Mn eend is dood.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Re: Mn eend is dood.
Inmiddels is dit draadjes twee jaar oud en dient zich de volgende APK aan.
Zelfde verhaal als twee jaar geleden. De roest heeft afgelopen 2 jaar enthousiast om zich heen gegrepen. Om de eend weer door de keuring te krijgen zal er onderhuids aan de koets weer gelast moeten worden. Dat hoedt niet meganetjes want de koets is toch al krom en weet ik wat.
Maar wat is een goed en betrouwbaar adres hiervoor. Een adres met 2cv ervaring en ook niet terugschrikt van een rij-eend en die gelijk dood verklaard. Liefst eentje waar ik dan ook de apk kan laten doen.
De plaatsen W en B vallen af.
Zelfde verhaal als twee jaar geleden. De roest heeft afgelopen 2 jaar enthousiast om zich heen gegrepen. Om de eend weer door de keuring te krijgen zal er onderhuids aan de koets weer gelast moeten worden. Dat hoedt niet meganetjes want de koets is toch al krom en weet ik wat.
Maar wat is een goed en betrouwbaar adres hiervoor. Een adres met 2cv ervaring en ook niet terugschrikt van een rij-eend en die gelijk dood verklaard. Liefst eentje waar ik dan ook de apk kan laten doen.
De plaatsen W en B vallen af.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
Re: Mn eend is dood.
kan ! maar we gaan niet meer lassen ( hopeloos eindeloos ) verzinkte koets erop klaar ! de komende 30 jaar.
wat niet kan doen we lekker toch
Re: Mn eend is dood.
Yep, maar das toch een flinke kostenpost in 1 klap.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
Re: Mn eend is dood.
tsja had dat 10 jaar geleden gedaan was je van dat eeuwige gelas afgeweest ,, ieder keer stukkie,s in koetsen lassen is ook niet gratis . bovendien ben je ook een keer uitgelast , dan valt er niks meer te lassen !
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
Re: Mn eend is dood.
tsja had dat 10 jaar geleden gedaan was je van dat eeuwige gelas afgeweest ,, ieder keer stukkie,s in koetsen lassen is ook niet gratis . bovendien ben je ook een keer uitgelast , dan valt er niks meer te lassen !
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Mn eend is dood.
weet nog wel iemand in de buurt van zwolle.
zal je effe een pb'tje sturen
Gr Rob
zal je effe een pb'tje sturen
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: Mn eend is dood.
Volgens eendenboer geen beste koets maar niet direct apk problemen.
Chassis ver heen. Kosten lassen is prijs van nieuw chassis en dan blijft het nog een slecht chassis.
Keuzestress:
- chassiswissel gegalvaniseerd chassis voor 2500-3000 euro. Koets blijft dan veroest en lelijk.
- of inruilen op een te koop staande mooiere eend (precies hetzelfde type en kleur) en circa 5500 bijbetalen. Maar dan geen gegalvaniseerd chassis.
Chassis ver heen. Kosten lassen is prijs van nieuw chassis en dan blijft het nog een slecht chassis.
Keuzestress:
- chassiswissel gegalvaniseerd chassis voor 2500-3000 euro. Koets blijft dan veroest en lelijk.
- of inruilen op een te koop staande mooiere eend (precies hetzelfde type en kleur) en circa 5500 bijbetalen. Maar dan geen gegalvaniseerd chassis.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Mn eend is dood.
Of zelf het chassis wisselen, kosten rond de 1000 euro.
Je koets blijft nog steeds roestig maar je chassis is dan verzinkt...
Je koets blijft nog steeds roestig maar je chassis is dan verzinkt...
Re: Mn eend is dood.
Gouda? Laten doen en apk gaat goed.
Heb zelf gegalvaniseerd chassis eronder geplaatst. Leuk om te doen. Vrij eenvoudig. Maakt het nog meer je eigen voiture. Vast wel hulp in de omgeving beschikbaar.
Heb zelf gegalvaniseerd chassis eronder geplaatst. Leuk om te doen. Vrij eenvoudig. Maakt het nog meer je eigen voiture. Vast wel hulp in de omgeving beschikbaar.
Mn eend is dood.
Zelf doen zou 15 jr terug nog wel optie zijn geweest. Toen had ik de tijd, ruimte en hulp. Gaat nu niet meer lukken ivm drukte gezin en werk. Best jammer, lijkt me een leerzame ervaring.
Dat maakt ook onderdeel van de keuzestress uit. Eend staat dag en nacht buiten en is ook verwaarloosd omdat ik simpelweg geen tijd had. Dus wel zn beurten bij de garages maar wassen, tectyleren, RX5 allemaal niet gedaan. Kortom, eend is leuk als je m (zoals de meesten) lekker binnen hebt staan en alleen bij mooi weer rijdt en tochtjes van de club. Kan dus net zo goed de eend wegdoen en C1 kopen en daarnaast een ribbeleend.
Dat maakt ook onderdeel van de keuzestress uit. Eend staat dag en nacht buiten en is ook verwaarloosd omdat ik simpelweg geen tijd had. Dus wel zn beurten bij de garages maar wassen, tectyleren, RX5 allemaal niet gedaan. Kortom, eend is leuk als je m (zoals de meesten) lekker binnen hebt staan en alleen bij mooi weer rijdt en tochtjes van de club. Kan dus net zo goed de eend wegdoen en C1 kopen en daarnaast een ribbeleend.
-
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 4 mar, 2019 09:25
Re: Mn eend is dood.
Tweceve, wat ga je nu doen, even ergens overdekt stallen? Zou het wel jammer vinden als jouw stress ervoor zorgt dat je het erbij laat zitten. Als je m stalt kan je rustig overwegen.
En later komt het schip met tijd een keer binnen varen en heb je geen project meer.
Succes!
En later komt het schip met tijd een keer binnen varen en heb je geen project meer.
Succes!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: Mn eend is dood.
je kan het ook omdraaien : hoeveel budget heb je en wat kan je daarvoor terug krijgen ( staat van de eend ) en natuurlijk de waarde van de eend. werk kun je uit besteden of wat hulp inroepen. Ik weet niet of je een beetje tuin hebt bij huis? er rijden zat eendjes rond waarvan het chassis op straat is vervangen ooit werden er ook wel wedstrijden gehouden en volgens mij staat er 10 uur werk voor...
pizza en een paar biertjes regelen en een datum van de zomer prikken o ja waarschuw de buren dan ook even
pizza en een paar biertjes regelen en een datum van de zomer prikken o ja waarschuw de buren dan ook even
met eendige groeten,
Re: Mn eend is dood.
Hmm, klinkt voor mij eigenlijk ook best als een goed idee. Een plek voor de deur kan ik wel vrijmaken, de benodigde versnaperingen ook geen probleem, zou een chassis-wissel-evenementje in Den Haag aanslaan denk je?
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
Re: Mn eend is dood.
Ging kijken bij eend eend met galva chassis om daar mn eend op in te ruilen. Ter plaatse bleek de eend net verkocht. Mn eend werd grondig nagelopen. Chassis is dood. Koets her en der wat aandacht nodig. Goed gevoel bij deze garage. Hele investering maar wil er toch een paar duizend tegenaan gooien om de eend op de weg te houden.
Blijft een buikpijn puntje dat bodemplaat met door rdw geplaatsre chassis ooit bij oud ijzer is gegooid. Eén van de redenen waarom inruilen serieuze optie was.
Blijft een buikpijn puntje dat bodemplaat met door rdw geplaatsre chassis ooit bij oud ijzer is gegooid. Eén van de redenen waarom inruilen serieuze optie was.