export NL eend naar Spanje..
export NL eend naar Spanje..
Ik heb een (mooie) eend met nieuw chassis.
Helemaal volgens de regels bij RDW nieuwe inslag en alles.
Dan dacht ik, export moet geen probleem zijn...
Maar nu hoorde is dat bijvoorbeeld de Belgische overheid de nieuwe ingeslagen chassis uit NL niet accepteren...
Dus deze kan nooit naar België...volgens betrouwbare bron...
Maar, kan hij wel naar Spanje?
Accepteren die wel office NL her inslag?
Hoor graag of jullie hier ervaring mee hebben.
Helemaal volgens de regels bij RDW nieuwe inslag en alles.
Dan dacht ik, export moet geen probleem zijn...
Maar nu hoorde is dat bijvoorbeeld de Belgische overheid de nieuwe ingeslagen chassis uit NL niet accepteren...
Dus deze kan nooit naar België...volgens betrouwbare bron...
Maar, kan hij wel naar Spanje?
Accepteren die wel office NL her inslag?
Hoor graag of jullie hier ervaring mee hebben.
onder druk wordt alles vloeibaar
Re: export NL eend naar Spanje..
Vreemd het toch in Europa. Misschien de Fehac eens aanschrijven?.
diverse Citroens, wat anders.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: export NL eend naar Spanje..
Waarom zou je eigenlijk moeten aangeven dat er een nieuw chassis met herinslag onder zit?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: export NL eend naar Spanje..
Ik België moet je langs een keur station, die (vreemd genoeg) de RDW dus niet "erkennen"
Maar ik weet niet hoe dat in Spanje werkt...
Dus, dacht...ga het net eens ophalen op het forum..
Benieuwd of er spanje export ervaring is.
Maar ik weet niet hoe dat in Spanje werkt...
Dus, dacht...ga het net eens ophalen op het forum..
Benieuwd of er spanje export ervaring is.
onder druk wordt alles vloeibaar
Re: export NL eend naar Spanje..
Er zijn landen , waar alle wijzigingen aan het voertuig op de autopapieren vermeld moeten zijn.
Toen mijn zoon zijn auto in Hongarije importeerde stond niet op de papieren dat deze d.m.v. een verlagingsset verlaagd was .
Het gaat hier niet om een Citroen overigens.
Doordat e.e.a. niet op de papieren vermeld was , was er een extra keuring nodig en hebben ze de wijziging uiteindelijk geaccepteerd.
Bij recente APK keuring was er een niet origineel stuurwiel gemonteerd , wat dus ook niet op de papieren vermeld was en toen werd hij afgekeurd.
Nadat het stuurwiel door het originele vervangen was, werd hij meteen goed gekeurd.
Ik denk dat dat in andere landen ook zo is, dat zal met chassis ook wel zo zijn.
Vermelding bij de RDW is niet genoeg, het moet expliciet op de papieren staan !
Toen mijn zoon zijn auto in Hongarije importeerde stond niet op de papieren dat deze d.m.v. een verlagingsset verlaagd was .
Het gaat hier niet om een Citroen overigens.
Doordat e.e.a. niet op de papieren vermeld was , was er een extra keuring nodig en hebben ze de wijziging uiteindelijk geaccepteerd.
Bij recente APK keuring was er een niet origineel stuurwiel gemonteerd , wat dus ook niet op de papieren vermeld was en toen werd hij afgekeurd.
Nadat het stuurwiel door het originele vervangen was, werd hij meteen goed gekeurd.
Ik denk dat dat in andere landen ook zo is, dat zal met chassis ook wel zo zijn.
Vermelding bij de RDW is niet genoeg, het moet expliciet op de papieren staan !
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: export NL eend naar Spanje..
Klopt Geert, Is in Duitsland ook zo. Als je een ander stuurwiel monteert moet je een certificaat van de leverancier hebben dat het stuurwiel geschikt is voor jou auto.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Re: export NL eend naar Spanje..
