Grappig, die gaatjes boren heb ik (met hetzelfde doel) ook gedaan
Project 2cv6 van rood naar wit
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Eendracht maakt macht.
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik spuit ook altijd tectyl achter de metalen randen die de deurrubbers vasthouden. Die willen ook nog wel eens lekker roesten.
diverse Citroens, wat anders.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
@AZL57
Bij een 2CV roest alles. Als je je zoals in dit project de carrosserie restaureert dan sta je verstelt, hoeveel blanke plaat je tegen komt en hoeveel kit gebruikt is om naden en gaten te dichten. Ook logisch natuurlijk met een concept van 1939, bovendien werd op alles bezuinigd omdat de auto één van de goedkoopste op de markt was.
Mijn vrouw kocht haar eerste 2CV in 1973 voor 4952,32 DM dat was 5447 gulden ( zij werkte toen in Duitsland) en in 1989 de laatste nieuwe eend voor toen 12.750 gulden, in 16 jaar was de prijs meer als verdubbelt
Bij een 2CV roest alles. Als je je zoals in dit project de carrosserie restaureert dan sta je verstelt, hoeveel blanke plaat je tegen komt en hoeveel kit gebruikt is om naden en gaten te dichten. Ook logisch natuurlijk met een concept van 1939, bovendien werd op alles bezuinigd omdat de auto één van de goedkoopste op de markt was.
Mijn vrouw kocht haar eerste 2CV in 1973 voor 4952,32 DM dat was 5447 gulden ( zij werkte toen in Duitsland) en in 1989 de laatste nieuwe eend voor toen 12.750 gulden, in 16 jaar was de prijs meer als verdubbelt
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik heb vorige maand 2 koplampen van een citroen 5hp uit 1925 gedemonteerd. Wat schetst mijn verbazing, geen verf binnenin. Maar ook bijna geen roest gek he?
diverse Citroens, wat anders.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Een "klavertje"?? leuk, misschien een legering met veel chroom. Mijn eerste oldtimer was een Peugeot 201 camionette van 1926, die had het gaspedaal in het midden.. Het woord oldtimer bestond toen nog niet, ik was die man met die oude Franse auto.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik zoek een afbeelding van de koplampstekker zodat ik weet waar de draden aangesloten worden. Is grijs hier massa?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
@Jitze
grijs is massa en zit links dan heb ik groen boven en bruin rechts????
Wat een gezoek, twee stekkers eraf en een draad gebroken, maar ik heb het nu.
grijs is massa en zit links dan heb ik groen boven en bruin rechts????
Wat een gezoek, twee stekkers eraf en een draad gebroken, maar ik heb het nu.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Vandaag kleine dingetjes gedaan, Achterbumper de hoekstukjes geplaatst, het slot van de koffer gemaakt, de koplampen aangesloten. Ik maak er een startonderbreker op met codesleutel en extra ledlampje. Ik heb nu het dashboard los en haal de ventilatiebak ook even los en dan kan ik eenvoudiger de voorruit plaatsen.
Morgen dus de voorruit plaatsen, elektrisch de startonderbreker installeren en een tweede zekeringkastje plaatsen voor de ventilator, ruitenwisserpomp, oplaadunit
Morgen dus de voorruit plaatsen, elektrisch de startonderbreker installeren en een tweede zekeringkastje plaatsen voor de ventilator, ruitenwisserpomp, oplaadunit
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Moment van de waarheid , eerste start doet die het of niet?
Denny heeft gelijk die startmotor is wel luid
https://drive.google.com/open?id=1DSMKu ... 77fdla6Lzy
Denny heeft gelijk die startmotor is wel luid
https://drive.google.com/open?id=1DSMKu ... 77fdla6Lzy
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Chris54
- Regelmatige poster
- Berichten: 154
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2016 14:15
- Locatie: Zuidlaarderveen
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
gefeliciteerd, weer een mijlpaal bereikt. Nog een beetje afstellen denk ik.
Citroen 2CV6 bwjr 1989
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Vandaag 4 Michelins uit Frankrijk ontvangen en de velgen weggebracht om te stralen.
Bij alle ellende op het moment toch nog iets leuks, zulke prijzen is lang geleden, nee dit was vandaag.
Super E95, 122,9e
Bij alle ellende op het moment toch nog iets leuks, zulke prijzen is lang geleden, nee dit was vandaag.
Super E95, 122,9e
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Kan jij nog Duitsland in? Hier was de boel afgezet door marechaussee en grenzschutz?
diverse Citroens, wat anders.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik woon 100 meter van de grens ga naar de post, naar de Aldi en tanken in Duitsland, tot nu toe geen probleem.
Moet zaterdag van Limburg naar Emmen bijna 300km en dan met 100kmh daar heb ik geen zin in, dus ga ik via Duitsland,normaal zou ikovernachten maar alle hotels zijn dicht dus dat wordt 600km
Moet zaterdag van Limburg naar Emmen bijna 300km en dan met 100kmh daar heb ik geen zin in, dus ga ik via Duitsland,normaal zou ikovernachten maar alle hotels zijn dicht dus dat wordt 600km
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814