De restauratie van Pim's eend!
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Re: De restauratie van Pim's eend!
Mooi goed inderdaad om al het rot en wat je niet aanstaat er uit te slijpen. lekker he al dat nieuwe plaatwerk.
Ik had dat zelfde punt lasapparaat gekocht nog niet gebruikt. Goed om te zien dat het werkt.
Succes met de rest.
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
Ik had dat zelfde punt lasapparaat gekocht nog niet gebruikt. Goed om te zien dat het werkt.
Succes met de rest.
-
- Beginner
Ondertussen al weer wat opgeschoten de dorpel zit er links al in en het rechter binnenscherm is er al uit! Nu wil ik eerst de c stijl vervangen rechts. Nu wil ik vervangen tot waar mijn hand is maar mijn frame loopt niet zo hoog. Zal ik dit zo er uit slijpen of is het verstandig om ff een kokertje te lassen boven het te vervangen deel?
Sent from my LE2123 using TapatalkRe: De restauratie van Pim's eend!
Ik denk niet dat het echt nodig is, maar een kokertje erin lassen is toch zo gebeurd.
Better safe than sorry .
Better safe than sorry .
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Zou ik zeker doen het stuk wat er uit moet zit je kruis spalk aan gelast dat moet je ergens opvangen.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Goh, als je dadelijk klaar bent met al het laswerk zou ik zeker overwegen de koets te laten verzinken. Dan heb je er nog jaren plezier van!
-
- Beginner
Ik wil proberen hem er zo oud mogelijk uit te laten zien dus wil vermijden hem helemaal te gaan spuiten.Michiel van G. schreef:Goh, als je dadelijk klaar bent met al het laswerk zou ik zeker overwegen de koets te laten verzinken. Dan heb je er nog jaren plezier van!
Sent from my LE2123 using Tapatalk
-
- Beginner
Wat kan ik het beste doen met deze roest gaten? Ik wil niet het hele paneel vervangen
Sent from my LE2123 using Tapatalk-
- Gebruiker
Recht uitsnijden en plaatje inlassen.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Dat hoeft toch ook niet? Na het galvaniseren moet je toch enige tijd wachten. Daarna lekker met de kwast aan de slag. Het voordeel is hewoon dat hij echt niet meer roest.Pimpedimpim schreef: ↑zo 29 dec, 2024 11:41Ik wil proberen hem er zo oud mogelijk uit te laten zien dus wil vermijden hem helemaal te gaan spuiten.Michiel van G. schreef:Goh, als je dadelijk klaar bent met al het laswerk zou ik zeker overwegen de koets te laten verzinken. Dan heb je er nog jaren plezier van!
de maatvoering van de c stijl kan ook aan de hand van de vier ingelaste moeren waar het achterspatbord wordt vastgeschroefd.
Zelf heb ik het deel onder de derde zijruit gerepareerd met strips metaal. Gaat maar is een heel gepruts om het netjes te d
krijgen ook omdat door het stansen en roest het metaal van wisselende dikte en dun is. het resultaat is heel aardig geworden.
Bij een volgende klus, heb ik mijzelf beloofd een vervangend plaatdeel te nemen. Zijn er in diverse lengtes, afhankelijk van hoe rot je eend is. Vaak is ook het staartstuk rot, dus alles in één keer aanpakken.
https://www.burton2cvparts.com/nl/staartstuk-2cv-rechts
Zelf heb ik het deel onder de derde zijruit gerepareerd met strips metaal. Gaat maar is een heel gepruts om het netjes te d
krijgen ook omdat door het stansen en roest het metaal van wisselende dikte en dun is. het resultaat is heel aardig geworden.
Bij een volgende klus, heb ik mijzelf beloofd een vervangend plaatdeel te nemen. Zijn er in diverse lengtes, afhankelijk van hoe rot je eend is. Vaak is ook het staartstuk rot, dus alles in één keer aanpakken.
https://www.burton2cvparts.com/nl/staartstuk-2cv-rechts
tweeceevees zijn leuk!
-
- Beginner
Heyy ik ben tegen het volgende probleem aangelopen. Ik krijg de nieuwe c stijl niet goed uitgelijnd met de deur en de bak waar de achterbank op staat.
De bak van de achterbank is nogsteeds parallel met het dak. In heb ook nog een buisje aan gelast zodat dit niet verschoof. Hoe krijg ik dit weer goed? Is er misschien iemand die mee kan kijken? De eend staat in Stein, Limburg.
De bak van de achterbank is nogsteeds parallel met het dak. In heb ook nog een buisje aan gelast zodat dit niet verschoof. Hoe krijg ik dit weer goed? Is er misschien iemand die mee kan kijken? De eend staat in Stein, Limburg.
Is de ronding van je binnenspatbord ok?
diverse Citroens, wat anders.
-
- Beginner
Het is inmiddels al gelukt!
Goed zo. Het is wat ze vaak zeggen. Plaatwerk "adaptable". Dat moet je altijd aanpassen...
diverse Citroens, wat anders.