Ja, ken die verhalen ook voor Luxemburg...
Daarom is 100% origineel voor die landen belangrijk.
Ik heb bij deze eend een "oude" van de graaf goed gekeurde onder...dus verschil zie je niet...
Alleen inslag van RDW maar die locatie staat op de juiste plaats.
Daarom is 100% origineel voor die landen belangrijk.
Ik heb bij deze eend een "oude" van de graaf goed gekeurde onder...dus verschil zie je niet...
Alleen inslag van RDW maar die locatie staat op de juiste plaats.
onder druk wordt alles vloeibaar
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: export NL eend naar Spanje..
Dat bedoel ik, het verschil is denk ik lastig te bepalen voor een gemiddelde Spaanse RDW medewerker.
Zolang het geen exotisch Wheels chassis is maar een op origineel gelijkend DG chassis met een attest zou ik het wel aandurven.
Denk dat er meer eendachtigen uit Spanje geëxporteerd worden dan geïmporteerd?
Zolang het geen exotisch Wheels chassis is maar een op origineel gelijkend DG chassis met een attest zou ik het wel aandurven.
Denk dat er meer eendachtigen uit Spanje geëxporteerd worden dan geïmporteerd?
Laatst gewijzigd door deusjevo op za 24 apr, 2021 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: export NL eend naar Spanje..
Vroeger was hier forum lid Ramon actief, die heeft Ducks United opgericht op Ibiza. Hij heeft toen veel NL eenden naar Ibiza gebracht. Is hier op het forum misschien nog wat over te vinden.
De export deed hij volgens mij samen met een Nederlandse eenden garage.
https://ibiza.ducksunited.com/nl/
De export deed hij volgens mij samen met een Nederlandse eenden garage.
https://ibiza.ducksunited.com/nl/
Schultenbräu das ist mein Bier !
Re: export NL eend naar Spanje..
Ja, om het compleet te maken...
Bedoeling is ook de eend elektrische te maken en dan naar Ibiza (geen verhuur gewoon privé).
Dus naast het export verhaal van een RDE chassis gaan we nog een stap verder om er een electro van te maken....
Bedoeling is ook de eend elektrische te maken en dan naar Ibiza (geen verhuur gewoon privé).
Dus naast het export verhaal van een RDE chassis gaan we nog een stap verder om er een electro van te maken....
onder druk wordt alles vloeibaar
Re: export NL eend naar Spanje..
Ja, om het compleet te maken...
Bedoeling is ook de eend elektrische te maken en dan naar Ibiza (geen verhuur gewoon privé).
Dus naast het export verhaal van een RDW chassis gaan we nog een stap verder om er een electro van te maken....
Bedoeling is ook de eend elektrische te maken en dan naar Ibiza (geen verhuur gewoon privé).
Dus naast het export verhaal van een RDW chassis gaan we nog een stap verder om er een electro van te maken....
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: export NL eend naar Spanje..
als ik ga kijken wat er op de papieren van de Dyane staat dan ben ik snel klaar. Achter het meeste staat G.G.B Geen Gegevens Bekend en daar ben ik heel tevreden mee
Je kan ook contact opnemen met de 2cv clubs in Spanje en vragen of zij ook lieveheersbeestjes zien
Volgens mij moet het geen probleem zijn omdat het een in Europa goedgekeurde auto is
Je kan ook contact opnemen met de 2cv clubs in Spanje en vragen of zij ook lieveheersbeestjes zien
Volgens mij moet het geen probleem zijn omdat het een in Europa goedgekeurde auto is
met eendige groeten,
Re: export NL eend naar Spanje..
Maar een ombouw naar electrisch lijkt me een heel andere zaak. Ik zou eens iemand van een spaanse 2cv club benaderen. Je hebt een hoop werk en misschien mag dat daar niet???
diverse Citroens, wat anders.