro en clubprijs 241 Trouwens een beetje rare handel met die clubprijzen van Citroparts voor 240 euro krijg je het bijna overlal
Bij autexautoteile 10 km over de grens bij Roermond kost die set 190 euro dat is 50 euro verschil alleen al op de bekleding
Ik heb nu de voetenbak isolatie er ook in en ben wel tevreden, de matten komen er nog overheen. Een vraagje, aan het stangetje van de bediening van de onderste luchtklep zit een veertje , waar komt dat te zitten?
Bij autexautoteile 10 km over de grens bij Roermond kost die set 190 euro dat is 50 euro verschil alleen al op de bekleding
Ik heb nu de voetenbak isolatie er ook in en ben wel tevreden, de matten komen er nog overheen. Een vraagje, aan het stangetje van de bediening van de onderste luchtklep zit een veertje , waar komt dat te zitten?
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Om die bekledingsklemmen vast te zetten heb je die speciale tang niet nodig. Ik heb met een dremel sleuven geslepen in de bekken van een combinatietang.
@Deusjevo Ik heb ook die rugleuning met de veren. Bij mij zijn ze wel kapot. De 2cv club Nederland schijnt ze nog te verkopen.
Het schuim koop ik hier op de markt. Is een stuk goedkoper dan de eenden boeren. De marktman verkoopt ook speciale lijm in spuitbussen, is makkelijk omdat het verlijmde schuim niet gaat verschuiven als je de bekleding aanbrengt.
@Deusjevo Ik heb ook die rugleuning met de veren. Bij mij zijn ze wel kapot. De 2cv club Nederland schijnt ze nog te verkopen.
Het schuim koop ik hier op de markt. Is een stuk goedkoper dan de eenden boeren. De marktman verkoopt ook speciale lijm in spuitbussen, is makkelijk omdat het verlijmde schuim niet gaat verschuiven als je de bekleding aanbrengt.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hallo Boudewijn plaats even een foto van die tang en waar koop je de krammetjes?
-
- Heavy user
Dat is te koop bij elke 2Cv boer.