Gezocht: oprolbare 2cv veiligheidsriem linksvoor

Forumregels
Start je onderwerp met "Gezocht: ". Dit vergroot de herkenbaarheid van je advertentie.
Als je het item hebt gevonden, verander de titel naar "Gevonden: " of geef het door aan een beheerder, dan sluiten we de advertentie.
Na drie maanden wordt een advertentie ***gesloten*** ,na zes maanden wordt uw advertentie ***verwijderd***tenzij u meldt dat deze nog actueel is.....
Plaats reactie
bearinterest
Beginner
Beginner

Gezocht: oprolbare 2cv veiligheidsriem linksvoor

Bericht door bearinterest » vr 1 nov, 2024 21:21

Ik zoek voor mijn eend uit 1984 een oprolbare veiligheidsriem linksvoor. Oprollen doet die van mij goed, maar afrollen duurt momenteel minimaal een kwartier... Ik zoek exact hetzelfde model als aan de rechterkant: zie de foto's. De riem en de plastic kast zelf zijn nog goed, dus als je een gordel hebt die goed werkt maar waarvan de riem lelijk of versleten is of de kast kapot, kan ik die van mij ook overzetten. Als je er een over hebt, laat het mij weten! Alvast bedankt.

Groeten, Stephen
Bijlagen
IMG_9110.jpg
FFCF7875-1D43-4D3A-AC81-016903A8E733.JPG

MartinK
Beginner
Beginner

Re: Gezocht: oprolbare 2cv veiligheidsriem linksvoor

Bericht door MartinK » za 2 nov, 2024 18:49

Hallo Stephen,

Hierbij foto's van een exemplaar die ik wel wil verkopen.

Groet, Martin.
Bijlagen
IMG_1051.jpg
IMG_1050.jpg

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door RobM » za 2 nov, 2024 19:33

misschien wist je dit al: er zijn linker en rechter gordels. Als je die verkeerd om monteert dan rollen ze heel slecht af. De veiligheid gaat er dan steeds op. Je kan ze onderscheiden door de hoek van de voorste bevestigingsplaat.

Groet, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

bearinterest
Beginner
Beginner

Bericht door bearinterest » za 2 nov, 2024 21:39

@Martin: bedankt voor het aanbod! De gordel die jij hebt lijkt echter een gordel rechtsvoor te zijn (groene sticker met D van droite) en de behuizing is net een ander model.
@Rob: mijn huidige gordel heeft het tot recent goed gedaan, maar ineens geeft hij problemen. Het blokkeermechanisme lijkt te zijn gaan klemmen. Schoonmaken en licht smeren met wat siliconenspray heeft geen verandering daarin gebracht.

MartinK
Beginner
Beginner

Bericht door MartinK » zo 3 nov, 2024 10:18

Deze zat bij mij aan de linker (bestuurders) zijde. Ik zal eens kijken wat er op de andere staat. Wat mij betreft kunt je dan beide van mij overnemen.

Plaats reactie