Een jaar geleden heb ik weer een Acadiane gekocht en daar al een hoop lol mee gehad. Vorig jaar naar Slowakije en Ibiza geweest ermee. Op een later moment zal ik wel even wat meer schrijven in de voorstel rubriek, voor nu heb ik een prangende technische vraag.
Qua voorruit zit ik met mijn bakkes het liefste achter gelaagd glas. Dus 1 van de eerste dingen op de lijst was het vervangen van het geharde exemplaar voor een gelaagd exemplaar. Normaal gesproken een simpel klusje, normaal gesproken...
Na zelf twee ruiten verknoeid te hebben ben ik naar Johan (Ruimzicht) geweest en die heeft met veel pijn en moeite een gelaagde ruit erin gekregen. Maar die zit eigenlijk niet lekker. Ergens is iets niet ok.
Herkent iemand dit probleem, dat een gelaagde ruit niet lekker past?
Er is door mij voor de ruitwissel wel gelast aan de sponning (de onderste hoeken heb ik vernieuwd), maar na meerdere checkrondes door mij en anderen, de maatvoering zou nog steeds moeten kloppen.
Waar ik zelf aan zit te denken is het laten bijsnijden van de ruit zodat deze beter past. Dat kan bij een gelaagde ruit vrij makkelijk gedaan worden bij een glasbewerkingsbedrijf. De vraag is alleen hoe de juiste, te snijden maat te bepalen, hoeveel ruimte heeft het rubber nodig en hoeveel moet de ruit kunnen werken? Iemand een idee?
En een paar detailfoto's van een originele onderste voorruitsponning zou ook helpen, dan kan ik verifiëren/uitsluiten of naast maatvoering wellicht nog iets anders meespeelt.
Bij deze saaie droge tekst horen wel wat plaatjes van de BT-11-DP voor de smeuïgheid: