aankoopnota chassis
Forumregels
Start je onderwerp met "Gezocht: ". Dit vergroot de herkenbaarheid van je advertentie.
Als je het item hebt gevonden, verander de titel naar "Gevonden: " of geef het door aan een beheerder, dan sluiten we de advertentie.
Na drie maanden wordt een advertentie ***gesloten*** ,na zes maanden wordt uw advertentie ***verwijderd***tenzij u meldt dat deze nog actueel is.....
Start je onderwerp met "Gezocht: ". Dit vergroot de herkenbaarheid van je advertentie.
Als je het item hebt gevonden, verander de titel naar "Gevonden: " of geef het door aan een beheerder, dan sluiten we de advertentie.
Na drie maanden wordt een advertentie ***gesloten*** ,na zes maanden wordt uw advertentie ***verwijderd***tenzij u meldt dat deze nog actueel is.....
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: aankoopnota chassis
Helaas heeft elke RDW keurmeester zijn eigen verzonnen regels....
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: aankoopnota chassis
Dan kan je toch in beroep gaan?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: aankoopnota chassis
In beroep gaan helpt maar zelden, beter naar een ander keur station.
Dat mag altijd.
Dat mag altijd.
onder druk wordt alles vloeibaar
Re: aankoopnota chassis
Dat in beroep gaan wil ik juist voorkomen. Een hoop gedoe en ik wil gewoon met het autootje rijden... het liefst deze zomer al..
-
- Beginner
- Berichten: 43
- Lid geworden op: do 25 jul, 2013 14:28
- Locatie: Here, there and everywhere
Re: aankoopnota chassis
Heb jaren in UK gereden met een nieuw ENGELS chassis zonder nummer en zonder papieren. Ik vraag bij Citroen Frankrijk op basis van het chassisnummer wat op het identificatieplaatje onder de motorkap staat, een papier met de produktiedatum aan.
Ik kom met de auto naar NL, geef het papier aan de RDW, die slaat het chassisnr. er in, geeft kentekenbewijs, NL platen erop en rijden maar.
Ik kom met de auto naar NL, geef het papier aan de RDW, die slaat het chassisnr. er in, geeft kentekenbewijs, NL platen erop en rijden maar.
AK 400 1973
2CV Special RHD 1987
2CV Special RHD 1987
Re: aankoopnota chassis
Hallo 2cvxm. Dank je voor deze optie. Hier had ik nog niet aan gedacht. Ik kijk even wat ik ga doen.
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18
Re: aankoopnota chassis
Ik maak mijn chassis zelf (ondertussen 3 stuks) en de RDW keurt dit goed. Soms met tegenstribbelen maar toch. Dus gewoon zeggen dat je het zelf gemaakt hebt..
Ik heb ooit een brief van de RDW gekregen waarin staat dat als het chassis niet meer leverbaar is bij de originele fabrikant het chassis door derden nagebouwd mag worden. (Tegenwoordig enkel nog maar met dezelfde maatvoeringen als het origineel dus geen langere wielbasis o.i.d.). Die derden mag jij of ik ook zelf zijn... Ze mogen alleen visueel beoordelen of dit goed gebouwd is en ze mogen de maatvoering controleren, wielbasis, kruiselingse maten e.d.
Voorbeeld van de chassis die ik maak er waar de RDW dus een chassisnummer ingeslagen heeft ..
http://2cv4x4.nl/bmweend/chassis/
En mijn airride eend chassis uit RVS .
https://youtu.be/JcwaLe3k3Fs?si=mQllmMMbcNcu8Seo
Ik heb ooit een brief van de RDW gekregen waarin staat dat als het chassis niet meer leverbaar is bij de originele fabrikant het chassis door derden nagebouwd mag worden. (Tegenwoordig enkel nog maar met dezelfde maatvoeringen als het origineel dus geen langere wielbasis o.i.d.). Die derden mag jij of ik ook zelf zijn... Ze mogen alleen visueel beoordelen of dit goed gebouwd is en ze mogen de maatvoering controleren, wielbasis, kruiselingse maten e.d.
Voorbeeld van de chassis die ik maak er waar de RDW dus een chassisnummer ingeslagen heeft ..
http://2cv4x4.nl/bmweend/chassis/
En mijn airride eend chassis uit RVS .
https://youtu.be/JcwaLe3k3Fs?si=mQllmMMbcNcu8Seo
Re: aankoopnota chassis
En dan kan je meteen een BMW blok voorin gooienLaagvlieger schreef: ↑za 24 aug, 2024 19:46 Ik maak mijn chassis zelf (ondertussen 3 stuks) en de RDW keurt dit goed. Soms met tegenstribbelen maar toch. Dus gewoon zeggen dat je het zelf gemaakt hebt..
Ik heb ooit een brief van de RDW gekregen waarin staat dat als het chassis niet meer leverbaar is bij de originele fabrikant het chassis door derden nagebouwd mag worden. (Tegenwoordig enkel nog maar met dezelfde maatvoeringen als het origineel dus geen langere wielbasis o.i.d.). Die derden mag jij of ik ook zelf zijn... Ze mogen alleen visueel beoordelen of dit goed gebouwd is en ze mogen de maatvoering controleren, wielbasis, kruiselingse maten e.d.
