Gegalvaniseerd chassis
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Gegalvaniseerd chassis
Wat mooi dat je die brief nog hebt.
Ja, inderdaad boeide het de douane niks.
Toen het naar de RDW is verplaatst begon het gedoe...
Die brief moet je goed bewaren, of nu alsnog door de RDW laten inslaan.
Ja, inderdaad boeide het de douane niks.
Toen het naar de RDW is verplaatst begon het gedoe...
Die brief moet je goed bewaren, of nu alsnog door de RDW laten inslaan.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: Gegalvaniseerd chassis
NEEE vooral niet naar de RDW mee gaan!!!!!!!
nu heb je nog de keuze dat je legaal elke avond een ander chassis eronder mag sleutelen je hebt een rechtsgeldig formulier dus waarom zou je dat veranderen? Ik heb bij de casper en hobbes eend ook zo'n formulier ( in 1998 eronder gezet) De douane vond dat opneings en sluitingsteken maar lastig en van hun mocht ik het weglaten "zet maar een sterretje "zeiden ze zogezegd zo gedaan. nu zit ik stiekeum wel eens aan een Barbour te denken, in combinatie met een aftak as hoef ik dus niet naar de rdw tegen die tijd, want dan klik hem zo los naar 2 wiel aangedreven en dat staat op kenteken.
De dyane heeft ook mooie papieren, daar staat bij een heleboel vakjes G.G.B ( geen gegevens bekend) oftewel die is bijna vogelvrij
nu heb je nog de keuze dat je legaal elke avond een ander chassis eronder mag sleutelen je hebt een rechtsgeldig formulier dus waarom zou je dat veranderen? Ik heb bij de casper en hobbes eend ook zo'n formulier ( in 1998 eronder gezet) De douane vond dat opneings en sluitingsteken maar lastig en van hun mocht ik het weglaten "zet maar een sterretje "zeiden ze zogezegd zo gedaan. nu zit ik stiekeum wel eens aan een Barbour te denken, in combinatie met een aftak as hoef ik dus niet naar de rdw tegen die tijd, want dan klik hem zo los naar 2 wiel aangedreven en dat staat op kenteken.
De dyane heeft ook mooie papieren, daar staat bij een heleboel vakjes G.G.B ( geen gegevens bekend) oftewel die is bijna vogelvrij
met eendige groeten,
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Gegalvaniseerd chassis
Ja, zo kun je het ook bekijken.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Gegalvaniseerd chassis
In mijn Dyane is het chassisnummer voor de rechter voorstoel ingeslagen,
Op het kentekenbewijs staat:
Op het kentekenbewijs staat:
Ik weet niet wanneer het chassis vervangen is, is bij de vorige eigenaar uitgevoerd.Plaats chassisnummer: Niet geregistreerd
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: Gegalvaniseerd chassis
Besloten dat mn eend op een ander chassis moet. Is geen mooi weer eend dus galva is een must. Volgens mij moet ik de A kwaliteit hebben (niet de golvense B kwaliteit) zoals die door Zutphen gemaakt wordt. Schijnt goed te passen en goedkoper dan originele versie die gegalvaniseerd wordt.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Nog een vraag. Bij burton2cvparts wordt bij het chassis gesproken over thermisch verzinkt en gegalvaniseerd. Dat zijn toch twee verschillende dingen? Ik moet namelijk geen kat in de zak maar gelijk een goed roestbestendig chassis.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Gegalvaniseeerd is elektrolytisch behandeld, een relatief dun laagje offer metaal. Weinig effect op het onderliggende metaal.
Thermisch verzinkt is ondergedompeld in een zinkbad, relatief dikke laag offer metaal. Door thermische werking iets meer effect (=golven) van onderliggende metaal.
Thermisch verzinkt is ondergedompeld in een zinkbad, relatief dikke laag offer metaal. Door thermische werking iets meer effect (=golven) van onderliggende metaal.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
Re: Gegalvaniseerd chassis
Als ik zo rondkijk kom ik de volgende roestwerende chassis tegen:
- Origineel van Club Cassis. Origineel en past dus perfect. 1400
- Burton2cv parts. Niet origineel maar wel origineel lijkend en past heel goed: 750
- Duck city (buizenframe; ontworpen om goed te kunnen verzinken): 775
- Chassis de Paris van eendengarage uit Eindhoven. 1575
- Chassis van Der Franzose: 900 euro
- Wheels chassis: zwaar en stevig geschikt voor off road. Prijs ?
Alle bovenstaande chassis lijken me allemaal gegalvaniseerd (dranghek uiterlijk) en allemaal RDW proof. Met de pasvorm zit het bij allemaal ook goed wat ik hoor links en rechts.
