wie kan mij helpen....
ik heb hier een visa motor 630 gekoppeld aan een 2cv schijvenbak met daar tussen 5mm ringen.
Kun je zonder problemen gewoon een 3vinger koppeling plaatsen?
Ik ben bang dat de slag van de koppeling van de vork dan te lang word of heb ik het verkeerd?
koppelingprobleem
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
koppelingprobleem
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
Re: koppelingprobleem
Ha Siemen,
Ik heb een aantal jaren geleden een visamotor met een 123 ontsteking in mn acadiane gemonteerd en toen voor mezelf de volgende aantekeningen genoteerd;
Aanpassingen
2cv oliekoeler ipv visa oliekoeler. Pijpjes recht maken om originle bevestiging bovenaan te gebruiken.
2cv ventilatorhuis ipv die van visa. De 2cv oliekoeler heeft bovenaan meer ruimte nodig.
2cv ventilator ipv die van visa. Anders loopt ie aan tegen de 123.
Afstandsringen en origineel visa vliegwiel
Visa startmotor.
Op visamotor zit diafragmakoppeling. Op de aca zat een vingerkoppeling.
Bij le patron een koppelingsplaat bestellen die een langere bus heeft zodat ie past op de korte spline van de acabak en toch de diafragma van de Visa motor gebruikt kan worden.
Bij gebruik van het originele visa vliegwiel met visa starterkrans moet je een startmotor van een visa gebruiken en afstandsringen aanbrengen. Prise as gaat minder ver de koppelingsplaat in. Gaffel uitbuigen?
Bij gebruik van het originele visa vliegwiel met een 2cv starterskrans dan moet je het vliegwiel 6mm afdraaien zodat de starterskrans meer naar voren komt. Geen afstandsringen nodig en je kan 2cv startmotor gebruiken.
Godfried van den Bergh (le patron) weet hier alles van.
Ik heb een aantal jaren geleden een visamotor met een 123 ontsteking in mn acadiane gemonteerd en toen voor mezelf de volgende aantekeningen genoteerd;
Aanpassingen
2cv oliekoeler ipv visa oliekoeler. Pijpjes recht maken om originle bevestiging bovenaan te gebruiken.
2cv ventilatorhuis ipv die van visa. De 2cv oliekoeler heeft bovenaan meer ruimte nodig.
2cv ventilator ipv die van visa. Anders loopt ie aan tegen de 123.
Afstandsringen en origineel visa vliegwiel
Visa startmotor.
Op visamotor zit diafragmakoppeling. Op de aca zat een vingerkoppeling.
Bij le patron een koppelingsplaat bestellen die een langere bus heeft zodat ie past op de korte spline van de acabak en toch de diafragma van de Visa motor gebruikt kan worden.
Bij gebruik van het originele visa vliegwiel met visa starterkrans moet je een startmotor van een visa gebruiken en afstandsringen aanbrengen. Prise as gaat minder ver de koppelingsplaat in. Gaffel uitbuigen?
Bij gebruik van het originele visa vliegwiel met een 2cv starterskrans dan moet je het vliegwiel 6mm afdraaien zodat de starterskrans meer naar voren komt. Geen afstandsringen nodig en je kan 2cv startmotor gebruiken.
Godfried van den Bergh (le patron) weet hier alles van.
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983
Re: koppelingprobleem
Ben benieuwd naar je keuzes en ervaringen. Wil mijn 2CV-blok vervangen door een Visa-blok V06/665 aan de 2CV bak van mijn Burton te hangen.
Welke type carburateur heb je gebruikt?
Welke ontsteking en zo mogelijk aanpassing hiervoor heb je gebruikt?
Past het Visa blok op het chassis van de 2CV of moest je daarvoor ook aanpassingen maken?
Groet Patrick
Welke type carburateur heb je gebruikt?
Welke ontsteking en zo mogelijk aanpassing hiervoor heb je gebruikt?
Past het Visa blok op het chassis van de 2CV of moest je daarvoor ook aanpassingen maken?
Groet Patrick
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Re: koppelingprobleem
Dirk D schreef: ↑zo 9 aug, 2020 22:13 Ha Siemen,
Ik heb een aantal jaren geleden een visamotor met een 123 ontsteking in mn acadiane gemonteerd en toen voor mezelf de volgende aantekeningen genoteerd;
Aanpassingen
2cv oliekoeler ipv visa oliekoeler. Pijpjes recht maken om originle bevestiging bovenaan te gebruiken.
2cv ventilatorhuis ipv die van visa. De 2cv oliekoeler heeft bovenaan meer ruimte nodig.
2cv ventilator ipv die van visa. Anders loopt ie aan tegen de 123.
Afstandsringen en origineel visa vliegwiel
Visa startmotor.
Op visamotor zit diafragmakoppeling. Op de aca zat een vingerkoppeling.
Bij le patron een koppelingsplaat bestellen die een langere bus heeft zodat ie past op de korte spline van de acabak en toch de diafragma van de Visa motor gebruikt kan worden.
Bij gebruik van het originele visa vliegwiel met visa starterkrans moet je een startmotor van een visa gebruiken en afstandsringen aanbrengen. Prise as gaat minder ver de koppelingsplaat in. Gaffel uitbuigen?
Bij gebruik van het originele visa vliegwiel met een 2cv starterskrans dan moet je het vliegwiel 6mm afdraaien zodat de starterskrans meer naar voren komt. Geen afstandsringen nodig en je kan 2cv startmotor gebruiken.
Godfried van den Bergh (le patron) weet hier alles van.
Hoi Dirk
Waar om heb je het ventilatorhuis met de oliekoeler vervangen?
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Re: koppelingprobleem
Hoi Data58,
Ik heb de originele oliekoeler van het visa blok vervangen door die van een 2cv omdat die groter is. En dus beter zou moeten koelen.
Dan past het Visa ventilator huis niet meer juist omdat de koeler van de 2cv groter is.
Vandaar.
Ik denk nu dat deze ingreep niet echt nodig is.
Groet,
Dirk
Ik heb de originele oliekoeler van het visa blok vervangen door die van een 2cv omdat die groter is. En dus beter zou moeten koelen.
Dan past het Visa ventilator huis niet meer juist omdat de koeler van de 2cv groter is.
Vandaar.
Ik denk nu dat deze ingreep niet echt nodig is.
Groet,
Dirk
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983
Re: koppelingprobleem
@Dirk. Aha duidelijk dank voor je beschrijving.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]