Voorbeeld van de chassis die ik maak er waar de RDW dus een chassisnummer ingeslagen heeft ..
http://2cv4x4.nl/bmweend/chassis/
En mijn airride eend chassis uit RVS .
https://youtu.be/JcwaLe3k3Fs?si=mQllmMMbcNcu8Seo
onder druk wordt alles vloeibaar
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: aankoopnota chassis
Je moet alleen wel voor je de auto demonteerd naar de RDW voor een schouwing. Dan wordt gekeken of het oude chassisnummer origineel is en bij de koets en motor hoord. Als dat het geval is worden er zegels aangebracht en mag je de restauratie of vervanging uitvoeren.
Dan neem je na vervanging het oude stuk chassis met nummer en loodje mee dat wordt vernietigd en het zelfde nr wordt in je nieuwe chassis gezet. Factuur van chassis is niet naar gevraagd. Wel moest ik aan tonen hoe ik aan de motor kwam om dat daar geen loodje aan zat en het typenummer niet klopte met het bouwjaar van mijn eens. Gelukkig had ik nog een kenteken op naam en na dat ik een formulier heb getekend dat ik verklaar dat de de motor uit die eend kwam is het nummer gelukkig ingeslagen.
Als je auto al een niet origineel chassisnummer heeft kan je beter weg blijven bij de RDW dan wordt je kenteken ingenomen. Is alles wel in orde eerst laten schouwen voor je iets demonteert.
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
Dan neem je na vervanging het oude stuk chassis met nummer en loodje mee dat wordt vernietigd en het zelfde nr wordt in je nieuwe chassis gezet. Factuur van chassis is niet naar gevraagd. Wel moest ik aan tonen hoe ik aan de motor kwam om dat daar geen loodje aan zat en het typenummer niet klopte met het bouwjaar van mijn eens. Gelukkig had ik nog een kenteken op naam en na dat ik een formulier heb getekend dat ik verklaar dat de de motor uit die eend kwam is het nummer gelukkig ingeslagen.
Als je auto al een niet origineel chassisnummer heeft kan je beter weg blijven bij de RDW dan wordt je kenteken ingenomen. Is alles wel in orde eerst laten schouwen voor je iets demonteert.
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: aankoopnota chassis
Ik heb bij de Casper en Hobbes eend een douane document. openings en sluitings tekens vonden ze niet nodig ( staat ook op het papier) Mij werd wel aanbevolen om het stuk voorpoot met het nummer wel te bewaren. Ik heb eind 1998 het chassis zelf in een boerenschuur gewisseld voor een gegalvaniseerd Wheels chassis. het bezoek van de ambtenaren kostte me toen 100 gulden
met eendige groeten,
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: aankoopnota chassis
Dan heb je mazzel zo lang je dat papier goed bewaard kan je zelf een wissel doen
Bewaak het met je leven, dat papier is je auto.
Maar als je nu je chassis wil wisselen doe het dan volgens de officiele weg als je auto nog klopt anders heb je echt een mooie plantenbak bij controle.
Ik heb een kennis die bij een steekkproef van op de apk een steekproefcontroleur trof die zag dat het chassisnummer niet origineel was en die kon het kenteken inleveren. Dat kan ook gebeuren bij een verkeerscontrole langs de weg al zijn die er gelukkig niet veel. Dat is toen opgelost met een donor eend met nog origineel kenteken maar dat kost een hoop geld en tijd.
Ik heb zelf ook nog een kenteken waar ik niets meer mee kan om dat iemand het een goed idee vond het nummer zelf in te slaan. Daarom halverwege de restauratie een geschouwd project overgenomen, Om dat ik inmiddels had begrepen dat het niet meer zo makkelijk is als 15 jaar geleden. En dat is maar net aan goed gekomen bij de rdw om dat de motor niet was geschouwd.
Moraal van het verhaal, als alles klopt ga de officiele weg, als er iets niet klopt blijf weg bij RDW.
Het is altijd een goed idee om vooraf contact te hebben en alles vast te leggen documenteren en fotos te maken.
Bewaak het met je leven, dat papier is je auto.
Maar als je nu je chassis wil wisselen doe het dan volgens de officiele weg als je auto nog klopt anders heb je echt een mooie plantenbak bij controle.
Ik heb een kennis die bij een steekkproef van op de apk een steekproefcontroleur trof die zag dat het chassisnummer niet origineel was en die kon het kenteken inleveren. Dat kan ook gebeuren bij een verkeerscontrole langs de weg al zijn die er gelukkig niet veel. Dat is toen opgelost met een donor eend met nog origineel kenteken maar dat kost een hoop geld en tijd.
Ik heb zelf ook nog een kenteken waar ik niets meer mee kan om dat iemand het een goed idee vond het nummer zelf in te slaan. Daarom halverwege de restauratie een geschouwd project overgenomen, Om dat ik inmiddels had begrepen dat het niet meer zo makkelijk is als 15 jaar geleden. En dat is maar net aan goed gekomen bij de rdw om dat de motor niet was geschouwd.
Moraal van het verhaal, als alles klopt ga de officiele weg, als er iets niet klopt blijf weg bij RDW.
Het is altijd een goed idee om vooraf contact te hebben en alles vast te leggen documenteren en fotos te maken.