- Origineel van Club Cassis. Origineel en past dus perfect. 1400
- Burton2cv parts. Niet origineel maar wel origineel lijkend en past heel goed: 750
- Duck city (buizenframe; ontworpen om goed te kunnen verzinken): 775
- Chassis de Paris van eendengarage uit Eindhoven. 1575
- Chassis van Der Franzose: 900 euro
- Wheels chassis: zwaar en stevig geschikt voor off road. Prijs ?
Alle bovenstaande chassis lijken me allemaal gegalvaniseerd (dranghek uiterlijk) en allemaal RDW proof. Met de pasvorm zit het bij allemaal ook goed wat ik hoor links en rechts.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geloof dat die van mij ook uit Eindhoven komt...
Maar bij eendenspul (Jan & Coosje) gekocht.
Erg tevreden over niet te stijf iets wat grof maar prima pasvorm.
https://eendenspul.nl/producten/2cv/ond ... erd-detail
Maar bij eendenspul (Jan & Coosje) gekocht.
Erg tevreden over niet te stijf iets wat grof maar prima pasvorm.
https://eendenspul.nl/producten/2cv/ond ... erd-detail
onder druk wordt alles vloeibaar
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Gegalvaniseerd chassis
Dat klopt inderdaad alleen in praktijk gebruikt iedereen de term gegalvaniseerd ook voor thermisch verzinkte chassis. Het chassis van B is 100% thermisch verzinkt maar op de site staat gegalvaniseerd.VincentK schreef: ↑ma 13 jan, 2020 14:22 Gegalvaniseeerd is elektrolytisch behandeld, een relatief dun laagje offer metaal. Weinig effect op het onderliggende metaal.
Thermisch verzinkt is ondergedompeld in een zinkbad, relatief dikke laag offer metaal. Door thermische werking iets meer effect (=golven) van onderliggende metaal.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Gegalvaniseerd chassis
Er is ook nog een verzinkt chassis van De Graaf.
Deze lijkt op een originele en golft wat meer dan een B chassis.
Deze lijkt op een originele en golft wat meer dan een B chassis.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 453
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: Gegalvaniseerd chassis
Als je een echt roestbestendig chassis zoekt in zutphen verkopen ze schijnbaar ook een rvs chassis. Dubbele van de prijs maar dat roest nooit. Iemand ervaring met dat chassis?
Re: Gegalvaniseerd chassis
Ik twijfel erg wat de goede keuze is. Huidig chassis is 16 jaar oud en helemaal door. Komt uit Zutphen en is in Argentinië gemaakt. Volgens mij was dat een De Graaf chassis. Die gegalvaniseerde uit Zutphen komen daar volgens mij ook vandaan. Heb ik dan eenzelfde chassis die door een zink bad gehaald is? 10 jaar garantie op doorroesten staat er bij. Dat kan je bij een gewoon chassis al geven zonder risico.
Of zijn het echt verschillende fabrikanten zoals hier opgemerkt:
Of zijn het echt verschillende fabrikanten zoals hier opgemerkt:
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Gegalvaniseerd chassis
Ah gefeliciteerd, je hebt dat waardeloze chassis uit Argentinië.
Dan is het nog een wonder dat hij het zo lang heeft uitgehouden.
De meesten waren na een paar jaar al verrot.
Dat was absoluut geen De Graaf chassis.
Die had toen geen chassis.
In die tijd was dat ding uit Argentinië de enige optie.
Cassis was toen de productie van de origine chassis aan het opstarten en daar heb ik er ook 1 van. Daar zit nog steeds geen spatje roest op, ondanks dat de auto altijd buiten staat.
De chassis van B komen niet meer uit Argentinië.
Dan is het nog een wonder dat hij het zo lang heeft uitgehouden.
De meesten waren na een paar jaar al verrot.
Dat was absoluut geen De Graaf chassis.
Die had toen geen chassis.
In die tijd was dat ding uit Argentinië de enige optie.
Cassis was toen de productie van de origine chassis aan het opstarten en daar heb ik er ook 1 van. Daar zit nog steeds geen spatje roest op, ondanks dat de auto altijd buiten staat.
De chassis van B komen niet meer uit Argentinië.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Re: Gegalvaniseerd chassis
Hier bij 2 van de 3 eenden een Der Franzose eronder gezet.
Voor eend 3 ligt hetzelfde chassis al te wachten.
Past goed en is netjes afgewerkt.
Voor eend 3 ligt hetzelfde chassis al te wachten.
Past goed en is netjes afgewerkt.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black