APK tip
APK tip
Bij de keuring vond de keurmeester dat er mogelijk iets te veel speling op een van mijn fusees zat. Na mijn opmerking dat een eend geen stuurkogels maar fuseepennen had. Haalde hij er een collega bij, die haalde het RDW boek en ging kijken onder het hoofdstuk fuseepennen. En jawel hoor hij mocht nog veel meer speling hebben voordat het afkeur zou worden. Een hoop onnodig werk gespaard
diverse Citroens, wat anders.
Re: APK tip
Altijd een APK keurmeester zoeken met feeling met/ kennis van oude auto’s en APK regels
De keurmeesters die ik ken lossen dit ‘probleem’ op door er voor de keuring voldoende vet in te spuiten. Speling weg en nooit discussie. Uiteraard verdwijnt het vet in de eerste kilometers na de APK, maar dat hindert niet, de meeste Eendjes hebben er dan 2 jaar geen last van
De keurmeesters die ik ken lossen dit ‘probleem’ op door er voor de keuring voldoende vet in te spuiten. Speling weg en nooit discussie. Uiteraard verdwijnt het vet in de eerste kilometers na de APK, maar dat hindert niet, de meeste Eendjes hebben er dan 2 jaar geen last van
Eendrijder sinds 11/5/2011!