Opknappen Pickup

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Raytheman
Gebruiker
Gebruiker

Re: Opknappen Pickup

Bericht door Raytheman » za 19 nov, 2022 17:16

Ziet er al goed uit. Wat voor lasapparaat gebruik je? En las je met 0.6 of 0.8 draad?

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » za 19 nov, 2022 17:49

Een lasapparaatje ban HBM zie onderstaand topic.

Las met 0.6mm draad.

viewtopic.php?t=17186

Raytheman
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Raytheman » zo 20 nov, 2022 07:42

Mooi apparaat voor weinig geld. Welke instellingen gebruik je voor de dunne plaat?

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » zo 20 nov, 2022 20:22

Zal als ik in de schuur ben even kijken waar hij op staat. De spanning staat vrij laag. Uit mn hoofd ongeveer 15V de draadsnelheid is de zelfde knop als de stroom voor electroden lassen. Die staat ongeveer op 90. Gas 6l/m.

Je hebt dus nog wel een fles menggas nodig. 10l vulling is 50 euro, statiegeld op de fles wel fors dacht 200 euro zn beetje. Zo lang als blijft lassen ben je dat dus ook gewoon kwijt.

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » vr 13 dec, 2024 16:59

Door onze onverwachte verhuizing / verbouwing is het opknappen van de pickup halverwege stil gevallen. Nu is het laswerk aan de motorkap wel klaar alleen tijd en ruimte voor compleet overspuiten is er even niet. Ga nu alles goed tegen roest behandelen en tijdelijk alleen de plekken spuiten waar gelast is of roest zat.

Helaas zag ik gister toen ik hem in de garage reed dat er roest onder het raam rubber zit dus vanavond gaat het raam er uit om te kijken wat de schade is en reparen / behandelen tot er tijd is voor het overspuiten van de auto.

De huis verbouwing zal nog wel halfjaar duren daarna is er weer ruimte in de garage om een spuitcabine te maken.

Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » vr 13 dec, 2024 20:25

Toch best veel rottigheid onder het rubber. Heb besloten dat het raam frame vervangen gaat worden inclusief het motorkap scharnier. Dat scharnier is ook aan het los komen.

Het is even werk maar dan kan hij wel weer een poosje mee. Helemaal overspuiten was toch al de planning.

Voor nu gaat hij even goed opdrogen bij de kachel. Dan naar de opslag tot er tijd is om hem aan te pakken. Ergens na de meeting in Slovenië

Wordt vervolgd. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk

Plaats reactie