Op TV zie ik wel eens een aflevering waarbij oude auto's worden opgeknapt en meer motorvermogen krijgen. Dat gaat op nogal wat verschillende manieren waaronder onder andere verbetering van de inlaatflow, electronische ontsteking, het aanbrengen van een keramische coating op het uitlaatcircuit.
Heeft iemand dit laatste weleens laten doen en bevalt het? Het komt me voor dat de uitlaat er ook langer door mee gaat.
Keramische coating op uitlaat
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Keramische coating op uitlaat
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: Keramische coating op uitlaat
Volgens mij wordt dat vooral gedaan om de warmte te isoleren, soms zie je dat ook wel eens met een soort band om m.n. het uitlaatspruitstuk gewikkeld. Ik meen dat het vooral voor turbomotoren interessant is, doordat de gassen minder snel afkoelen blijft de stomingssnelheid en dus de aandrijfenergie voor het compressorwiel hoger (en heb je een nog beter opspoelende turbo). Voor N/A motoren zie ik niet zoveel voordelen eigenlijk maar kan het mis hebben. Denk dat vooral ook voor de looks gedaan wordt bij klassiekers.
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Re: Keramische coating op uitlaat
Klinkt logisch.
Het volgende is wat off topic. Bij Wheeler Dealers is weleens een ribbelkap eend gerestaureerd. Ik heb ook een aflevering gezien waarbij en HY volledig gerestaureerd werd. Er kwam een andere motor in die veel minder onderhoud nodig heeft. En ook een inrichting voor een Food Truck. een gruwel voor liefhebbers die alles authentiek willen houden, maar handig voor het beoogde doel.
Het volgende is wat off topic. Bij Wheeler Dealers is weleens een ribbelkap eend gerestaureerd. Ik heb ook een aflevering gezien waarbij en HY volledig gerestaureerd werd. Er kwam een andere motor in die veel minder onderhoud nodig heeft. En ook een inrichting voor een Food Truck. een gruwel voor liefhebbers die alles authentiek willen houden, maar handig voor het beoogde doel.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1877
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Keramische coating op uitlaat
Kwam er in die HY geen Ford Puma motor die ook in Transits en nieuwere Land Rovers zit?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Re: Keramische coating op uitlaat
Het zou heel goed kunnen maar ik ben vergeten welke. Niet alles wat uit de Citroen fabrieken kwam was kennelijk even goed.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: Keramische coating op uitlaat
Het was in ieder geval een Ford motor, dat herinner ik me nog.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- erictej
- Regelmatige poster
- Berichten: 317
- Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 12:51
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: Keramische coating op uitlaat
Ik dacht dat er een ford pinto moter in is gegaan
Citroen jumpy 2010
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62