typenummer en prijs SKF wiellagers
typenummer en prijs SKF wiellagers
Goedemorgen,
Ik heb gisteren een voorkeuring bij m'n dyane laten doen, en op een kapot stadslichtje en de koplampafstelling na, was er maar 1 ding serieus; 4 wiellagers zijn versleten.Ik heb geen idee wat erin zit, maar alle vier tegelijk lijkt me gek...Nu ik ze toch moet vervangen wil ik er graag skf lagers in zetten, en mijn vraag is of iemand hier de nummers heeft van het type wat je moet hebben.
Met die nummers kan ik zelf zoeken voor een goede prijs, en dat lukt me nu nog niet.
Bij de garage waren skf wiellagers te koop voor 75,- ex btw.
In zutphen zijn ze te koop voor 50,-.
Ik heb daar ook gereedschap gezien dat ik nodig heb.
via een skf dealer kom op de volgende:
Wiellagerset, Classic VKBA 9070 CL
Deze kosten echter 135 euro inl. btw. Daar zit wel een keerring, montagepasta en een moer bij.
Zijn prijsverschillen echt zo groot of zijn er verschillende typen passend voor de Dyane?
Ook andere tips en trucs zijn meer dan welkom;)Thanks,Bart
Ik heb gisteren een voorkeuring bij m'n dyane laten doen, en op een kapot stadslichtje en de koplampafstelling na, was er maar 1 ding serieus; 4 wiellagers zijn versleten.Ik heb geen idee wat erin zit, maar alle vier tegelijk lijkt me gek...Nu ik ze toch moet vervangen wil ik er graag skf lagers in zetten, en mijn vraag is of iemand hier de nummers heeft van het type wat je moet hebben.
Met die nummers kan ik zelf zoeken voor een goede prijs, en dat lukt me nu nog niet.
Bij de garage waren skf wiellagers te koop voor 75,- ex btw.
In zutphen zijn ze te koop voor 50,-.
Ik heb daar ook gereedschap gezien dat ik nodig heb.
via een skf dealer kom op de volgende:
Wiellagerset, Classic VKBA 9070 CL
Deze kosten echter 135 euro inl. btw. Daar zit wel een keerring, montagepasta en een moer bij.
Zijn prijsverschillen echt zo groot of zijn er verschillende typen passend voor de Dyane?
Ook andere tips en trucs zijn meer dan welkom;)Thanks,Bart
Dyane, de godin onder de A-types
Re: typenummer en prijs SKF wiellagers
Op Ebay duitsland zijn er vaak aanbiedingen ik heb meen ik 75 euro voor 2 betaald.
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: typenummer en prijs SKF wiellagers
4 te gelijk is inderdaad wel erg vreemd. Je kan het makkelijk zelf controleren.
Even opkrikken en een slinger aan het wiel geven.
Je mag de lagers niet horen. En even voelen of er speling op zit.
https://apk-handboek.rdw.nl/bedrijfsaut ... wiellagers
Ik denk niet dat je SKF veel goedkoper gaat vinden dan 50 euro.
Zelf gebruik ik deze: https://www.autodoc.nl/stark/7979457
kosten 10,50 euro incl. keer ringen en splitpen. Soms zijn ze zelfs nog in de aanbieding heb toen 8 euro per lager betaald.
Lijken het tot nu toe prima te doen. Pa rijdt er al een jaar of 2 op nu.
Zelf nog maar 800km dus dat zegt nog net veel.
Even opkrikken en een slinger aan het wiel geven.
Je mag de lagers niet horen. En even voelen of er speling op zit.
https://apk-handboek.rdw.nl/bedrijfsaut ... wiellagers
Ik denk niet dat je SKF veel goedkoper gaat vinden dan 50 euro.
Zelf gebruik ik deze: https://www.autodoc.nl/stark/7979457
kosten 10,50 euro incl. keer ringen en splitpen. Soms zijn ze zelfs nog in de aanbieding heb toen 8 euro per lager betaald.
Lijken het tot nu toe prima te doen. Pa rijdt er al een jaar of 2 op nu.
Zelf nog maar 800km dus dat zegt nog net veel.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: typenummer en prijs SKF wiellagers
Vier lagers tegelijk stuk, lijkt mij vreemd.
Het is een bekend verschijnsel dat de constructie van de draagarm het lagergeluid versterkt en men daarom denkt dat het lager stuk is. Nieuwe lagers lossen dat probleem niet op.
Zit er geen 2cv specialist bij jou in de buurt? dan zou ik daar eens vragen of de lagers echt een probleem zijn.
Het is een bekend verschijnsel dat de constructie van de draagarm het lagergeluid versterkt en men daarom denkt dat het lager stuk is. Nieuwe lagers lossen dat probleem niet op.
Zit er geen 2cv specialist bij jou in de buurt? dan zou ik daar eens vragen of de lagers echt een probleem zijn.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Re: typenummer en prijs SKF wiellagers
Dank voor jullie reacties!
Inmiddels weet ik dat ik skf 431700 moet hebben.
In zutphen rond de 50 euro, en bij autohandelaren ook verkrijgbaar rond de 117,- Wat een verschillen..
Ik had er nog niet aan gedacht iemand anders eens te laten kijken naar de lagers, de garagehouder waar ik was heeft zelf 2 (oude) eendjes en kent ze behoorlijk. Hij spuit de fusees altijd vol voor hij meet, en zegt dat ook dan het niet altijd lukt. Maar als je er dan nieuwe in zet, kunnen die een maand later alweer te ver heen zijn, volgens de apk..
