Ik heb een tijd geleden een amperetang aangeschaft en al diverse keren bij auto's gebruikt om de laadstroom te meten.
Nu had ik laatst problemen dat mijn eend niet meer wilde laden en heb dat opgelost, maar als ik de amperetang bij de eend gebruik zie ik een zeer wisselende stroom vloeien. De waardes variëren tussen de 3.5 en 0 ampère. De laadspanning is wel constant. Kan het zijn dat die wisselingen komen doordat een eend een mechanische spanningsregelaar heeft ?
Stroom meten met een amperetang
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Stroom meten met een amperetang
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Stroom meten met een amperetang
Ja.
Zo'n regelaar wordt wel trillingregelaar genoemd. Staat constant de bekrachtigingsspanning aan- en af te schakelen.
Je meet nu in feite een pulserende gelijkstroom met een gelijkstroommeter.
Gr Rob
Zo'n regelaar wordt wel trillingregelaar genoemd. Staat constant de bekrachtigingsspanning aan- en af te schakelen.
Je meet nu in feite een pulserende gelijkstroom met een gelijkstroommeter.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Beginner
- Berichten: 38
- Lid geworden op: ma 1 jun, 2020 17:34
Re: Stroom meten met een amperetang
Deze spanningsregelaar heeft net als de ontsteking kontaktpunten. Dus aan/ uit/aan/uit. dus vandaar deze wisselingen van metingen.