Ga nou niets veranderen! In het elektrisch schema wat je vindt onder alledag is de voeding (de plus) van de auto afgetakt bij de accu. (zie schema)Erikjan schreef: ↑ma 2 nov, 2020 18:57 ok duidelijk, dan is het ook wel logisch dat hij het niet doet als die blauwe de voeding is van de eend krijgt het startrelais nooit spanning.
Goed om te weten trouwens voor de eend die ik aan het bouwen ben. Ik denk dat wij bij onze andere eenden die plus gewoon op de accu hebben aangesloten.
Bij mijn auto is dat niet zo en zit de voeding van de auto op de "dikke" plus van de accu op het startrelais.
In feite maakt dat niets uit natuurlijk. Het is maar net hoe de draadboom is opgebouwd.
Wat ik ook op de foto lijk te zien is dat de blauwe draad aan de geschakelde kant van het startrelais zit, dan doet de auto helemaal niets meer. Ook bijvoorbeeld de claxon niet.
Maar vonken mag ook niet! Tenzij er "geknutseld" is aan de bedrading.
Knoei niet aan de bedrading! Volgens mij is aan de blauwe draad een geel kabelschoentje geknepen wat niet zo lekker vastzit daar onder die moer. Gebruik liever een oog met een passend gat en een speciale tang om het kabelschoentje aan te knijpen. Een geel kabelschoentje is voor 6mm2 (dikte van de draad) en een blauwe voor 2,5mm2.
De blauwe draad is een draad rechtstreeks van de accu, voedt de hele auto en is niet gezekerd.