Eindelijk eendje: Claudette
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Eindelijk eendje: Claudette
Vermoedelijk alleen het front… de achterkant lijkt me nieuwer, net als het quillery stuur van een ak400…
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: Eindelijk eendje: Claudette
Het heeft even geduurd, want ik ben ondertussen ook nog twee weken met Claudette naar Frankrijk geweest, maar ik heb geen massakabel kunnen ontdekken tussen motorblok en chassis. Heb daarom ook nog maar advies gevraagd bij een 2CV-liefhebber hier in de buurt, die het heeft nagevraagd bij een eendenmeeting. Het antwoord was, dat er van origine geen massakabel zit tussen motorblok en chassis.André Post schreef: ↑di 24 mei, 2022 08:30 nou, ik bedoel echt de kabel tussen blok en koets, die wordt nog wel eens vergeten maar voorziet de retour van praktisch alle gebruikers.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: Eindelijk eendje: Claudette
Mijn jaarlijkse roadtrip van twee weken door Frankrijk zit er weer op.
Alles binnendoor gereden, dus snelwegen vermeden.
Dit jaar heb ik de Auvergne, Dordogne en Languedoc doorkruist, wat echt prachtige gebieden zijn.
In totaal ongeveer 3.500 km gereden, zonder problemen.
Het olieverbruik hierbij was 0.75 liter.
Gemiddeld benzineverbruik 1:17 liter (98 RON).
Hier wat foto's van een aantal van de oude Citroëns dat ik onderweg tegen kwam:
Alles binnendoor gereden, dus snelwegen vermeden.
Dit jaar heb ik de Auvergne, Dordogne en Languedoc doorkruist, wat echt prachtige gebieden zijn.
In totaal ongeveer 3.500 km gereden, zonder problemen.
Het olieverbruik hierbij was 0.75 liter.
Gemiddeld benzineverbruik 1:17 liter (98 RON).
Hier wat foto's van een aantal van de oude Citroëns dat ik onderweg tegen kwam:
Laatst gewijzigd door IVARIO op di 19 jul, 2022 06:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Eindelijk eendje: Claudette
Er moet dan een verbinding zijn tussen de - aansluiting bij de accu en de carosserie.IVARIO schreef: ↑di 19 jul, 2022 05:52Het heeft even geduurd, want ik ben ondertussen ook nog twee weken met Claudette naar Frankrijk geweest, maar ik heb geen massakabel kunnen ontdekken tussen motorblok en chassis. Heb daarom ook nog maar advies gevraagd bij een 2CV-liefhebber hier in de buurt, die het heeft nagevraagd bij een eendenmeeting. Het antwoord was, dat er van origine geen massakabel zit tussen motorblok en chassis.André Post schreef: ↑di 24 mei, 2022 08:30 nou, ik bedoel echt de kabel tussen blok en koets, die wordt nog wel eens vergeten maar voorziet de retour van praktisch alle gebruikers.
Echt, dat is nodig om een betrouwbaar electrisch circuit te maken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2080
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Eindelijk eendje: Claudette
Klopt er gaat 1 dikke kabel van de min van de accu naar de versnellingsbak. En 1 dunnere kabel van de min van accu naar een draadeindje op het schutbord van de koets. Daar komen ook de ander massa draden van uit de draadboom onder.
De motor en versnellingsbak hangen in rubbers.
De motor en versnellingsbak hangen in rubbers.
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: Eindelijk eendje: Claudette
Ja, zo zit het bij de mijne inderdaad ook.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987