Hallo,
Mijn motor 06/664 loodvrij klopt als ik er voorsta aan de linkerkant bij bedrijfstemp.
Dit doet hij al een tijdje, maar het lijkt toch erger te worden.
Zelf denk ik dat het een tuimelaarasje is, misschien heeft iemand exacte maten van dit asje ?? zodat ik het na kan meten met en micrometer op de slijtplekken zeg maar.
Er zit wel wat speling op, als je het schroefje helemaal omhoog draait en dan de tuimelaar beweegt met twee handen dus 1 aan het stangetje wat naar de klep gaat en de andere hand daar waar de stoterstang in het kommetje valt en dan naar boven en beneden bewegen zit er dus iets op.
Ik weet niet of dit normaal is maar dat lijkt mij wel i.v.m. het uitzetten bij bedrijfstemp en oliefilm.
De zuigerveren zijn al vervangen (zitten er ook goed in )
De Kleppen zijn nog goed aan de maat en gesteld.
Alle Olie leidingen zijn open incl. de banjobouten en de gangetjes in de kop
En er zit geen spelling op de pistonpen en de drijfstanglagers.
Kan ik ook asjes uit een donorblok halen en die er inzetten.
M.v.g Remco
Kloppen v/d motor
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Je zou haast zeggen"laat eens horen"Maar dat lijkt me moeilijk.Ik denk dat je speling op
de tuimelaaras met het kleppenstellen gewoon meeneemt en dus wegstelt.Heb je met
de revisie de koppen in lijn van het spruitstuk gezet?nee,dan draai je 1 kop de moeren
een omwenteling los en weer vast,zodat de kop iets kan draaien en dan nieuwe pakkingen tussen het spruitstuk,dit kan nl.de tik ook zijn.
de tuimelaaras met het kleppenstellen gewoon meeneemt en dus wegstelt.Heb je met
de revisie de koppen in lijn van het spruitstuk gezet?nee,dan draai je 1 kop de moeren
een omwenteling los en weer vast,zodat de kop iets kan draaien en dan nieuwe pakkingen tussen het spruitstuk,dit kan nl.de tik ook zijn.
Kloppen v/d motor
Hallo Gerard
Om het te laten horen gaat moeilijk,maar bij het in elkaar zetten heb ik eerst de kopbouten zeg maar met 10 NM voorlopig vastgezet daarna heb ik het spruitstuk vastgezet met 20 NM en daarna de kopbouten definitief met 20 NM aangetrokken.
Mijn inziens moet dit toch goed zijn, maar van een afstand luisteren naar een storing is volgens mijn ervaring slecht te doen.
Ik heb meer het idee dat het uit de stoter komt, maar deze is net zo mooi glad en niet ingesleten ofzo.
Misschien kan het ook iets met de nokkenas zijn.
Ik heb dit probleem wel bij meerdere 2cv's gehoord maar misschien valt het mij wel teveel op.
B.v.d.
Remco
Om het te laten horen gaat moeilijk,maar bij het in elkaar zetten heb ik eerst de kopbouten zeg maar met 10 NM voorlopig vastgezet daarna heb ik het spruitstuk vastgezet met 20 NM en daarna de kopbouten definitief met 20 NM aangetrokken.
Mijn inziens moet dit toch goed zijn, maar van een afstand luisteren naar een storing is volgens mijn ervaring slecht te doen.
Ik heb meer het idee dat het uit de stoter komt, maar deze is net zo mooi glad en niet ingesleten ofzo.
Misschien kan het ook iets met de nokkenas zijn.
Ik heb dit probleem wel bij meerdere 2cv's gehoord maar misschien valt het mij wel teveel op.
B.v.d.
Remco