Wat voor motor kan ik het beste aanschaffen?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 166
- Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
- Locatie: Dronrijp
Wat voor motor kan ik het beste aanschaffen?
Hallo allemaal.
Omdat mijn motortje van mijn eend niet meer alles is ben ik van plan binnenkort een nieuwe motor aan te schaffen. Nu heb ik op www.duckservice.nl een motor gezien. Het gaat hier om een VEGE gereviseerde motor. Heeft iemand ervaringen hiermee of is er iemand die een andere motor adviseerd? En zijn de motoren nog nieuw te krijgen? en wat zouden deze moeten kosten?
Omdat mijn motortje van mijn eend niet meer alles is ben ik van plan binnenkort een nieuwe motor aan te schaffen. Nu heb ik op www.duckservice.nl een motor gezien. Het gaat hier om een VEGE gereviseerde motor. Heeft iemand ervaringen hiermee of is er iemand die een andere motor adviseerd? En zijn de motoren nog nieuw te krijgen? en wat zouden deze moeten kosten?
Officiele eigenaar van een deusjefoo
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
De ervaringen in mijn directe omgeving met végé motoren zijn bizonder
slecht.
Een kennis heeft twee keer zo'n motor kapot gehad, voor hij alleen de zuigers
en cilinders gebruikte om een oud blokje op te knappen.
Daarmee rijdt hij nu alweer enige jaren rond.
Je hebt wel garantie, maar het blijft vervelend.
slecht.
Een kennis heeft twee keer zo'n motor kapot gehad, voor hij alleen de zuigers
en cilinders gebruikte om een oud blokje op te knappen.
Daarmee rijdt hij nu alweer enige jaren rond.
Je hebt wel garantie, maar het blijft vervelend.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Noem het een blok en je zit altijd safe!!!
Ik zou ook voor een tweedehands gaan scheelt je veel geld. Als je echt een originele wilt Club Cassis levert ze ook voor ongeveer 700,-
Maar voor die prijs heb je dus al meerdere 2dehandse. Ik heb er als eens een stel opgehaald voor 25 of 50 euro. En met je huidige blok samen kun je best een leuk blok samenstellen.
Wat scheelt er eigenlijk aan de huidige. Is dat niet op te lossen.
Mijn blok bijvoorbeeld kostte me tweedehands 25 euro en was helemaal kaal. Nu heb ik dus alle andere delen overgezet van mijn oude blok (hiervan was al veel vervangen of nog goed). Ik rij hier nu al een jaar mee en hij doet het goed. Blaast alleen wat blauwe rook en lekt wat. Maar van de winter gaat er een revisie plaatsvinden en dan moet alles weer goed zijn. En voor 700,- kun je veel reviseren hoor. Ik denk zelfs nog onder de 200 te kunnen gaan blijven. Ik praat dan over andere pakkingen. Gereviseerde cilinderkoppen en andere zuigerveren en keerringen. De rest is nog goed. En al die onderdelen kosten niet zoveel. Alleen de revisie van de koppen kan duur gaan uitvallen, dus misschien laat ik dat wel.
Ik zou ook voor een tweedehands gaan scheelt je veel geld. Als je echt een originele wilt Club Cassis levert ze ook voor ongeveer 700,-
Maar voor die prijs heb je dus al meerdere 2dehandse. Ik heb er als eens een stel opgehaald voor 25 of 50 euro. En met je huidige blok samen kun je best een leuk blok samenstellen.
Wat scheelt er eigenlijk aan de huidige. Is dat niet op te lossen.
Mijn blok bijvoorbeeld kostte me tweedehands 25 euro en was helemaal kaal. Nu heb ik dus alle andere delen overgezet van mijn oude blok (hiervan was al veel vervangen of nog goed). Ik rij hier nu al een jaar mee en hij doet het goed. Blaast alleen wat blauwe rook en lekt wat. Maar van de winter gaat er een revisie plaatsvinden en dan moet alles weer goed zijn. En voor 700,- kun je veel reviseren hoor. Ik denk zelfs nog onder de 200 te kunnen gaan blijven. Ik praat dan over andere pakkingen. Gereviseerde cilinderkoppen en andere zuigerveren en keerringen. De rest is nog goed. En al die onderdelen kosten niet zoveel. Alleen de revisie van de koppen kan duur gaan uitvallen, dus misschien laat ik dat wel.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Bedankt voor de tip:
Eendengarage:
CILINDERKOPREVISIE
Voor de zelfsleutelaar.
Als je je eend na al die jaren van trouwe dienst eens echt onderhanden wil nemen omdat ie niet zoveel kracht meer heeft en/of veel te veel benzine/olie verbruikt, denk dan niet te snel "die kleppen polijst ik wel even met zo'n stokje" en klaar.
Als je de koppen er toch af hebt breng ze even langs ook als je de kleppen/zittingen al hebt gepolijst meten we ze even voor je op afdichting. Natuurlijk doen we dat weer, zoals het een goede garage betaamd gratis. Als het niet te druk is op dat moment doen we het zelfs terwijl je erbij staat.
Zijn ze toch niet zo goed als je gehoopt had, kunnen we uiteraard de klepzittingen voor je frezen of desnoods ook de geleiders vervangen. Wat je maar wilt en natuurlijk alles in eigen beheer want wegbrengen naar zo'n bedrijf kun je zelf ook wel .
Cilinderkoprevisie in eigen "atelier" uitgevoerd vanaf 85 euro incl. B.T.W.
Eendengarage:
CILINDERKOPREVISIE
Voor de zelfsleutelaar.
Als je je eend na al die jaren van trouwe dienst eens echt onderhanden wil nemen omdat ie niet zoveel kracht meer heeft en/of veel te veel benzine/olie verbruikt, denk dan niet te snel "die kleppen polijst ik wel even met zo'n stokje" en klaar.
Als je de koppen er toch af hebt breng ze even langs ook als je de kleppen/zittingen al hebt gepolijst meten we ze even voor je op afdichting. Natuurlijk doen we dat weer, zoals het een goede garage betaamd gratis. Als het niet te druk is op dat moment doen we het zelfs terwijl je erbij staat.
Zijn ze toch niet zo goed als je gehoopt had, kunnen we uiteraard de klepzittingen voor je frezen of desnoods ook de geleiders vervangen. Wat je maar wilt en natuurlijk alles in eigen beheer want wegbrengen naar zo'n bedrijf kun je zelf ook wel .
Cilinderkoprevisie in eigen "atelier" uitgevoerd vanaf 85 euro incl. B.T.W.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!