Mademoiselle Dy
Mademoiselle Dy
Dag allen,
Na 25 jaar allerlei oude troenen en ander oud spulnu aanbeland bij mijn eerste twee cilinder en heb d'r gelijk maar een naam toebedacht. Het is een wat oudere juffrouw, namelijk al 43 jaren. De eerste levensjaren heeft ze vermoedelijk in België doorgebracht, maar daar is ze niet geboren denk ik. Gok op Spanje, maar Frankrijk kan ook. Heb ergens gelezen dat het ruitesproei vaatje haar afkomst zou kunnen verraden. Dan zou ze Spaanse zijn.
Van origine was ze van de blauwe knoop, maar haar kleur is veranderd naar een soort beige. Het zwarte haar heeft ze nog wel. Sinds november rijd ik er in rond. En tja, met dit vochtige weer blijkt ze een beetje incontinent. Het lekt een beetje naar binnen her en der. Maar motorisch lijkt het in orde. Misschien nog een nieuwe bobine, elektronisch ontstoken wordt ze al.
Volgende week krijgt ze haar eerste onderhoud. Heb er nu een dikke 1000km opzitten, dus heel veel rijd ik nog niet. Heb uiteraard op het forum het nodige gelezen, boeiende kost. Naast Mademoiselle Dy staat er nu ook nog een C15 in de straat. Een personendieseltje van militaire signatuur met dubbele bediening. Dus als iemand plannen heeft om een rijschool te beginnen, hij mag weg.
Leuk om hier ook te zijn.
Groet, Jeroen
Na 25 jaar allerlei oude troenen en ander oud spulnu aanbeland bij mijn eerste twee cilinder en heb d'r gelijk maar een naam toebedacht. Het is een wat oudere juffrouw, namelijk al 43 jaren. De eerste levensjaren heeft ze vermoedelijk in België doorgebracht, maar daar is ze niet geboren denk ik. Gok op Spanje, maar Frankrijk kan ook. Heb ergens gelezen dat het ruitesproei vaatje haar afkomst zou kunnen verraden. Dan zou ze Spaanse zijn.
Van origine was ze van de blauwe knoop, maar haar kleur is veranderd naar een soort beige. Het zwarte haar heeft ze nog wel. Sinds november rijd ik er in rond. En tja, met dit vochtige weer blijkt ze een beetje incontinent. Het lekt een beetje naar binnen her en der. Maar motorisch lijkt het in orde. Misschien nog een nieuwe bobine, elektronisch ontstoken wordt ze al.
Volgende week krijgt ze haar eerste onderhoud. Heb er nu een dikke 1000km opzitten, dus heel veel rijd ik nog niet. Heb uiteraard op het forum het nodige gelezen, boeiende kost. Naast Mademoiselle Dy staat er nu ook nog een C15 in de straat. Een personendieseltje van militaire signatuur met dubbele bediening. Dus als iemand plannen heeft om een rijschool te beginnen, hij mag weg.
Leuk om hier ook te zijn.
Groet, Jeroen
Re: Mademoiselle Dy
Hallo Jeroen,
Welkom op het forum.
Wat wij hier graag zien zijn foto´s van de mademoiselle .
Regenwater lekken is een bekend probleem bij de 2CV vaak zijn het de ruitenwisser asjes, of het rubber van de luchtklep onder de voorruit, het rubber van de voorruit , of roest, of een kromme luchtklep , die sluit dan niet goed meer af
Heel veel succes met de oude dame en voor vragen kun je altijd hier terecht
Welkom op het forum.
Wat wij hier graag zien zijn foto´s van de mademoiselle .
Regenwater lekken is een bekend probleem bij de 2CV vaak zijn het de ruitenwisser asjes, of het rubber van de luchtklep onder de voorruit, het rubber van de voorruit , of roest, of een kromme luchtklep , die sluit dan niet goed meer af
Heel veel succes met de oude dame en voor vragen kun je altijd hier terecht
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2072
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: Mademoiselle Dy
Leuk, veel plezier van je eend.
Paar fotos zou erg leuk zijn.
Paar fotos zou erg leuk zijn.
