Carberateur blijft overlopen

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
RHBoere
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 20 jun, 2023 23:18

Carberateur blijft overlopen

Bericht door RHBoere » zo 6 okt, 2024 09:35

Hallo,

Na echt alles geprobeerd te hebben besloten hier hulp in te schakelen.

Mijn eend start soms koud heel moeizaam, vooral ook als ie wat langer heeft stilgestaan (een week) Dit gaat gepaard met het 'overlopen' van benzine via het spruitstuk. Na een week stilstand lijkt er ook nog wat benzine uit de overloop te komen. Kortom, hij verzuipt. De carburateur is gereviseerd en ik heb de vlotterhoogte al meerdere keren gecontroleerd. Ik heb de instelling van de CO en stationair schroef ook teruggezet naar de basisinstelling en van daaruit verder geoptimaliseerd.

Warm starten is geen enkel probleem. Met een kleine tik loopt hij al. Stationair loopt hij ook prima. (Zie filmpje) Het zit hem dus echt in de koude start.

https://vimeo.com/1016665987?share=copy

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Over 2 weken ga ik na 19 jaar weer naar de APK. Zou fijn zijn als ik hem dan normaal gestart krijg 😀

Groet Rutger

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 523
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Re: Carberateur blijft overlopen

Bericht door verkuilm » zo 6 okt, 2024 14:24

Ik heb ook altijd wel iets aan benzine als ik moet starten na een tijdje. Zowel met de mehari als de 2cv.
Dus hoeveel is het?
Geeft je gas met starten? Want dan spuit de benzine erin en dat lekt gelijk.
Na een tijd stilstaan duurt starten meestal even. Uit de carburateur is wat verdampt.
En de benzine in de leiding is wat terug gezakt.

Het kan echt per 2cv verschillen. Somige mag je gas niet aanraken. Bij de ander moet het juist om te starten.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

RHBoere
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 20 jun, 2023 23:18

Re: Carberateur blijft overlopen

Bericht door RHBoere » zo 6 okt, 2024 17:02

Bedankt voor je reactie!

Het kan genoeg zijn om een klein plasje op de grond te krijgen, maar meestal zijn het een paar druppels.

Je hebt wel een punt met het gasgeven. De laatste keer ging het starten beter door gas te geven, terwijl dit volgens het boekje niet zou moeten!

Plaats reactie