Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
Re: Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
Gisteren bij de eendenspecialist geweest en uitgebreid gekeken en proefgereden in de eend die het zou moeten worden.
Maar ik heb er toch geen goed gevoel bij, dus de balans slaat door naar dat ik in ieder geval deze eend niet aandurf.
De eend stond er aan de buitenzijde echt wel goed bij, maar de eend heeft wel 15(!) jaar stilgestaan en is weer gangbaar gemaakt. Hij reed wel goed hoor, al kwamen er wel erg veel uitlaatgassen het interieur binnen. Maar dat schijnt bij een eend te horen volgens de eendenspecialist.
Maar bovenal stond hij olie te lekken als een incontinente eend. Hij stond er maar even en de druppels lagen op de grond. Hij was echt behoorlijk nat onderaan het motorblokje.
Maar ook een beetje lekken en olieverbruik schijnt erbij te horen volgens de specialist.
Al met al kreeg ik er in ieder geval geen vertrouwd gevoel bij.
Nu ben ik eerlijk gezegd zo ontnuchterd dat ik überhaupt ben gaan twijfelen of 2cv rijden dan wel wat voor mij is.
Maar ik heb er toch geen goed gevoel bij, dus de balans slaat door naar dat ik in ieder geval deze eend niet aandurf.
De eend stond er aan de buitenzijde echt wel goed bij, maar de eend heeft wel 15(!) jaar stilgestaan en is weer gangbaar gemaakt. Hij reed wel goed hoor, al kwamen er wel erg veel uitlaatgassen het interieur binnen. Maar dat schijnt bij een eend te horen volgens de eendenspecialist.
Maar bovenal stond hij olie te lekken als een incontinente eend. Hij stond er maar even en de druppels lagen op de grond. Hij was echt behoorlijk nat onderaan het motorblokje.
Maar ook een beetje lekken en olieverbruik schijnt erbij te horen volgens de specialist.
Al met al kreeg ik er in ieder geval geen vertrouwd gevoel bij.
Nu ben ik eerlijk gezegd zo ontnuchterd dat ik überhaupt ben gaan twijfelen of 2cv rijden dan wel wat voor mij is.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
Ik zie dat je in het zuiden van het land woont. Probeer in die hoek een eendrijder te vinden die dagelijks met zijn eend rijd en kijk dan samen of het ook wat voor jou is. Overleg en kijk gewoon naar de staat van de auto en natuurlijk je budget ( een rijdersauto van 3000 euro is een heel ander verhaal dan een glimmer die altijd binnen slaapt van 12000 euro.
Het is niet moeilijk een kat in de zak te kopen. Haast en angst zijn slechte leermeesters
Maak eens een paar proefritjes. Mocht het niks voor je zijn dan weet je dat ook.
Succes,
Het is niet moeilijk een kat in de zak te kopen. Haast en angst zijn slechte leermeesters
Maak eens een paar proefritjes. Mocht het niks voor je zijn dan weet je dat ook.
Succes,
met eendige groeten,
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
erg lekken en veel olieverbruik hoort er niet bij trouwens. Vaak zie je ook uitgezakte stoelen bij de goedkopere eendjes. Een setje nieuwe rubbers en vaak ook een nieuw stofje doet wonderen ( zit je meteen weer rechtop) Een paar tuinstoel kussens onder de stoeltjes drukken helpt ook wel maar is meer de knakenrijders optie
met eendige groeten,
Re: Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
Afgaande op mijn verhaal zou je misschien denken dat ik naar een knaken-eend ben gaan kijken, maar mijn budget is zo'n 7 a 8000 euro.
Daarvoor mag je toch wel een goede eend verwachten?
Al moet ik zeggen dat betreffende eend er optisch ook wel goed bij stond hoor. Het interieur zag er zelfs als nieuw uit.
Het rijden en het hele gevoel vind ik ook geweldig, het zijn puur de technische dingetjes die mij zorgen baren.
Daarvoor mag je toch wel een goede eend verwachten?
Al moet ik zeggen dat betreffende eend er optisch ook wel goed bij stond hoor. Het interieur zag er zelfs als nieuw uit.
Het rijden en het hele gevoel vind ik ook geweldig, het zijn puur de technische dingetjes die mij zorgen baren.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
Heb je een link naar die Eend?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
Olie lekken hoort niet inderdaad, blok kan gewoon lek vrij.
Uitlaat gassen binnen hoort al helemaal niet.
eenden kunnen vrij goed tegen heel lang stil staan. Maar dan moet wel ea vervangen.