Ik ga hem zelf opkrikken en eens luisteren... Toch schijnt het mogelijk te zijn dat je te goedkope lagers in 2 jaar stukrijd, wat me eigenlijk wel verbaasde, zeker als het er dan 4 tegelijk zijn.
Ik ga kijken wat ik er zelf van vind en anders op zoek naar een eendenspecialist. ( tips voor de omgeving Utrecht?)
Alvast bedankt!
Bart
Inmiddels weet ik dat ik skf 431700 moet hebben.
In zutphen rond de 50 euro, en bij autohandelaren ook verkrijgbaar rond de 117,- Wat een verschillen..
Ik had er nog niet aan gedacht iemand anders eens te laten kijken naar de lagers, de garagehouder waar ik was heeft zelf 2 (oude) eendjes en kent ze behoorlijk. Hij spuit de fusees altijd vol voor hij meet, en zegt dat ook dan het niet altijd lukt. Maar als je er dan nieuwe in zet, kunnen die een maand later alweer te ver heen zijn, volgens de apk..
Ik ga hem zelf opkrikken en eens luisteren... Toch schijnt het mogelijk te zijn dat je te goedkope lagers in 2 jaar stukrijd, wat me eigenlijk wel verbaasde, zeker als het er dan 4 tegelijk zijn.
Ik ga kijken wat ik er zelf van vind en anders op zoek naar een eendenspecialist. ( tips voor de omgeving Utrecht?)
Alvast bedankt!
Bart
Dyane, de godin onder de A-types
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: typenummer en prijs SKF wiellagers
Achterwielen hoor je duidelijk, voorwielen is vanwege de aandrijfassen moeilijker vast te stellen , misschien heeft die de fuseespeling gezien als lagerspeling.
SKF zijn goede lager maar hoe vaak wil je de klok ermee rond rijden.
Met goede kwaliteit andere lagers rijd je ook jaren
Komplete set voor 28 euro
https://www.treffpunkt-citron.de/de/2CV ... len/lager/
SKF zijn goede lager maar hoe vaak wil je de klok ermee rond rijden.
Met goede kwaliteit andere lagers rijd je ook jaren
Komplete set voor 28 euro
https://www.treffpunkt-citron.de/de/2CV ... len/lager/
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Beginner
- Berichten: 43
- Lid geworden op: do 25 jul, 2013 14:28
- Locatie: Here, there and everywhere
Re: typenummer en prijs SKF wiellagers en diagnose
Bij mij gaf het lager links voor zoveel herrie dat mijn vrouw er niet verder mee durfde te rijden. Alsof er continue iets tegen de bodem stootte, een bommerend geluid.
Heb er zelf nog wel tijdje mee doorgereden zonder verdere problemen. Nieuw lager er in, herrie weg.
Nooit iets bij het sturen gevoeld, wat wel het geval was bij de AK. In een vlot genomen bocht trillingen in voorwielen. Beide lagers speling.
Heb er zelf nog wel tijdje mee doorgereden zonder verdere problemen. Nieuw lager er in, herrie weg.
Nooit iets bij het sturen gevoeld, wat wel het geval was bij de AK. In een vlot genomen bocht trillingen in voorwielen. Beide lagers speling.
AK 400 1973
2CV Special RHD 1987
2CV Special RHD 1987
-
- Beginner
- Berichten: 38
- Lid geworden op: ma 1 jun, 2020 17:34
Re: typenummer en prijs SKF wiellagers
Een specialist in buurt van Utrecht is in Beesd. Boudewijn R.
Re: typenummer en prijs SKF wiellagers
Fusee en lagers en wel gedoe met die apk. Heeft ook 0,0 met veiligheid te maken.
Fusee helemaal omdat maar weinig keurmeester het snappen.
Voorwiel lager kunnen ze niet vaststellen, want bak draai mee, dus dat zoiezo echt onterecht.
Want het is niet mogelijk onderscheid te maken in welk geluid men nu hoort.
Achter is inderdaad door het trompet effect ook soms gedoe. al oud probleem.
Wat ze veel deden was een stangetje lassen tussen ankerplaat en draagarm.
Maar wat wij nu doen, werkt goed, is bitumen geluids isolatie plakken op de trommel.
dus binnen het profiel van de velg. Helpt echt enorm. En meteen goed vocht dicht. En het het kan er zo weer af.
Lagers kunnen wel verslijten, maar echt slecht lager kun je niet mee rijden idd, bizar wat een herrie.
Fusee helemaal omdat maar weinig keurmeester het snappen.
Voorwiel lager kunnen ze niet vaststellen, want bak draai mee, dus dat zoiezo echt onterecht.
Want het is niet mogelijk onderscheid te maken in welk geluid men nu hoort.
Achter is inderdaad door het trompet effect ook soms gedoe. al oud probleem.
Wat ze veel deden was een stangetje lassen tussen ankerplaat en draagarm.
Maar wat wij nu doen, werkt goed, is bitumen geluids isolatie plakken op de trommel.
dus binnen het profiel van de velg. Helpt echt enorm. En meteen goed vocht dicht. En het het kan er zo weer af.
Lagers kunnen wel verslijten, maar echt slecht lager kun je niet mee rijden idd, bizar wat een herrie.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980