conversie naar Charleston geel zwart
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zal er wel voorzichtig mee doen en de eerste kras zal even flink balen zijn maar het wordt geen museum stuk. Hij moet gewoon gebruikt worden. Mn pickup heeft na 14 jaar en meer als 100.000km ook weer aandacht nodig dat hoort er bij. Dat wordt het volgende projectje als deze af is.
Voordeel van alles zelf doen is dat je ook alles zelf kan repareren als er iets stuk gaat of beschadigd.
Voordeel van alles zelf doen is dat je ook alles zelf kan repareren als er iets stuk gaat of beschadigd.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Achterdeuren vandaag in de primer gezet.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Gister heeft pa mn nieuw gereviseerde carburateur gestolen. Die van hem was lek. Die heb ik uitelkaar gehaald om te reviseren. Moeten nieuwe lagerbusjes in en nieuw membraan in de acceleratiepomp. Verder alles even in de ultrasoon reiniger.
De deurscharnieren kaal gestraald die kunnen worden gepoedercoat.
Een voordeur was nog voorzien van stikkers die zijn verwijderd en opgeschuurd. Gelukkig geen roest of pmamuur. Ook de raamlijst is nog helemaal gaaf. Deur is oorspronkelijk zwart geweest.
De deurscharnieren kaal gestraald die kunnen worden gepoedercoat.
Een voordeur was nog voorzien van stikkers die zijn verwijderd en opgeschuurd. Gelukkig geen roest of pmamuur. Ook de raamlijst is nog helemaal gaaf. Deur is oorspronkelijk zwart geweest.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Voordeel van de carburateur diefstal is wel dat ik weer even met de waterstraalkast kon spelen
Met water gemengd met glasparels straal je alleen het vuil weg en geen aluminium. Hierdoor kan je pakkingvlakken gewoon schoon stralen en blijven alle letters en markeringen onaangetast. Morgen nog een keer met een vers glas mengsel stalen en dan in de ultrasoonbak.
Dan is het weer als nieuw. De stalen delen ga ik weer opnieuw verzinken net als bij de mijne. Dan ziet het er straks weer mooi nieuw uit.
Nieuwe membraan pakking en koperen ringen en lagerbusjes en hij kan weer 40 jaar mee.
Met water gemengd met glasparels straal je alleen het vuil weg en geen aluminium. Hierdoor kan je pakkingvlakken gewoon schoon stralen en blijven alle letters en markeringen onaangetast. Morgen nog een keer met een vers glas mengsel stalen en dan in de ultrasoonbak.
Dan is het weer als nieuw. De stalen delen ga ik weer opnieuw verzinken net als bij de mijne. Dan ziet het er straks weer mooi nieuw uit.
Nieuwe membraan pakking en koperen ringen en lagerbusjes en hij kan weer 40 jaar mee.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Mooi gedaan. Zijn de carburateurs niet van zink/zamak?
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dat zou goed kunnen verklaard ook waarom het minder glimmend wordr als aluminium.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag de lagerbusjes gemonteerd. Eerst het gat opboren naar 11mm. Niet te ver boren in het midden waar de gasklep zit moet je weg blijven anders gaar het lekken langs de gasklep.
Dan de busjes centreren met een 8mm as en fixeren met een drupje seconden lijm.
Dan de kieren vullen met JB Weld epoxy. Dat is mega sterk en warmte en benzine bestendig.
Als dat morgen is uitgehard kan hij weer 40 jaar mee.
Dan de busjes centreren met een 8mm as en fixeren met een drupje seconden lijm.
Dan de kieren vullen met JB Weld epoxy. Dat is mega sterk en warmte en benzine bestendig.
Als dat morgen is uitgehard kan hij weer 40 jaar mee.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Laatste deur geschuurd en in de primer gezet vandaag.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2664
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Thanks
Vanavond de deurscharnieren gepoedercoat. Blijft echt bijzonder hoe snel en simpel dat gaat en hoe mooi het resultaat wordt.
