AZA 1969
Re: AZA 1969
Onder de motorkap zit een rond plaatje met de kleurcode 'AC 097 LE', nu kan ik nergens vinden dat deze kleur is gebruikt voor de 2cv behalve voor de ID of DS. In de lijst van Jeroen Cats kom ik 'AC 093 blanc cygne' tegen.
Nu moet ik wel zeggen dat de voorspatborden zijn vervangen en opnieuw geschilderd. Mogelijk dat ze toen AC 097 hebben gebruikt. Het is ook een iets andere kleur creme/wit.
Onder de motorkap zit ook nog een ander soort nummer zoals het voorbeeld hieronder.
Weet iemand wat dit nummer inhoud?
Nu moet ik wel zeggen dat de voorspatborden zijn vervangen en opnieuw geschilderd. Mogelijk dat ze toen AC 097 hebben gebruikt. Het is ook een iets andere kleur creme/wit.
Onder de motorkap zit ook nog een ander soort nummer zoals het voorbeeld hieronder.
Weet iemand wat dit nummer inhoud?
2CV AZA 1969
DS20 Pallas 1971
DS20 Pallas 1971
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Re: AZA 1969
Blanc Stellaire AC 097 is één van de kleuren uit het gamma van 1969. Ook op de Dyane: http://citroendyane.nl/
De code op het schutbord is een afkorting van de naam van de verffabrikant, de dag, de maand en het jaartal dat de auto in de lak gezet werd. Bv. ME (fabrikant) 4 (dag 4) B (februari) 9 (1969).
De code op het schutbord is een afkorting van de naam van de verffabrikant, de dag, de maand en het jaartal dat de auto in de lak gezet werd. Bv. ME (fabrikant) 4 (dag 4) B (februari) 9 (1969).
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Re: AZA 1969
Dank! Ik ga dit weekend bekijken welk nummer ik erop heb staan. Vergeten een foto te maken
In dit voorbeeld 4 G 58 = 4 juli 1958. Correct?
In de tussentijd hebben jullie alweer mijn vragen beantwoord. De kleur AC 097 LE had ik inderdaad ook gevonden bij de Dyane.
Snel maar naar NL brengen en de RDW, dan kunnen we aan de slag.
In dit voorbeeld 4 G 58 = 4 juli 1958. Correct?
In de tussentijd hebben jullie alweer mijn vragen beantwoord. De kleur AC 097 LE had ik inderdaad ook gevonden bij de Dyane.
Snel maar naar NL brengen en de RDW, dan kunnen we aan de slag.
Laatst gewijzigd door deutje op do 13 mei, 2021 08:35, 2 keer totaal gewijzigd.
2CV AZA 1969
DS20 Pallas 1971
DS20 Pallas 1971
Re: AZA 1969
Hier de verklaring van de kleuren codes
http://2cvco.canalblog.com/archives/201 ... 35342.html
http://2cvco.canalblog.com/archives/201 ... 35342.html
diverse Citroens, wat anders.
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Re: AZA 1969
Dit had ik over het hoofd gezien: bij een '69 staat de naam van de fabrikant op het aluminium plaatje. LE is dus de naam van de verffabrikant. AC 069 is de kleurcode.
Op het schutbord zal dus enkel dag maand jaartal gestempeld staan en ook enkel het laatste cijfer van het bouwjaar, bv. 4 G 9 voor 4 juli 1969.
Op het schutbord zal dus enkel dag maand jaartal gestempeld staan en ook enkel het laatste cijfer van het bouwjaar, bv. 4 G 9 voor 4 juli 1969.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Re: AZA 1969
Gister weer bij de eend aangekomen en meteen de motorkap opengetrokken om te kijken welk nummer er onder staat.
En tot mijn vreugde staat daar 16 F 9. Als ik dat goed omreken, dan is dat 16 juni 1969.
Eind van de maand, zal ik hem ophalen met een aanhanger en kan ze naar de RDW.
En tot mijn vreugde staat daar 16 F 9. Als ik dat goed omreken, dan is dat 16 juni 1969.
Eind van de maand, zal ik hem ophalen met een aanhanger en kan ze naar de RDW.
2CV AZA 1969
DS20 Pallas 1971
DS20 Pallas 1971
Re: AZA 1969
Afgelopen weekend hebben we de 2cv opgehaald uit Frankrijk en meegenomen naar Nederland.
Eind juni hebben we een afspraak bij de RDW voor een onderzoek.
Morgen een tijdelijk dakje ophalen, zodat het een beetje droog blijft in de auto en nu nog een achterklep.
Na het onderzoek dan echt beginnen met het restaureren.
Eind juni hebben we een afspraak bij de RDW voor een onderzoek.
Morgen een tijdelijk dakje ophalen, zodat het een beetje droog blijft in de auto en nu nog een achterklep.
Na het onderzoek dan echt beginnen met het restaureren.
