Hoe weetje of een chassis geknikt is?
Hoe weetje of een chassis geknikt is?
Wij zijn sinds vorig jaar september begonen met het restaureren van twee eendje (1 van 1982 en 1 van 1987). Die van 1987 staat nu bij de spuiter en is dik in orde.
Wij zijn afgelopen maart met de 82er begonen. Alleen kwammen we tot de ontdekking dat deze er slechter aan toe was als dat het uiterlijk deed vermoeden. Er was al aardig wat aan gelast ook aan het chassis. Mijn vraag is dan ook "Hoe kom ik te weten of ons chassis geknikt is" we hebben met deze eend gereden en er bleek toen niets aan de hand alleen nu dat we weten dat er al wat aan gelast is willen we toch zeker weten dat deze niet geknikt is.
Graag zie ik de reactie's tegemoet!!
Groeten R. van Tessel
Wij zijn afgelopen maart met de 82er begonen. Alleen kwammen we tot de ontdekking dat deze er slechter aan toe was als dat het uiterlijk deed vermoeden. Er was al aardig wat aan gelast ook aan het chassis. Mijn vraag is dan ook "Hoe kom ik te weten of ons chassis geknikt is" we hebben met deze eend gereden en er bleek toen niets aan de hand alleen nu dat we weten dat er al wat aan gelast is willen we toch zeker weten dat deze niet geknikt is.
Graag zie ik de reactie's tegemoet!!
Groeten R. van Tessel
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Kijk hier eens, misschien worden jullie dan al wat wijzer.
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/aankoop1.html
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/aankoop1.html
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
- Locatie: Amsterdam
Als je echt aan het restaureren slaat en je ziet dat er al flink gelast is aan het chassis, dan zou ik een nieuwe eronder zetten. De boel ligt nu toch uit elkaar. Het ligt er natuurlijk aan wat je met de 2cv wil gaan doen. Als je er zelf nog jaren in wil rijden, dan zou ik dat geld er wel voor over hebben.
Beter een eend dan geen eend
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
In het werkplaats handboek staat een plaatje waarmee je eenvoudig kunt opmeten of je chassis krom is.
Je hebt een lange balk nodig en deze klem je met een krik tegen de bodemplaat van het chassis.
Daarna meet je hoe ver de voorste balk in het chassis boven de balk hangt.
Als je 2 eenden hebt meet je bij beiden en dan heb je ene idee hoe erg het is.
Je hebt een lange balk nodig en deze klem je met een krik tegen de bodemplaat van het chassis.
Daarna meet je hoe ver de voorste balk in het chassis boven de balk hangt.
Als je 2 eenden hebt meet je bij beiden en dan heb je ene idee hoe erg het is.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
nope, sorry, heb het niet bij de hand.
staat ook in de oudere olyslagers dacht ik...
staat ook in de oudere olyslagers dacht ik...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net