Bok voor motor (maken)

Plaats reactie
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bok voor motor (maken)

Bericht door Rens » vr 10 jan, 2025 20:06

Beste allemaal,

Ik heb een motorblok staan die zo goed als gereviseerd is, maar nadat het gebeurt is, ergens stevig olie lekte. Toen (bijna 10 jaar terug) had ik het blok ingebouwd in de eend en moest ik een week later er mee weg. De tijd (en rust) ontbrak mij toen om rustig na te gaan waar het aan lag en toen heb ik er voor gekozen om een ander blok in de eend te bouwen. Je raadt het misschien al: dat gereviseerde blok ligt nog steeds op de plank en het andere blok ligt nog in de eend.

Nu heb ik wel tijd en ruimte (en de rust er voor) en wil ik kijken of ik het blok nog eens aan het lopen kan krijgen om te kunnen onderzoeken waar het probleem zit. Daarvoor had ik bedacht om een bok te bouwen, mbv een oude versnellingsbak waarop het blok gemonteerd kan worden en de startmotor voor proefdraaien.

Zijn er hier mensen op het forum die zoiets al eens hebben gedaan? Ik zoek tips! (En een versnellingsbak er voor ;))

Groet,
Rens

Data58
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Re: Bok voor motor (maken)

Bericht door Data58 » za 11 jan, 2025 12:32

Ik moet even zoeken in foto archief heb een bok 2e hands gekocht in het verleden.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]

magnamaniac
Beginner
Beginner

Re: Bok voor motor (maken)

Bericht door magnamaniac » za 11 jan, 2025 13:23

neem eens contact op met godfried van le patron of met filip van VGS2CV. De behuizingen zijn meestal onderdelen die "overblijven".

Plaats reactie