Hoi 2cv liefhebbers.
Na jarenlang probleemloos rijden in de 2cv6 had ik laatst een rit maar strandde onderweg. De motor viel uit en was niet snel aan de praat te krijgen, stond midden op een rotonde dus even hem aan de kant geduwd en gekeken rook benzine en bij controle carburateur bleek het te druppelen, even gewacht toen startte hij weer maar niet voor lang want een 0,5 km verder hetzelfde euvel. dacht dat ik geen gereedschap had dus de ANWB gebeld maar het was daar kennelijk druk, toen eens goed in de kofferruimte gekeken en vond daar wat gereedschap. vermoede dat de vlotternaald vast zat of zoiets. Carburateur aan de bovenzijde open gemaakt, maar de vlotternaald sloot goed af vlotters lijken ook goed. De lip bij de vlotters iets verbogen zodat het niveau wat lager is, maar na starten precies hetzelfde. Het likt wel of de benzine in de buurt van de as gasklep komt. Heeft iemand een idee, ben ik aan een carburateur revisie toe. Wie o wie weet het.
Gr Ben
carburateur
Re: carburateur
Hoi Klavervelden, ik zie dat je nog geen reactie hebt gehad. Is je probleem inmiddels opgelost?
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: carburateur
Op het druppelen van de benzine na lijkt de rest van de storing heel erg op een overleden bobine.
Heb je ergens nog één liggen om er even in te hangen?
Gr Rob
Heb je ergens nog één liggen om er even in te hangen?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: carburateur
Ik heb wel eens gehad dat de vlotternaald volkomen willekeurig bleef hangen en daardoor niets meer doorliet, elke keer bij controle werkte het wel.
Heel vervelend en altijd op de snelweg.
En bij een BX dat een vlotterdeel zelf lek was waardoor er altijd te veel benzine in het vlotterbakje stond.
Die had ook problemen met warme start na tanken bijvoorbeeld.
Dat heeft even geduurd voor ik daar achter was.
Heel vervelend en altijd op de snelweg.
En bij een BX dat een vlotterdeel zelf lek was waardoor er altijd te veel benzine in het vlotterbakje stond.
Die had ook problemen met warme start na tanken bijvoorbeeld.
Dat heeft even geduurd voor ik daar achter was.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.