Route naar Barcelona! Ervaringsdeskundige gezocht...
Route naar Barcelona! Ervaringsdeskundige gezocht...
Zit er steeds meer over te denken om een keer met de 2cv naar mijn vaste vakantie adres in Spanje te rijden.
Nou ben ik benieuwd of hier eend-rijders zijn die de Pyreneeën al een keer hebben overwonnen/omzeilt en wat andere pijn punten zijn op de route!
Weet dat er een aantal jaar geleden een wereldmeeting was, maar weet natuurlijk niet of er deelnemers van toen nog actief zijn hier.
Heen of terugreis zal waarschijnlijk wel snelweg worden, ivm met tijd. Of is met 100/110 km per uur binnendoor net zo snel?
Ben benieuwd..
Nou ben ik benieuwd of hier eend-rijders zijn die de Pyreneeën al een keer hebben overwonnen/omzeilt en wat andere pijn punten zijn op de route!
Weet dat er een aantal jaar geleden een wereldmeeting was, maar weet natuurlijk niet of er deelnemers van toen nog actief zijn hier.
Heen of terugreis zal waarschijnlijk wel snelweg worden, ivm met tijd. Of is met 100/110 km per uur binnendoor net zo snel?
Ben benieuwd..
\" Ik ben niet schizofreen, ik ben in m\'n eendje\"
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Route naar Barcelona! Ervaringsdeskundige gezocht...
Als je de tijd neemt is binnendoor prima te doen, zelf reden wij max 500 km per dag met Eend + karretje.
Route was grofweg zoals op bijgaand kaartje.
. .
Problemen niet gehad, op een losgetrilde chromen wieldop na dan.
Aan reserve onderdelen had ik eigenlijk bijna niets bij mij, ventilator, v-snaar, bobine, olie, ducktape, tyrips, W40 en een kistje vol gereedschap.
Zorg er wel voor dat je koeling optimaal is (eventueel halve maantjes open zetten) en oliekoeler schoon.
Had wel speciaal voor deze reis er schijfrem koeling op laten zetten door de Eendenwacht.
https://maps.app.goo.gl/GZEVcoeGwaqprEL4A?g_st=ic
Route was grofweg zoals op bijgaand kaartje.
. .
Problemen niet gehad, op een losgetrilde chromen wieldop na dan.
Aan reserve onderdelen had ik eigenlijk bijna niets bij mij, ventilator, v-snaar, bobine, olie, ducktape, tyrips, W40 en een kistje vol gereedschap.
Zorg er wel voor dat je koeling optimaal is (eventueel halve maantjes open zetten) en oliekoeler schoon.
Had wel speciaal voor deze reis er schijfrem koeling op laten zetten door de Eendenwacht.
https://maps.app.goo.gl/GZEVcoeGwaqprEL4A?g_st=ic
Laatst gewijzigd door deusjevo op wo 14 jun, 2023 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Route naar Barcelona! Ervaringsdeskundige gezocht...
In 95 naar de Pyreneeën gereden zonder over de snelweg te gaan. Toen van Andorra naar Baskenland aan de zuidkant door de Pyreneeën, en aan de noordkant weer terug. Toen weer binnendoor naar Nederland. 3 weken, 300 km per dag.
prachtig. De eend had er geen moeite mee. Ik zou het morgen weer doen (zeker met de Swift stoelen). Onderweg remblokken voor vervangen. En kontaktslot hield het voor gezien
Groet, Rob
prachtig. De eend had er geen moeite mee. Ik zou het morgen weer doen (zeker met de Swift stoelen). Onderweg remblokken voor vervangen. En kontaktslot hield het voor gezien
Groet, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: Route naar Barcelona! Ervaringsdeskundige gezocht...
Vorig jaar oktober ben ik met de Acadiane van Friesland naar Ibiza v.v. geweest. Idd rustig aan, max 500km per dag, dan wil dat prima. Had wel reserveonderdelen mee, maar niks nodig gehad.
Zorgen dat je koeling op orde is (Oliekoeler!) en dat de koelbakjes onder je schijfremmen aanwezig zijn is wel een aanrader, de Spaanse kant van de Pyreneën waren lange stukken steil. Last but not least, zorg voor een jerrycan reserve, wanneer je binnendoor gaat dan zijn er flinke stukken zonder tankstation.
Op de heenweg grofweg: Amiens, Rouen, Le Mans, Tours, Poitiers, Toulouse, Puigcerda, Barcelona.
Hoe verder zuidelijk, hoe beter het wil om buiten de snelweg om te rijden. Vooral de Pyreneën is binnendoor aan te raden
Terugweg ging via het oosten, Perpignan, Lyon, Dyon, Nancy, Clervaux.
Zorgen dat je koeling op orde is (Oliekoeler!) en dat de koelbakjes onder je schijfremmen aanwezig zijn is wel een aanrader, de Spaanse kant van de Pyreneën waren lange stukken steil. Last but not least, zorg voor een jerrycan reserve, wanneer je binnendoor gaat dan zijn er flinke stukken zonder tankstation.
