Inslijpen kleppen blijft mislukken
Inslijpen kleppen blijft mislukken
De inlaatklep van mijn cilinderkop is lek... Ik heb deze nu al 2x ingeslepen met de juiste pasta en gereedschap. Als ik op youtube kijk moet dit super simpel en redelijk snel gefixed zijn. Maar bij mij BLIJFT hij lekken, ik ben het nu wel een beetje zat... Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik ben bang dat als ik nog langer door ga met inslijpen ik de klep door de zitting heen slijp! Ik heb even een filmpje gemaakt en op youtube gezet:
https://youtu.be/10pab2l4ouE
Als ik de compressor tegen de binnenkant van de rand van de klep aanzet krijg ik aan de andere kant belletjes. Iemand enig idee van wat ik verkeerd zou kunnen doen?
https://youtu.be/10pab2l4ouE
Als ik de compressor tegen de binnenkant van de rand van de klep aanzet krijg ik aan de andere kant belletjes. Iemand enig idee van wat ik verkeerd zou kunnen doen?
Ja, dat zou kunnen ja, maar met alleen de vloeistof er in loopt het zoo tergend langzaam weg dat ik er de eerste keer niet zeker van was dat hij lek was. Bij de eendengarage werd toen ook een compressor gebruikt en dan zie je het lek meteen. Ik heb weer even een foto gemaakt en na anderhalf uur staat het er zo bij:
Er lijkt vrij weinig verdwenen te zijn maar het niveau is wel een millimeter ofzo lager. Als vloeistof heb ik WD40 gebruikt.
Er lijkt vrij weinig verdwenen te zijn maar het niveau is wel een millimeter ofzo lager. Als vloeistof heb ik WD40 gebruikt.
Je werkt met jouw compressordruk nu wel tegendraads.
D.w.z. normaal gesproken wordt de druk IN de cilinder opgebouwd, en niet daarbuiten.
Dus door die druk wordt de klep ook steviger in de zitting gedrukt !
Ik zou me over dat beetje vloeistof verlies wat je hebt als je geen druk geeft met de compressor, maar de vloeistof gewoon laat staan geen zorgen maken.
Wij hebben trouwens ook met vloeistof dezelfde test gedaan bij onze AZ en toen is me wel opgevallen dat als je de klep met je duim in de zitting drukt het vloeistof verlies veel minder c.q. nul is.
Er zit nu geen veerbelasting op jouw ingeslepen klep neem ik aan , bij dit experiment ?
D.w.z. normaal gesproken wordt de druk IN de cilinder opgebouwd, en niet daarbuiten.
Dus door die druk wordt de klep ook steviger in de zitting gedrukt !
Ik zou me over dat beetje vloeistof verlies wat je hebt als je geen druk geeft met de compressor, maar de vloeistof gewoon laat staan geen zorgen maken.
Wij hebben trouwens ook met vloeistof dezelfde test gedaan bij onze AZ en toen is me wel opgevallen dat als je de klep met je duim in de zitting drukt het vloeistof verlies veel minder c.q. nul is.
Er zit nu geen veerbelasting op jouw ingeslepen klep neem ik aan , bij dit experiment ?
De klep zat met veer gemonteerd en volgens mij geeft die een behoorlijke druk (zeker in vergelijk met een duim). Maar natuurlijk is lucht veel dunner dan WD40 of benzine, zeker met de compressiedruk er achter. De laatste keer had ik echter het hele zooitje weer gemonteerd en nog steeds compressieverlies, dat hoop ik nu te voorkomen
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
lek test doe je normaal met spiritus . kleppen monteren spiritus op gieten zoals jij gedaan hebt en laten staan als i lekt zie je dat gelijk in je in of uitlaat poort. met te lang slijpen kan je de klep idd zo dun slijpen dat als i goed warm word als nog gaat lekken. revisie bedrijf vraagt in zwolle 25 euro per cil kop. Ga ik niet meer uren lopen slijpen. Gelijk nw kleppen heb je voor 40 euro perfect dichte cil kop
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Re: Inslijpen kleppen blijft mislukken
Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Klepzitting eerst met grove en daarna fijne pasta ingeslepen maar blijft lekken (wasbenzine en klep aandrukken). Ik heb 4 nieuwe kleppen.
Welke bedrijf in Zwolle kan deze klus uitvoeren?
Welke bedrijf in Zwolle kan deze klus uitvoeren?
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Inslijpen kleppen blijft mislukken
Wil je het goed doen dan zitting laten frezen en kleppen laten slijpen, daarna inslijpen met pasta, er moet maar een hele dunne matte ring achterblijven op de zitting en de klep.
Monteer de klepveren maar eens, als er een mate ring is dan lekt die niet meer.
Monteer de klepveren maar eens, als er een mate ring is dan lekt die niet meer.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Inslijpen kleppen blijft mislukken
Het is gelukt (met een beetje hulp). Als alles is gemonteerd dan is de lekkage opgelost.
Mehari raam afmetingen
Hallo allen,
Kan iemand me helpen aan de exacte afmetingen van de steun voor een Mehari-raam?
Het gaat om de u-vormige buis die in het subframe wordt geplaatst en waar bovenop het klapraam wordt gemonteerd.
Kan iemand me helpen aan de exacte afmetingen van de steun voor een Mehari-raam?
Het gaat om de u-vormige buis die in het subframe wordt geplaatst en waar bovenop het klapraam wordt gemonteerd.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
Re: Inslijpen kleppen blijft mislukken
compressie verlies door dat beetje lekken van je klep lijkt me bijna niet meetbaar. al een lektest gedaan bij ingebouwde motor ?? kan ook zijn dat de klep gewoon ovaal is ., of zitting oh ja in geval van ....... koop geen nieuwe kleppen ( rotzooi na 15,000 km vreet de klepspie de klep op ) goede org gebruikte en bij voorkeur gewoon door motorrevisie bedrijf laten doen . kunnen ze gelijk hardere zittingen in je uitlaat klep zetten ( gas )
wat niet kan doen we lekker toch