Project 2cv6 van rood naar wit
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik heb besloten om de gereviseerde motor eerst op de proefbank te laten lopen om te zien of er geen lekkages zijn. De bak is ook klaar, ik had hem na het stralen open gemaakt om te lijken of er geen zand in gekomen was. tevens het nieuwe druklager gemonteerd.
Nu nog de carburateur reviseren.
Nu nog de carburateur reviseren.
Laatst gewijzigd door RobertF op di 18 feb, 2020 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Mooi als je hem laat testdraaien met de bak eraan dan even het km-teller tandwieltje eruit pakken. Anders kan dit door de achterdeksel gedrukt worden.
diverse Citroens, wat anders.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik heb er een lege bak aan zitten dit alleen zodat de motor op de proefbank gemonteerd kan worden
Even het warme weer gebruikt om nog wat te spuiten, nu kan ik de motor afbouwen
Even het warme weer gebruikt om nog wat te spuiten, nu kan ik de motor afbouwen
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Eenmalige poster
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za 15 feb, 2020 19:05
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Wat een pracht project is dit om te volgen zeg! Lekker bezig Robert ik geniet met volle teugen en kijk uit naar je volgende update!
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
@Gerrit bedankt voor je reactie, daarom post ik het ook. Er zijn beslist liefhebbers die aan restauratie denken en dan kunnen ze hier zien hoeveel werk een restauratie is en dat je ook verschillende disciplines moet beheersen. Ook begrijp je dan dat een goed gerestaureerde eend ook wat zal kosten aan uurloon en dat de huidige marktprijzen, mits goed gedaan, gerechtvaardigd zijn.. Ik schat dat ik alleen in het carrosseriewerk tot nu toe een 400 uur heb zitten. Als je iemand vindt die nog voor 40 euro/uur werkt dan ben je al 16 mille kwijt.
Zo de carburateur is weer als nieuw. Mijn advies koop niet zoals ik een dure revisie set van 40 euro maar koop de pakkingen los (de voetpakking kun je best zelf maken) en het membraan en laat de rest zitten. Bij mij zaten er sproeiers in die ik helemaal niet kan gebruiken en wat ik nodig had zat er niet in.
Om de carburateur te monteren is het beste om de vulpijp te verwijderen, dan kom je bij de voorste moertjes, wel de juiste moertjes voor sleutel 12 monteren. Ook een nieuwe benzinepomp gemonteerd.
De motor is nu compleet met uitlaat gemonteerd op de proefbank en kan morgen lopen, met de complete is die stil en kun je de bijgeluiden, als die er zijn, goed horen met alleen de voorste pot is dat lastiger..
Zo de carburateur is weer als nieuw. Mijn advies koop niet zoals ik een dure revisie set van 40 euro maar koop de pakkingen los (de voetpakking kun je best zelf maken) en het membraan en laat de rest zitten. Bij mij zaten er sproeiers in die ik helemaal niet kan gebruiken en wat ik nodig had zat er niet in.
Om de carburateur te monteren is het beste om de vulpijp te verwijderen, dan kom je bij de voorste moertjes, wel de juiste moertjes voor sleutel 12 monteren. Ook een nieuwe benzinepomp gemonteerd.
De motor is nu compleet met uitlaat gemonteerd op de proefbank en kan morgen lopen, met de complete is die stil en kun je de bijgeluiden, als die er zijn, goed horen met alleen de voorste pot is dat lastiger..
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
De eerste run!
https://drive.google.com/open?id=1Cxc8J ... AZXj7gzBmE
Geen rare geluiden maar wel olie lekkage. De oorzaak de olieleiding op het blok,, dus alles weer demonteren en de leiding eraf gehaald. De vlakken waar de koperen ringen zitten waren erg ruw, deze op schuurpapier gevlakt en met nieuwe koperen ringen gemonteerd en lekkage opgelost. Ook de aansluiting van de oliekoeler zat niet goed vast.
Ik was wel blij dat die op de proefbank stond.
Dit was de boosdoener Hij plofte iets in de carburateur dus stond de ontsteking te vroeg, deze bijgesteld.
https://drive.google.com/open?id=1Cxc8J ... AZXj7gzBmE
Geen rare geluiden maar wel olie lekkage. De oorzaak de olieleiding op het blok,, dus alles weer demonteren en de leiding eraf gehaald. De vlakken waar de koperen ringen zitten waren erg ruw, deze op schuurpapier gevlakt en met nieuwe koperen ringen gemonteerd en lekkage opgelost. Ook de aansluiting van de oliekoeler zat niet goed vast.
Ik was wel blij dat die op de proefbank stond.
Dit was de boosdoener Hij plofte iets in de carburateur dus stond de ontsteking te vroeg, deze bijgesteld.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Dat is mooi werk
Het schiet lekker op nu
Het schiet lekker op nu
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Je gaat idd als de brandweer. Een handige Harry hoor, respect!
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Met tutata vooruit inderdaad, moet van het voorjaar af zijn, Ik heb alweer een nieuw project klaar staan ook een 2 en een C.
Van de week nog een Jaguar E-type lopende gemaakt, dat waren 3 X zoveel cilinders
Van de week nog een Jaguar E-type lopende gemaakt, dat waren 3 X zoveel cilinders
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Een nieuwe startmotor geplaatst die een stuk kleiner is
Operatie geslaagd, nu wordt het al een beetje weer een auto
De "power unit" klaar voor implantatieOperatie geslaagd, nu wordt het al een beetje weer een auto
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 452
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Hoi robert. De imitatie startmotor is inderdaad een stuk kleiner maar een originele is naar mijn ervaringen veel beter en maakt ook niet zo.n herrie bij het starten.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 452
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik kom binnenkort je project wel eens bewonderen. Goed bezig.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik heb nog een paar originele liggen voor het geval dat, ik heb deze nog niet gebruikt.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Nu de motor en bak er in liggen kunnen de remmen en de aandrijfassen ook gemonteerd worden.
Remmen worden gereviseerd, eerst maar eens schoon gemaakt, nu proberen de zuigers eruit te krijgen en dan nieuwe ringen monteren.
Remmen worden gereviseerd, eerst maar eens schoon gemaakt, nu proberen de zuigers eruit te krijgen en dan nieuwe ringen monteren.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Je kunt proberen ze er met perslucht eruit te drukken. Draai ze in een oude handdoek of zoiets zodat ze niet beschadigen als ze eruit schieten.
diverse Citroens, wat anders.