2 scharnieren had ik de 1e keer niet dik genoeg in de poeder. Maar je kan dus als het nog warm is gewoon een extra laag aanbregen en nog een keer afbakken.
Vanavond de deurscharnieren gepoedercoat. Blijft echt bijzonder hoe snel en simpel dat gaat en hoe mooi het resultaat wordt.
2 scharnieren had ik de 1e keer niet dik genoeg in de poeder. Maar je kan dus als het nog warm is gewoon een extra laag aanbregen en nog een keer afbakken.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ik zie dat het spuiten ook goed gaat en dat poedercoaten is super, had ik dat maar geweten voordat ik begon. .
Mooi werk trouwen, top
groet Robert
Mooi werk trouwen, top
groet Robert
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
@ Erikjan, plak over de haakjes van de stoelbekleding iets van kunststof (oude rugleuning van de stoel) of een reepje leer, want de haakjes gaan anders door het schuim en de bekleding'
viewtopic.php?f=34&t=15814&start=150
Zorg ervoor als je met dit vochtige weer gaat spuiten dat je een goede waterafscheider hebt aan je compressor en voor het spuiten je compressor aflaat.
Er is verdunning kort, normaal en lang, bij het koudere weer beter kort gebruiken, gaat het ook minder snel lopen. Ik heb van de week nog velgen gespoten bij 18 graden en er zat veel water in de compressor en met verdunning kort droogde het toch snel
viewtopic.php?f=34&t=15814&start=150
Zorg ervoor als je met dit vochtige weer gaat spuiten dat je een goede waterafscheider hebt aan je compressor en voor het spuiten je compressor aflaat.
Er is verdunning kort, normaal en lang, bij het koudere weer beter kort gebruiken, gaat het ook minder snel lopen. Ik heb van de week nog velgen gespoten bij 18 graden en er zat veel water in de compressor en met verdunning kort droogde het toch snel
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Bedankt voor de tips, ga ik zeker toepassen.
Die velgen zien er strak uit!
De compressor zit een waterafscheider in de slang en net voor het pistool nog een inline filter.
Op de compressor zit een elektrische water aflaat met een vlotter.
Er komt aardig wat water uit als je veel lucht verbruikt.
Die velgen zien er strak uit!
De compressor zit een waterafscheider in de slang en net voor het pistool nog een inline filter.
Op de compressor zit een elektrische water aflaat met een vlotter.
Er komt aardig wat water uit als je veel lucht verbruikt.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ben met dashbord en bedrading bezig, maar om dat af te maken heb ik de ventilatieklep nodig. Die heb ik in de primer gezet geschuurd en nu in de 2e laag primer.
Nu kan ik hem geel maken.
De deuren zijn ook allemaal klaar om geel te worden.
Het heeft even op een laag pitje gestaan door wat andere projecten tussendoor maar we gaan weer met frisse moed verder. Ik hoop na de kerstvakantie aardig klaar te zijn dan ben ik precies 2 jaar bezig geweest.
Nu kan ik hem geel maken.
De deuren zijn ook allemaal klaar om geel te worden.
Het heeft even op een laag pitje gestaan door wat andere projecten tussendoor maar we gaan weer met frisse moed verder. Ik hoop na de kerstvakantie aardig klaar te zijn dan ben ik precies 2 jaar bezig geweest.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag weer lekker bezig geweest, weer 2 delen geel gemaakt.
Gaat echt heel goed. Kachel in de cabine en de verf opgewarmd tot 20c
Jammer dat je op een foto niet echt kan zien hoe glad het wordt. Echt mooier als verwacht.
Gaat echt heel goed. Kachel in de cabine en de verf opgewarmd tot 20c
Jammer dat je op een foto niet echt kan zien hoe glad het wordt. Echt mooier als verwacht.