Opgelost - Veeel te hoog stationair na ultrasoon reinigen carburateur
Opgelost - Veeel te hoog stationair na ultrasoon reinigen carburateur
Ik heb mijn Solex 32 PICS carburateur uit elkaar gehaald en netjes gefotografeerd om vervolgens ultrasoon te reinigen.
Alles weer terug gebouwd (volgens de foto’s ) en de Eend start geweldig, maar motor loopt veeel te hard. Reageert nauwelijks op gaspedaal en al helemaal niet op de choke. Er zit maar 1 stelschroef op - voor zover ik weet. Deze heeft echter ook nauwelijks effect.
Ik durfde de motor niet al te lang te laten lopen om te experimenteren. Bang voor motorschade.
Heeft iemand enig idee waar ik de oplossing moet zoeken? Ik heb ook de kleppen gesteld en de motor heeft een 123 ontsteking.
Alles weer terug gebouwd (volgens de foto’s ) en de Eend start geweldig, maar motor loopt veeel te hard. Reageert nauwelijks op gaspedaal en al helemaal niet op de choke. Er zit maar 1 stelschroef op - voor zover ik weet. Deze heeft echter ook nauwelijks effect.
Ik durfde de motor niet al te lang te laten lopen om te experimenteren. Bang voor motorschade.
Heeft iemand enig idee waar ik de oplossing moet zoeken? Ik heb ook de kleppen gesteld en de motor heeft een 123 ontsteking.
Laatst gewijzigd door Herko op za 31 aug, 2024 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Veeel te hoog stationair na ultrasoon reinigen carburateur
gasklep ook los gehad?
Het lijkt er op of de gasklep niet goed afsluit.
Het lijkt er op of de gasklep niet goed afsluit.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Re: Veeel te hoog stationair na ultrasoon reinigen carburateur
Luchtfilter/koppelslang er af, kan je e.a. beter zien.
Geen probleem met in elkaar zetten?
Dat hij ergens valse lucht pakt..
Geen probleem met in elkaar zetten?
Dat hij ergens valse lucht pakt..
onder druk wordt alles vloeibaar
Re: Veeel te hoog stationair na ultrasoon reinigen carburateur
Dank je wel Gillis en André voor jullie reactie. Gasklep ook los gehad, maar sluit goed af. Choke klep minder goed doordat het veertje gammel is.André Post schreef: ↑za 10 aug, 2024 11:58 gasklep ook los gehad?
Het lijkt er op of de gasklep niet goed afsluit.
Ik ben nu voor werk in het buitenland en ben vlak voor het Eenden club jubileum weekend weer terug en ga dan weer verder kijken . Tips blijven in de tussentijd welkom.
Re: Veeel te hoog stationair na ultrasoon reinigen carburateur
Mooie beschrijving van de pics carburateur afstelling, wel in het frans.
https://forum.2cv-legende.com/viewtopic.php?f=35&t=8267
https://forum.2cv-legende.com/viewtopic.php?f=35&t=8267
diverse Citroens, wat anders.
Re: Veeel te hoog stationair na ultrasoon reinigen carburateur
Lang leve Google translate. Ik ben over 1 ½ week weer in NL en ga meteen kijken.AZL57 schreef: ↑zo 11 aug, 2024 19:02 Mooie beschrijving van de pics carburateur afstelling, wel in het frans.
https://forum.2cv-legende.com/viewtopic.php?f=35&t=8267
Snap nog niet goed wat de 2e afstelmogelijkheid is. Volgens mij is de enige mogelijkheid de rode knop voor stationair toerental. Op de foto heb ik de knop met blauw omcirkelt. Bedankt iedereen!
-
- Beginner
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr 4 nov, 2022 16:50
Re: Veeel te hoog stationair na ultrasoon reinigen carburateur
Is dat stelschroefje links van het midden niet de aanslag van de gasklep? Deze iets uitdraaien moet dan het stationair toerental omlaag brengen. Het rode knopje zou dan de luchtregeling van het stationair circuit zijn? Deze zou je dan (rustig) helemaal in moeten draaien en 2 draaien uit voor een basisinstelling.
Ik ken dit type carburateur niet specifiek.
Ik ken dit type carburateur niet specifiek.
Re: Veeel te hoog stationair na ultrasoon reinigen carburateur
Opgelost….
Toch mijn fout bij het weer in elkaar zetten. Ik heb de (minimale) asspeling verholpen door een extra rubber o-ring te plaatsen. Daarmee was de speling opgelost, maar sloot de klep niet de extra gaatjes boven het gaatje voor stationair. Het tweede gaatje bleef ook open. Ringetje weer verwijderd, speling weer terug en motortje loopt weer als vanouds.
Bedankt voor alle tips!
Toch mijn fout bij het weer in elkaar zetten. Ik heb de (minimale) asspeling verholpen door een extra rubber o-ring te plaatsen. Daarmee was de speling opgelost, maar sloot de klep niet de extra gaatjes boven het gaatje voor stationair. Het tweede gaatje bleef ook open. Ringetje weer verwijderd, speling weer terug en motortje loopt weer als vanouds.
Bedankt voor alle tips!