2CV AZA 1969
DS20 Pallas 1971
DS20 Pallas 1971
Re: AZA 1969
Vanochtend om 8 uur bij de RDW aangekomen voor een voertuigonderzoek.
Gezond nerveus, maar ik werd heel vriendelijk en goed geholpen. En ja we hebben de loodjes! We kunnen beginnen aan het project.
Binnenkort de koets eraf halen en het chassis ontdoen van roest en keurig maken.
Gezond nerveus, maar ik werd heel vriendelijk en goed geholpen. En ja we hebben de loodjes! We kunnen beginnen aan het project.
Binnenkort de koets eraf halen en het chassis ontdoen van roest en keurig maken.
2CV AZA 1969
DS20 Pallas 1971
DS20 Pallas 1971
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: AZA 1969
Hee, goed nieuws. Ben benieuwd wat je tegenkomt en naar je vorderingen.
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: AZA 1969
Gisteren samen met mijn zoon begonnen om de 2cv te demonteren.
Alles inspuiten met WD40 en het verbaasde mij hoe makkelijk alles -op natuurlijk één bout na- losging.
De spatborden zijn eraf en nu bijna alle slangetjes, stangetjes en wat dan ook. Nu de kabelboom losmaken of gewoon eruit knippen en een nieuwe plaatsen.
Wel echt leuk om te zien hoe makkelijk en doordacht de 2cv in elkaar zit.
Dit weekend weer verder en dan de hele koets eraf.
Alles inspuiten met WD40 en het verbaasde mij hoe makkelijk alles -op natuurlijk één bout na- losging.
De spatborden zijn eraf en nu bijna alle slangetjes, stangetjes en wat dan ook. Nu de kabelboom losmaken of gewoon eruit knippen en een nieuwe plaatsen.
Wel echt leuk om te zien hoe makkelijk en doordacht de 2cv in elkaar zit.
Dit weekend weer verder en dan de hele koets eraf.
2CV AZA 1969
DS20 Pallas 1971
DS20 Pallas 1971
Re: AZA 1969
Lekker knutselen. De kabelboom niet doorknippen of iets dergelijks. Aan de kant van de motor alle stekkertjes los. Die wijzen bijna zichzelf als je alles weer aansluit. Als de motorkant los is kun je het dashboardje los maken en met kabelboom en al verwijdere. Dan weet je waar alles in het dashboard moet, dat is anders veel meer uitzoekerij.
Re: AZA 1969
Goeie tip! Dan ga ik dat doen. Twijfelde er namelijk over.
2CV AZA 1969
DS20 Pallas 1971
DS20 Pallas 1971
Re: AZA 1969
Alles zal wel goed los gaan omdat ie uit de bourgogne komt. Bijna geen zout in de winter en kalkgrond dat helpt tegen de roest...
diverse Citroens, wat anders.
Re: AZA 1969
Afgelopen weekend weer verder gegaan met de eend, bijna alle bouten gingen wel lekker los en de kabelboom heb ik heel gelaten op één draadje. Wat heb ik gelachen, totaal onbekend met de eend, maar met een kruiskop en wat geschuif haal je zo alle deuren eruit. Prachtig dat het allemaal zo simpel is en functioneert. Echt tof!
De koets is er nu af, de deuren en achterklep eraf. Alles ligt opgeslagen op de zolder en het chassis is bijna vrij.
Volgens mij ziet het er allemaal nog best goed uit. De koets daar moet wel wat aan gelast worden, maar volgens mij ook goed te doen.
Viel me wel op als ik op de koets stond dat de bovenplaat een beetje bol of ik weet niet helemaal hoe ik het moet zeggen, maar als je erop staat, dan hoor je dat ie indeukt en als je eraf gaat klapt ie weer uit. Is dat oke? Of normaal? Moet ik daar iets mee.
Komende tijd ben ik even niet in de buurt van de eend, maar dan zal ik de volgende stappen doen, benzinetank, bumpers en assen verwijderen. Dan kan ik hem daarna in de RX zetten.
Mochten jullie dingen zien, dan hoor ik het graag
De koets is er nu af, de deuren en achterklep eraf. Alles ligt opgeslagen op de zolder en het chassis is bijna vrij.
Volgens mij ziet het er allemaal nog best goed uit. De koets daar moet wel wat aan gelast worden, maar volgens mij ook goed te doen.
Viel me wel op als ik op de koets stond dat de bovenplaat een beetje bol of ik weet niet helemaal hoe ik het moet zeggen, maar als je erop staat, dan hoor je dat ie indeukt en als je eraf gaat klapt ie weer uit. Is dat oke? Of normaal? Moet ik daar iets mee.
Komende tijd ben ik even niet in de buurt van de eend, maar dan zal ik de volgende stappen doen, benzinetank, bumpers en assen verwijderen. Dan kan ik hem daarna in de RX zetten.
Mochten jullie dingen zien, dan hoor ik het graag
2CV AZA 1969
DS20 Pallas 1971
DS20 Pallas 1971