Vraagje; ik ben bezig met de revisie van een AYA2 blokje.
Tussen de carterhelften en de oliepomp zat een dunne papieren pakking.
Maar moet er niet ook een papieren pakking tussen de oliepompdeksel en het oliepomphuis?
Die zat er niet, maar om dat nou met vloeibare pakking af te dichten...
Het lijkt mij dat je dan gevaar loopt dat de vloeibare pakking in de oliekanaaltjes kan gaan zitten.
Of valt dat mee?
Bij een 2cv6 zit er een rubber ring tussen.
Pakking bij deksel oliepomp 425cc en 435cc?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Pakking bij deksel oliepomp 425cc en 435cc?
Nee, die moet er zeker niet.
Ik deed daar bij een 18 pk ook een pakking tussen. Gevolg: geen oliedruk. Pakking weg, druk terug.
Gr Rob
Ik deed daar bij een 18 pk ook een pakking tussen. Gevolg: geen oliedruk. Pakking weg, druk terug.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Pakking bij deksel oliepomp 425cc en 435cc?
Ja, een heel klein beetje.
Mijn theorie is dat de kleine ruimte tussen deksel en pomp-vierkantjs (?) Genoeg id om de olie terug te laten stromen in de pomp.
Gelukkig aan het testen met de accuboor op de krukas, n8et gestart.
Gr Rob
Mijn theorie is dat de kleine ruimte tussen deksel en pomp-vierkantjs (?) Genoeg id om de olie terug te laten stromen in de pomp.
Gelukkig aan het testen met de accuboor op de krukas, n8et gestart.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht