Power tube monteren?
Power tube monteren?
Ben van plan om een power tube in mijn Dolly te monteren, voor iets meer vermogen. Op de rubberen hoes om de cilinders heen staat 602 aangegeven. Burton heeft het over een Big Bore, dus 650 CC cilinders. En een sproeierset 26/18 van 22 sproeiers. Dit alles voor een dubbeltraps Solex carburateur, die er volgens mij ook wel in zit. Kan dit dan ook in een 602 motor? En wat voor sproeiers moeten er dan daar in? Er zit ook een 123 elektronische ontsteking in.
Re: Power tube monteren?
Je kunt de Powertube ook gewoon gebruiken met je 602CC cilinders. Welke sproeiers is beetje afhankelijk per auto. Beste is dit op de rollerbank te laten afstellen. Dan weet je zeker dat het optimaal staar en heb je direct een meetresultaat van hoeveelheid koppel en aantal kW of PK’s
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
-
- Heavy user
- Berichten: 3069
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Power tube monteren?
Je kunt die power tube ook zelf maken.
Ik heb er één gemaakt van pvc buis.
Daarbij heb ik een carburateur van een Dyane 6 gemonteerd, net iets meer doorlaat.
De waardes van de sproeiers heb ik hier ergens van het forum gehaald.
Ik heb er één gemaakt van pvc buis.
Daarbij heb ik een carburateur van een Dyane 6 gemonteerd, net iets meer doorlaat.
De waardes van de sproeiers heb ik hier ergens van het forum gehaald.
Re: Power tube monteren?
Power tube kan ook op het gewone blok inderdaad.
Maar als eerste, welke sproeiers zitten er nu in?
De orginele spoeiers welke er fabrieks af in zitten voldoen bijna nooit meer.
Ik merk dat direct. Als met gas geven einde eerste trap de 2cv wat inhoud, dan te kleine spoeier.
Primair zit er een 102 in de laatste eendjes. Daar 110 van maken. Rij er dan even een tijdje mee.
Doe dat eerst.
Hoeft ook niet op de rollerbank, kan ook zonder.
Recent bij originele dyane uit 1979 daar zit dan in orgineel 120. Was bijna niet mee te rijden. Vervangen door 130.
Dyane heeft orgineel al een soort powertube.
Maar als eerste, welke sproeiers zitten er nu in?
De orginele spoeiers welke er fabrieks af in zitten voldoen bijna nooit meer.
Ik merk dat direct. Als met gas geven einde eerste trap de 2cv wat inhoud, dan te kleine spoeier.
Primair zit er een 102 in de laatste eendjes. Daar 110 van maken. Rij er dan even een tijdje mee.
Doe dat eerst.
Hoeft ook niet op de rollerbank, kan ook zonder.
Recent bij originele dyane uit 1979 daar zit dan in orgineel 120. Was bijna niet mee te rijden. Vervangen door 130.
Dyane heeft orgineel al een soort powertube.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Re: Power tube monteren?
Ik heb een enkelvoudige carburateur. Welke sproeier zou je daar in moeten doen met een powertube? Heeft iemand hier ervaring mee?
Vr gr Jaep.
Vr gr Jaep.
Re: Power tube monteren?
Dan zou ik eerst een dubbeltraps van maken.
Dat scheelt enorm.
Ook past een powertube niet direct op ijzer luchtfilter.
Dat scheelt enorm.
Ook past een powertube niet direct op ijzer luchtfilter.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Re: Power tube monteren?
Daar moet dan ook een ander spruitstuk bij...
diverse Citroens, wat anders.