Contactslot vervangen
Contactslot vervangen
Sinds kort gaat de sleutel slecht tot niet in het contactslot. Omdat ik toch de eend moest verplaatsen, opgelost met spray en een hamer. Nu doet ie het weer, soort van, dus het forum er op nageslagen en tot de conclusie gekomen dat direct vervangen het verstandigst is. Er staan allerlei tips, dus dat zou moeten lukken als ik er even voor ga zitten.
Nu vroeg ik me wel af, wat heb ik nodig. Ik zie dat ik een compleet contactslot kan scoren (135 euro), maar ook alleen een sleutelunit (26,50).
Dat laatste is natuurlijk veel goedkoper, maar is dat wel zo makkelijk? Of is het überhaupt verstandiger om het gehele ding meteen volledig te vervangen?
Nu vroeg ik me wel af, wat heb ik nodig. Ik zie dat ik een compleet contactslot kan scoren (135 euro), maar ook alleen een sleutelunit (26,50).
Dat laatste is natuurlijk veel goedkoper, maar is dat wel zo makkelijk? Of is het überhaupt verstandiger om het gehele ding meteen volledig te vervangen?
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Contactslot vervangen
De sleutelunit wordt ergens anders geplaatst.
Vervangt dus niet het stuurslot.
Vervangt dus niet het stuurslot.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Re: Contactslot vervangen
Bedankt, maar geloof dat ik het niet helemaal begrijp . Het lijkt voor mij alsof de sleutel unit onderdeel uitmaakt van de gehele (duurdere) set, of zie ik dat verkeerd? Ik heb nu geen issue met het stuurslot, wel met de sleutel. Dus ik zou bijna zeggen dat alleen de sleutel unit vervangen voldoende zou zijn. Of is het probleem ban het niet in het slot kunnen steken kenmerkend voor een probleem met het stuurslot?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Contactslot vervangen
Het sleutel deel van je stuurslot is in principe niet te vervangen.
Alleen het kontakt deel.
Het te koop staand sleutel deel is een zelfstandig kontaktslot en past niet in de plaats van je stuur/kontakt slot.
Alleen het kontakt deel.
Het te koop staand sleutel deel is een zelfstandig kontaktslot en past niet in de plaats van je stuur/kontakt slot.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Re: Contactslot vervangen
Ah, thanks, het kwartje valt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV6
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV6 Special
Citroen CX 2000 Athena
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Contactslot vervangen
Je kan het wel gebruiken als je je stuurslot deactiveert zodat het niet in het slot kan blijven.
Dat losse sleutelkontakt plaats je dan ergens in het dash.
Dat losse sleutelkontakt plaats je dan ergens in het dash.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Contactslot vervangen
je kan het originele slot wel uitelkaar halen maar je kan geen nieuwe cilinder los krijgen.
Als je de kliknageltjes van het stalen kapje aan de zijkant weg boort komt dat een veer uit.
aan de bovenkant zit ergens een stalen pennetje waar mee de cilinder wordt geborgd. Die heb ik uit geboord.
Dan zit er onder de contactrol nog een borgklip om het asje.
Als als je dit allemaal los hebt kan je hem uitelkaar halen en schoonmaken bv. in een ulrasoon reiniger.
Als je mazzel hebt werkt hij dan weer. Het pennetje an de bovenkant wat je hebt weg geboord heb ik vervangen door een m4 boutje. Daarvoor schroefdraad getapt in het gat.
het stalen kapje heb ik met 2k lijm weer gemonteerd. je zou ook draad m2 kunnen tappen en 2 schoefjes gebruiken.
Als je de kliknageltjes van het stalen kapje aan de zijkant weg boort komt dat een veer uit.
aan de bovenkant zit ergens een stalen pennetje waar mee de cilinder wordt geborgd. Die heb ik uit geboord.
Dan zit er onder de contactrol nog een borgklip om het asje.
Als als je dit allemaal los hebt kan je hem uitelkaar halen en schoonmaken bv. in een ulrasoon reiniger.
Als je mazzel hebt werkt hij dan weer. Het pennetje an de bovenkant wat je hebt weg geboord heb ik vervangen door een m4 boutje. Daarvoor schroefdraad getapt in het gat.
het stalen kapje heb ik met 2k lijm weer gemonteerd. je zou ook draad m2 kunnen tappen en 2 schoefjes gebruiken.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Contactslot vervangen
Ik heb ook eens problemen met het slot gehad. De sleutel ging er wel in maar ik kon hem niet draaien. Dit met siliconen spray opgelost. Een half jaar later weer hetzelfde probleem. Weer dezelfde oplossing. Twee jaar later weer problemen. Nu werkte de spray niet meer. Ik heb het kapje aan de zijkant los gehaald en ineens werkte het slot weer. In het slot zat wat vet, en ik heb er wat meer ver in gedaan. Vervolgens het kapje weer met popnagels vast gezet en dat werkt nu al een jaar of vier.
De ring van het stuurslot heb ik wel verwijderd, als er weer problemen zijn kan ik dan nog altijd rijden.
De ring van het stuurslot heb ik wel verwijderd, als er weer problemen zijn kan ik dan nog altijd rijden.
Schultenbräu das ist mein Bier !