Dat is toch wel bij uitstek een probleem van de 2cv. Kan er top uit zien mooi glimmen orgineel zonder overgespoten en echt totaal verrot.
Als je er geen verstand van heb neem iemand mee.
Dagelijks gebruik van eend gaat prima rijdt altijd, en inderdaad roest is grootste probleem.
En let op eend na zeg na 86 zijn niet zo best meer. Ben om die reden weer een 1978 gaan rijden. paar terug had ik rode 1989 2cv uit belgie met maar 14.000 op klok. Echt als nieuw. Staat meestal binnen. troep eend, roest niet te stoppen. Ook gekste onderdelen ging stuk. Uiteraard eenvoudig te fixen. Die oudjes zijn gewoon beter, maat lastig te vinden.
Uitlaat gassen binnen hoort al helemaal niet.
eenden kunnen vrij goed tegen heel lang stil staan. Maar dan moet wel ea vervangen.
Dat is toch wel bij uitstek een probleem van de 2cv. Kan er top uit zien mooi glimmen orgineel zonder overgespoten en echt totaal verrot.
Als je er geen verstand van heb neem iemand mee.
Dagelijks gebruik van eend gaat prima rijdt altijd, en inderdaad roest is grootste probleem.
En let op eend na zeg na 86 zijn niet zo best meer. Ben om die reden weer een 1978 gaan rijden. paar terug had ik rode 1989 2cv uit belgie met maar 14.000 op klok. Echt als nieuw. Staat meestal binnen. troep eend, roest niet te stoppen. Ook gekste onderdelen ging stuk. Uiteraard eenvoudig te fixen. Die oudjes zijn gewoon beter, maat lastig te vinden.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
Eens, geen van m’n eenden heeft olie gelekt en uitlaatgassen betekent een een doorgerotte kachelpot of uitlaat en zijn redelijk makkelijk te verhelpen.
Alle oldtimers hebben trouwens wel een oldtimer geurtje hè, meestal een mixje van vet, tectyl, benzine, olie en vieze bekleding.
I love it
Alle oldtimers hebben trouwens wel een oldtimer geurtje hè, meestal een mixje van vet, tectyl, benzine, olie en vieze bekleding.
I love it
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
Bij wie stond hij te koop?
Zegt vaak ook al iets
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
Moet ik dat echt vertellen? Het is in ieder geval een goed aangeschreven eendenspecialist. Verder ook geen kwaad woord over de beste man hoor, hij is een sympathieke man met volgens mij echt wel hart voor Citroëns.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
Voor mij hoef je het niet te vertellen hoor als je dat niet wilt maar het is vaak duideijk betreffende bijvoorbeeld eventuele service.
Er zijn eendenspecialisten en “eendenspecialisten”
Er zijn eendenspecialisten en “eendenspecialisten”
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
Ik heb je een privebericht gestuurd omdat ik best de naam wil noemen, maar hem ook zeker niet in het openbaar wil afbranden.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
Gelezen en die wordt hier niet afgebrand hoor
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
Uitlaatgassen in het interieur is niet normaal en niet goed maar wel op tr lossen.
Lekkende motorblokken zijn ook prima op te lossen en helemaal niet nodig.
Overigens heb ik ook een paar 'specialisten' niet heel hoog zitten....
En neem absoluut een kenner mee.
Hier op het forum is misschien ook wel iemand te vinden.
Voor Friesland wil ik wel met je mee.
Lekkende motorblokken zijn ook prima op te lossen en helemaal niet nodig.
Overigens heb ik ook een paar 'specialisten' niet heel hoog zitten....
En neem absoluut een kenner mee.
Hier op het forum is misschien ook wel iemand te vinden.
Voor Friesland wil ik wel met je mee.
-
- Beginner
- Berichten: 33
- Lid geworden op: di 1 jan, 2008 13:47
- Locatie: Den Haag
Re: Ervaringen gevraagd dagelijkse inzetbaarheid eend
Ik heb 10 jaar (bijna) dagelijks in een eend gereden. In al die tijd heeft hij maar 2 keer het laten afweten: door een kapotte condensator van de ontsteking en een lege accu in de winter. Nooit lekkage van olie of uitlaatgas gehad. Wel waterlekkage bij ernstige regen, want waterdicht is een eend niet echt. Ik zie geen enkele reden om een eend niet dagelijks te gebruiken anders dan vanwege roestvorming of schadegevaar. Automobilisten hebben niet altijd in de gaten dat bij een eend de spatborden uitsteken, waardoor na 10 jaar al mijn spatborden waren gedeukt.