Re: Mademoiselle Dy
Foto's volgen vast nog. Dank!
Ik zie dat ik niet helemaal correct heb geschreven met mijn eerste twee cilinder. Ik heb al 23 jaar een Daf 46 superluxe met een cilinderinhoud van maar liefst 850cc. Vrijwel zelfde concept met een heel ander maar ook eigen geluid!
Groet,
Jeroen
Ik zie dat ik niet helemaal correct heb geschreven met mijn eerste twee cilinder. Ik heb al 23 jaar een Daf 46 superluxe met een cilinderinhoud van maar liefst 850cc. Vrijwel zelfde concept met een heel ander maar ook eigen geluid!
Groet,
Jeroen
Re: Mademoiselle Dy
Een week geleden een tourtje door Normandie gedaan. Bij elkaar vrijwel probleemloos 2300km weggereden. Leuk om de Dyane eens in heuvelachtig gebied aan het werk te hebben. Enige probleempje was dat de linker ruitenwisser op een gegevens moment onder de ruit vastsloeg. Niet echt lekker net als het weer dat moment. De boel wat kunnen verstellen en verder met schone ruiten weer in Nederland beland,
Zegge en schrijven een eend, een besteleend en een Dyane gezien tijdens de tiendaagse. De Dyane was wel een rijdende Caban die van een zijweg naderde. Dat weer wel. Oh ja, bij Venlo nog een eend gepasseerd op de A73. Mogelijk een kleiner blok.....want ik ging er gezwind langs!
Zegge en schrijven een eend, een besteleend en een Dyane gezien tijdens de tiendaagse. De Dyane was wel een rijdende Caban die van een zijweg naderde. Dat weer wel. Oh ja, bij Venlo nog een eend gepasseerd op de A73. Mogelijk een kleiner blok.....want ik ging er gezwind langs!
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Mademoiselle Dy
Leuk hoor ennuh, een Dyane is gewoon wat sneller dan een Eend
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Mademoiselle Dy
Dat valt best tegen hoor. In mijn geval is 110 toch wel de max.
@OP
je ziet dat in Frankrijk het ook steeds meer liefhebbersauto's worden. Ik ben in 2014 voor het laatst met de Dyane in Frankrijk geweest en toen keek de gemiddelde Fransman al om
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Mademoiselle Dy
Ik haal 120 op de GPS, ben je net iets sneller mee dan een 6je Eend.
Stroomlijn is gewoon een ietsie beter en dat zal het kleine verschil misschien maken.
Wat omkijken betreft, dat doen ze tegenwoordig in NL ook, kinderen weten niet wat ze zien en m’n Dyane wordt veel op de foto gezet.
Ik kom nog zeer geregeld in België, Duitsland en Frankrijk en daar is het ook niet anders, denk zelfs dat een Dyane tegenwoordig meer opvalt dan een Eend.
Stroomlijn is gewoon een ietsie beter en dat zal het kleine verschil misschien maken.
Wat omkijken betreft, dat doen ze tegenwoordig in NL ook, kinderen weten niet wat ze zien en m’n Dyane wordt veel op de foto gezet.
Ik kom nog zeer geregeld in België, Duitsland en Frankrijk en daar is het ook niet anders, denk zelfs dat een Dyane tegenwoordig meer opvalt dan een Eend.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: Mademoiselle Dy
Ja er zijn minder dyanes dan eenden gemaakt. Je kunt trouwens het fabricage land het makkelijkste vinden via de merken van het glas. Spaanse dyanes hebben trouwens vaak draai ipv schuifruiten.
diverse Citroens, wat anders.
Re: Mademoiselle Dy
Voor het ik schuiframen, achter heb je pech, die kunnen niet open..... Of is dat normaal?
Heb foto's geprobeerd, lukte vooralsnog niet....
Heb foto's geprobeerd, lukte vooralsnog niet....
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: Mademoiselle Dy
Bij de gewone Franse Dyane's zijn de achterruiten vast gemonteerd. De Spaanse exemplaren hebben ofwel 4 schuiframen ofwel voor draairamen en achter schuiframen gehad.