spiegel reparatie setje
Forumregels
Start je onderwerp met "Gezocht: ". Dit vergroot de herkenbaarheid van je advertentie.
Als je het item hebt gevonden, verander de titel naar "Gevonden: " of geef het door aan een beheerder, dan sluiten we de advertentie.
Na drie maanden wordt een advertentie ***gesloten*** ,na zes maanden wordt uw advertentie ***verwijderd***tenzij u meldt dat deze nog actueel is.....
Start je onderwerp met "Gezocht: ". Dit vergroot de herkenbaarheid van je advertentie.
Als je het item hebt gevonden, verander de titel naar "Gevonden: " of geef het door aan een beheerder, dan sluiten we de advertentie.
Na drie maanden wordt een advertentie ***gesloten*** ,na zes maanden wordt uw advertentie ***verwijderd***tenzij u meldt dat deze nog actueel is.....
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
spiegel reparatie setje
Type: 2cv, Ami, Mehari, Dyne, ...
Onderdeel: spiegel revisie setje:
Forummers,
Ik zoek een stuk of 10 van die spiegel-revisie-setjes. Die met het rubbertje en het foam. Niet met een complete spiegel.
Die kan je kopen bij retrospec parts in engeland, maar dan zit ik weer met btw en douanerechten.
Heeft iemand er nog wat liggen, of weet een ander adres?
Ik knap spiegeltjes op voor grootverbruik-sleutelaars hier in de buurt. Vandaar mijn vraag.
Gr Rob
Onderdeel: spiegel revisie setje:
Forummers,
Ik zoek een stuk of 10 van die spiegel-revisie-setjes. Die met het rubbertje en het foam. Niet met een complete spiegel.
Die kan je kopen bij retrospec parts in engeland, maar dan zit ik weer met btw en douanerechten.
Heeft iemand er nog wat liggen, of weet een ander adres?
Ik knap spiegeltjes op voor grootverbruik-sleutelaars hier in de buurt. Vandaar mijn vraag.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: spiegel reparatie setje
Dar zijn de verkeerde. Die buigen en dan heb je een lachspiegel.
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Heavy user
Ja, of het onnozel dunne glas breekt en je kunt de rand weggooien.
Want het oude glas is wel van de juiste dikte en past niet in die nieuwe set.
Bij Behoudt Citroën 2CV hebben ze wel de juiste setjes.
Je hebt de keuze tussen mét of zonder glas.
17,50 of 9,50 euro.
Want het oude glas is wel van de juiste dikte en past niet in die nieuwe set.
Bij Behoudt Citroën 2CV hebben ze wel de juiste setjes.
Je hebt de keuze tussen mét of zonder glas.
17,50 of 9,50 euro.
Er was vroeger iemand op het forum die ze verkocht.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
aah, daar verkopen ze die nog.
Inmiddels meldt de engelse leverancier dat dit onder de btw dempel valt, 10 voor de prijs van 9 en de pond staat laag.
Dank zover, we gaan weer verder.
Gr Rob
Inmiddels meldt de engelse leverancier dat dit onder de btw dempel valt, 10 voor de prijs van 9 en de pond staat laag.
Dank zover, we gaan weer verder.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Een wat tegenvallende ervaring met de spiegel revisiesetjes; ik had er twee besteld in Zutphen. Beide kapot bij proberen te monteren. Ik heb echt geprobeerd heel voorzichtig de spiegel met omlijsting er in te 'duwen', maar ze knapten beide bij het minste geringste.
Heb ik iets verkeerd gedaan of zijn het gewoon pruts setjes? Ze leken slecht te passen.
Heb ik iets verkeerd gedaan of zijn het gewoon pruts setjes? Ze leken slecht te passen.
La vie est belle.
-
- Heavy user
Je hebt niks fout gedaan, dat is gewoon rotzooi.
-
- Heavy user
Bij Behoudt 2CV Citroën hebben ze wel de juiste setjes.
Hier het zelfde,2x geprobeerd en 2x knak.Handjes schreef: ↑za 9 aug, 2025 12:44 Een wat tegenvallende ervaring met de spiegel revisiesetjes; ik had er twee besteld in Zutphen. Beide kapot bij proberen te monteren. Ik heb echt geprobeerd heel voorzichtig de spiegel met omlijsting er in te 'duwen', maar ze knapten beide bij het minste geringste.

Ok, fijn om te horen dat ik niet de enige ben. In het filmpje zit het er in 30 seconden op. Lijkt wel of de spiegels een wat andere pasvorm hebben.
Naast de spiegel revisiesets ook een mindere ervaring met een nieuwe voorbumpersteun: de (ook) nieuwe bumper past er niet lekker overheen. En ook een negatieve review over nieuwe afdichtingsrubbers voor de achterlichtunits: die zijn gewoon veel te dun, waardoor ze niet afsluiten.
Wat is dat toch met imitatie-onderdelen?
Naast de spiegel revisiesets ook een mindere ervaring met een nieuwe voorbumpersteun: de (ook) nieuwe bumper past er niet lekker overheen. En ook een negatieve review over nieuwe afdichtingsrubbers voor de achterlichtunits: die zijn gewoon veel te dun, waardoor ze niet afsluiten.
Wat is dat toch met imitatie-onderdelen?
La vie est belle.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Allemaal van piiieeeeppp uit Zutphen?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Ja. Helaas niet de eerste keer dat ik slechte ervaring heb met imitatiespul van piiieeep uit Zutphen.
La vie est belle.
-
- Gebruiker
Ik heb zelf 0,0 ervaring met deze setjes, maar wat bij rubbers monteren vaak goed werkt is ze eerst goed verwarmen in bv heet water.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Er zijn verschillende setjes in omloop.
De ene is compleet met glaasje.
Bij die uit engeland gebruik je het oude glas. Het rubbertje is zacht en flexibel. Ik heb er nog ca 20 van liggen.
Alles demonteren, boutje uitboren. Blikje en asje polijsten. Monteren met een messing boutje zodat het niet meer vastroest.
Werkt alleen met de originele 3 mm glaasjes, niet met de 2 mm uit de eerder besproken setjes.
Gr Rob
De ene is compleet met glaasje.
Bij die uit engeland gebruik je het oude glas. Het rubbertje is zacht en flexibel. Ik heb er nog ca 20 van liggen.
Alles demonteren, boutje uitboren. Blikje en asje polijsten. Monteren met een messing boutje zodat het niet meer vastroest.
Werkt alleen met de originele 3 mm glaasjes, niet met de 2 mm uit de eerder besproken setjes.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht