Brandstofpomp vervangen. Paar vragen.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Brandstofpomp vervangen. Paar vragen.
Sluit me helemaal aan bij het laatste, vooral als het een hobby auto is die vaak stil staat!
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Brandstofpomp vervangen. Paar vragen.
@Punky, vervang je dan de 105 van de eerste trap door 110 en wat doe je met de tweede trap?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Brandstofpomp vervangen. Paar vragen.
De tweede trap is de originele gebleven bij mijn Eend.RobertF schreef:@Punky, vervang je dan de 105 van de eerste trap door 110 en wat doe je met de tweede trap?
Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Eendracht maakt macht.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Brandstofpomp vervangen. Paar vragen.
Ik weet mijn maten zo niet. Zijn wel groter ivm een bigbore. Maar met standaard sproeiers moet hij ook goed kunnen lopen.
Euro 98 E5. Gebruiken ivm schade aan membranen, rubbers en afzetting in de carburateur bij E10. Loop ie ook slechter door.
Met laatste doelde ik op de benzinetip, niet op de sproeiers.
Euro 98 E5. Gebruiken ivm schade aan membranen, rubbers en afzetting in de carburateur bij E10. Loop ie ook slechter door.
Met laatste doelde ik op de benzinetip, niet op de sproeiers.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Re: Brandstofpomp vervangen. Paar vragen.
Vandaag was de monteur er, maar hij kreeg het niet voor elkaar. Is ook meer een plaatwerker dan iemand die veel van elektra of brandstof systeem af weet.
Woensdag ga ik naar de expert, we hebben hem nu wel rijdend en stationair met de choke iets open.
Ik tank sinds de introductie van E10 alleen nog maar Super 98/E5. Ik moet die E10 niet in mijn oldtimer hebben. En bij tijd en wijlen gooi ik er ook een flesje Wynn doorheen, meestal bij de 2e keer tanken van het seizoen.
Woensdag ga ik naar de expert, we hebben hem nu wel rijdend en stationair met de choke iets open.
Ik tank sinds de introductie van E10 alleen nog maar Super 98/E5. Ik moet die E10 niet in mijn oldtimer hebben. En bij tijd en wijlen gooi ik er ook een flesje Wynn doorheen, meestal bij de 2e keer tanken van het seizoen.
Eendrijder sinds 11/5/2011!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Brandstofpomp vervangen. Paar vragen.
Waar woon je ergens?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Re: Brandstofpomp vervangen. Paar vragen.
De raadsels beginnen opgelost te worden
Het eerste probleem van het afslaan, ook tijdens rijden met choke, is opgelost. Bij het inbouwen van de brandstofpomp heeft de monteur een kabel naar de bobine geraakt. Die zat dus los/vast. Soms net genoeg contact om te rijden, en dan weer niet. Simpele oplossing, al voel ik mijzelf nu erg doem
Het stationair draaien is niet op te lossen. Alles staat goed, maar de klep in de carburateur werkt niet goed meer. Hij blijft hoog in zijn toeren hangen en zakt soms opeens weg als de klep toch het laatste beetje dichtgaat.
Morgen kan ik al een goede gebruikte oppikken in Beesd en dan gaat ie er begin volgende week in. En dan hopen dat we weer even onbezorgd kunnen rijden deze zomer!
Het eerste probleem van het afslaan, ook tijdens rijden met choke, is opgelost. Bij het inbouwen van de brandstofpomp heeft de monteur een kabel naar de bobine geraakt. Die zat dus los/vast. Soms net genoeg contact om te rijden, en dan weer niet. Simpele oplossing, al voel ik mijzelf nu erg doem
Het stationair draaien is niet op te lossen. Alles staat goed, maar de klep in de carburateur werkt niet goed meer. Hij blijft hoog in zijn toeren hangen en zakt soms opeens weg als de klep toch het laatste beetje dichtgaat.
Morgen kan ik al een goede gebruikte oppikken in Beesd en dan gaat ie er begin volgende week in. En dan hopen dat we weer even onbezorgd kunnen rijden deze zomer!
Eendrijder sinds 11/5/2011!
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: Brandstofpomp vervangen. Paar vragen.
Succes!
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
Re: Brandstofpomp vervangen. Paar vragen.
Vandaag was het eindelijk zover, nieuwe (gebruikte) carb erop.
Bij demontage van de oude viel op dat er 1 papieren pakking miste en dat rondom de carb het heel vochtig was. Er kwam duidelijk benzine op plekken waar net niet hoorde.
Nieuwe gemonteerd, netjes met pakkingen. Daarna afgesteld en ik had dit echt jaren eerder moeten doen. Zonder het te weten was ik er aan gewend dat het lang duurde voor hij stationair liep, nu is het gas los en klaar.
Ofwel, ben erg blij met een weer goed rijdende Eend!
Heb de oude carb meegenomen, eens zien of ik die ergens kan laten reviseren. Of inruilen op een gereviseerde bij Burton. Ze eten geen brood, dus kan gerust 10 jaar opgeslagen worden.
Bij demontage van de oude viel op dat er 1 papieren pakking miste en dat rondom de carb het heel vochtig was. Er kwam duidelijk benzine op plekken waar net niet hoorde.
Nieuwe gemonteerd, netjes met pakkingen. Daarna afgesteld en ik had dit echt jaren eerder moeten doen. Zonder het te weten was ik er aan gewend dat het lang duurde voor hij stationair liep, nu is het gas los en klaar.
Ofwel, ben erg blij met een weer goed rijdende Eend!
Heb de oude carb meegenomen, eens zien of ik die ergens kan laten reviseren. Of inruilen op een gereviseerde bij Burton. Ze eten geen brood, dus kan gerust 10 jaar opgeslagen worden.
Eendrijder sinds 11/5/2011!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Brandstofpomp vervangen. Paar vragen.
Top, veel rijplezier weer!
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Brandstofpomp vervangen. Paar vragen.
Lekker gewerkt!
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green