Motor testen na revisie en voor inbouwen
Motor testen na revisie en voor inbouwen
In de komende weken start ik eindelijk met de restauratie van onze eend. Te beginnen met het uitbouwen en reviseren van de motor. Wat ik mij afvraag is hoe ik de motor na revisie kan testen voor deze ingebouwd wordt. Laten jullie deze draaien op de werkbank? Op een motorstandaard?
- Niels
- Niels
Re: Motor testen na revisie en voor inbouwen
Op de grond met de versnellingsbak. Eventueel op een oude band. Opletten dat de bak in z'n vrij staat.
diverse Citroens, wat anders.
Re: Motor testen na revisie en voor inbouwen
Ja, met een band eronder
Re: Motor testen na revisie en voor inbouwen
Bij het EendenEi in Rotterdam hebben ze een handige opstelling met alles er op.
Na motor revisie cursus kan je hem daar ook testen.
Na motor revisie cursus kan je hem daar ook testen.
onder druk wordt alles vloeibaar
Re: Motor testen na revisie en voor inbouwen
Ergens van dit forum gepikt:
startkabel min ergens aan de versnellingsbak knijpen maakt niet uit waar.
startkabel plus op de startmotor plus aansluiting (de dikke draadeind met moer.)
De draad van de onsteking op de bobine schuiven.
Een draad van de plus van de bobine naar de plus van de plus van de accu.
Meer heb je niet nodig.
Als je dan met een schroevendraaier of iets anders van metaal contact maakt tussen de plus van de startmotor en de aansluiting van het startrelais kan je starten.
En natuurlijk een benzineslang aan de pomp en in een jarrycan benzine hangen
startkabel min ergens aan de versnellingsbak knijpen maakt niet uit waar.
startkabel plus op de startmotor plus aansluiting (de dikke draadeind met moer.)
De draad van de onsteking op de bobine schuiven.
Een draad van de plus van de bobine naar de plus van de plus van de accu.
Meer heb je niet nodig.
Als je dan met een schroevendraaier of iets anders van metaal contact maakt tussen de plus van de startmotor en de aansluiting van het startrelais kan je starten.
En natuurlijk een benzineslang aan de pomp en in een jarrycan benzine hangen
Re: Motor testen na revisie en voor inbouwen
Heb opstellingen gezien op een workmate. Wil je blok alleen starten zonder bak erachter dan heb je een hulpstuk nodig waarin de startmotor kan worden gemonteerd. Makkelijker is zonder dit hulpstuk de bak erachter te monteren. Let wel op je olietemperatuur sensor als je deze gecombineerd hebt met je carterplug.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: Motor testen na revisie en voor inbouwen
Waarom bouw je hem niet gelijk in???.
Spatborden eraf laten, zodat je mooi kunt kijken of hij ergens lekt...
Spatborden eraf laten, zodat je mooi kunt kijken of hij ergens lekt...
Re: Motor testen na revisie en voor inbouwen
Natuurlijk kun je inbouwen. Recent ervaring opgedaan met een testopstelling. Na slechte vulpijp de nodige keringen en brilrubbers vervangen. In de testopstelling bleek met nieuwe vulpijp dat er bij hoge toerentallen, groter dan 5000 toeren, er overdruk ontstond. Terwijl goede bij de lagere toeren er uitstekende onderdruk was.
Gelukkig niet ingebouwd en vervolgens tot de conclusie gekomen, dat de zuigerveren met cilinders te ver waren versleten. Daardoor veroorzaakte deze overdruk in het hoge toerengebied hebben we moeten vaststellen. Scheelde een hoop tijd met in en uitbouwen.
Gelukkig niet ingebouwd en vervolgens tot de conclusie gekomen, dat de zuigerveren met cilinders te ver waren versleten. Daardoor veroorzaakte deze overdruk in het hoge toerengebied hebben we moeten vaststellen. Scheelde een hoop tijd met in en uitbouwen.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]