Op de heenweg grofweg: Amiens, Rouen, Le Mans, Tours, Poitiers, Toulouse, Puigcerda, Barcelona.
Hoe verder zuidelijk, hoe beter het wil om buiten de snelweg om te rijden. Vooral de Pyreneën is binnendoor aan te raden
Terugweg ging via het oosten, Perpignan, Lyon, Dyon, Nancy, Clervaux.
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: Route naar Barcelona! Ervaringsdeskundige gezocht...
Ik ben via Lourdes over de Pyreneeën naar Alcaniz (2cv WM Spanje)gereden. Dit was een mooie route en mijn ami was niet in opper beste staat maar het was goed te doen.
Re: Route naar Barcelona! Ervaringsdeskundige gezocht...
Een tien jaar geleden ben ik samen met een vriend een seat 600 gaan ophalen in Barcelona.
Ok, geen 2cv, maar de spirit lijkt mij dezelfde
op 10 dagen tijd zijn we via de Franse westkust terug naar België gereden.
Was prima te doen en werkelijk de trip van mijn leven.
Veel succes ermee!
Ok, geen 2cv, maar de spirit lijkt mij dezelfde
op 10 dagen tijd zijn we via de Franse westkust terug naar België gereden.
Was prima te doen en werkelijk de trip van mijn leven.
Veel succes ermee!
Re: Route naar Barcelona! Ervaringsdeskundige gezocht...
Koelbakjes? Heb even gezocht en kom Koelbakjes en Koelkapjes tegen in berichten...Chris B schreef: ↑wo 14 jun, 2023 10:12 en dat de koelbakjes onder je schijfremmen aanwezig zijn is wel een aanrader, de Spaanse kant van de Pyreneën waren lange stukken steil. Last but not least, zorg voor een jerrycan reserve, wanneer je binnendoor gaat dan zijn er flinke stukken zonder tankstation.
Ze zijn me nooit opgevallen, dus heb geen flauw idee of ze er op zitten
Zal morgen eens kijken!
Dank je voor al jullie verhalen en ervaringen, meer is altijd welkom...
Hoe was de snelheid berg op de Pyreneeën over? Ik heb een Mercedes Diesel camper die heeft er al best moeite mee.
Sprak een van mijn buurtgenoten en die gingen begin jaren 60 met de Traction naar Spanje ook een meerdaags avontuur (helemaal zonder alle moderne hulpmiddelen en het huidige wegen netwerk)
\" Ik ben niet schizofreen, ik ben in m\'n eendje\"
Re: Route naar Barcelona! Ervaringsdeskundige gezocht...
Ha, die's mooi, ik heb ook een Mercedes camper. Een alkoof camper op basis van een 207d uit 1982. 68pk, 3.500kg beladen en de aerodynamica van een tuinhuis, altijd lachen bij wind tegen/heuvel of bergop.
Zowel met de Benz als de 2cv, je komt altijd boven. Met welk tempo is de vraag. Een steile bergpas is 1e of 2e versnelling, dus snel zat om rustig aan boven te komen. Zou ik mij niet druk om maken, alleen af en toe aan de kant gaan voor de sliert achter je. In de dalen kom je gewoon mee met het verkeer. No worries, alleen geen hedendaagse auto verwachtingen hebben.
Zowel met de Benz als de 2cv, je komt altijd boven. Met welk tempo is de vraag. Een steile bergpas is 1e of 2e versnelling, dus snel zat om rustig aan boven te komen. Zou ik mij niet druk om maken, alleen af en toe aan de kant gaan voor de sliert achter je. In de dalen kom je gewoon mee met het verkeer. No worries, alleen geen hedendaagse auto verwachtingen hebben.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Route naar Barcelona! Ervaringsdeskundige gezocht...
Klopt, wij hebben een best drukke tunneltje naar een camping boven op een berg in Andorra ooit eens tijdelijk versperd.
Weet echt niet meer welke camping en welke tunnel maar viel stil en kwam met moeite in z’n 1 toch weer weg.
Stapvoets of ietsie harder de tunnel gehaald natuurlijk en later nog steilere bergen bedwongen, zelden in z’n 1e maar meestal nog wel in z’n 2e
Weet echt niet meer welke camping en welke tunnel maar viel stil en kwam met moeite in z’n 1 toch weer weg.
Stapvoets of ietsie harder de tunnel gehaald natuurlijk en later nog steilere bergen bedwongen, zelden in z’n 1e maar meestal nog wel in z’n 2e
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: Route naar Barcelona! Ervaringsdeskundige gezocht...
Ik heb de 12 pk eend zwitserse passen bedwongen en de Puy de Dome. Niet snel maar je komt er.
diverse Citroens, wat anders.