
d'n Scharrelston
Re: d'n Scharrelston
Ik heb een belgische eend gehad van de jaren 60 daar stond het origineel chassisnr in de vloer naast de rechter stoel rail... 

diverse Citroens, wat anders.
Re: d'n Scharrelston
Naar aanleiding van het bericht van een ingenomen kenteken heb ik gebeld met het RDW. Ik kreeg dezelfde persoon te pakken die mij richting de chassisverkoper stuurde voor inslag.
Het verhaal werd niet herkend. Het antwoord dat ik kreeg is dat bij een APK en een steekproef, er geen wettelijke/juridische basis is om een kenteken in te nemen wanneer er bedenkingen zijn bij het chassisnummer. De wettelijke basis is er alleen bij een identiteitsonderzoek, dat hetzij op aanvraag wordt uitgevoerd bij een RDW keuringsstation (import/export b.v. of een zelf aangevraagd identiteitsonderzoek) of onderweg op de weg bij een controle en waarbij voorafgaand aan een dergelijke controle het nodige papierwerk is geregeld om de wettelijke basis te regelen.
Het verhaal werd niet herkend. Het antwoord dat ik kreeg is dat bij een APK en een steekproef, er geen wettelijke/juridische basis is om een kenteken in te nemen wanneer er bedenkingen zijn bij het chassisnummer. De wettelijke basis is er alleen bij een identiteitsonderzoek, dat hetzij op aanvraag wordt uitgevoerd bij een RDW keuringsstation (import/export b.v. of een zelf aangevraagd identiteitsonderzoek) of onderweg op de weg bij een controle en waarbij voorafgaand aan een dergelijke controle het nodige papierwerk is geregeld om de wettelijke basis te regelen.
Re: d'n Scharrelston
Van L'Aventure heb ik de Certificat de naissance en fiche de production ontvangen. Chassisnummer en motornummer horen in ieder geval bij elkaar blijkt nu. Wat ik niet kan vinden is het versnellingsbaknummer, weet iemand waar die staat op de bak?
Re: d'n Scharrelston
Oude bakken hadden een plaatje met nummer, ik weet niet of de nieuwe dat ook ergens hebben...
diverse Citroens, wat anders.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: d'n Scharrelston
Het is mij nooit opgevallen ieder geval
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: d'n Scharrelston
Geen plaatje of nummer gevonden op de bak, helaas.
Vandaag kreeg ik het officiële ondertekende "certificat de naissance" van Stellantis in de brievenbus. De volgende stap is het inschatten van het risico c.q. slagingskans van een identiteitsonderzoek bij het RDW.
In mijn situatie, er zit een niet origineel chassis onder met een slecht leesbaar ingemept chassisnummer. Het chassisnummer klopt met het kenteken, motornummer klopt ook, het plaatje op de koets klopt en de uitvoering/kleuren kloppen.
Wat denken jullie, zou dat genoeg zijn?
Welke RDW keurmeester het onderzoek uitvoert maakt denk ik ook wel uit. Ik denk dat het goed is om een RDW keuringsstation uit te zoeken dat vaker 2cv's gezien heeft en weet wat er speelt. Iemand tips welke keuringsstations juist wel of niet te kiezen?
Vandaag kreeg ik het officiële ondertekende "certificat de naissance" van Stellantis in de brievenbus. De volgende stap is het inschatten van het risico c.q. slagingskans van een identiteitsonderzoek bij het RDW.
In mijn situatie, er zit een niet origineel chassis onder met een slecht leesbaar ingemept chassisnummer. Het chassisnummer klopt met het kenteken, motornummer klopt ook, het plaatje op de koets klopt en de uitvoering/kleuren kloppen.
Wat denken jullie, zou dat genoeg zijn?
Welke RDW keurmeester het onderzoek uitvoert maakt denk ik ook wel uit. Ik denk dat het goed is om een RDW keuringsstation uit te zoeken dat vaker 2cv's gezien heeft en weet wat er speelt. Iemand tips welke keuringsstations juist wel of niet te kiezen?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: d'n Scharrelston
het eerlijke antwoord is: je maakt weinig kans.
Nu zijn niet alle stations gelijk. Ik had eens moeite een oude 2cv zonder papieren ingevoerd te krijgen. chassisnummer op een gepopnageld plaatje op het chassis, in de koets voor de stoelen was onleesbaar. Uiteindelijk begon de verkoper van de eend fries te praten met de keurmeester en toen ontdooide de situatie.
Die eend was qua bouwjaar, blok, kleur en specifieke kenmerken terug te voeren naar een reeks chasisnummers op de site van Jeroen Kats. In die reeks viel ook het leesbare nummer op het plaatje. Als dat er niet was geweest dan had ik zeker geen kenteken gekregen.
Groet, Rob
Nu zijn niet alle stations gelijk. Ik had eens moeite een oude 2cv zonder papieren ingevoerd te krijgen. chassisnummer op een gepopnageld plaatje op het chassis, in de koets voor de stoelen was onleesbaar. Uiteindelijk begon de verkoper van de eend fries te praten met de keurmeester en toen ontdooide de situatie.
Die eend was qua bouwjaar, blok, kleur en specifieke kenmerken terug te voeren naar een reeks chasisnummers op de site van Jeroen Kats. In die reeks viel ook het leesbare nummer op het plaatje. Als dat er niet was geweest dan had ik zeker geen kenteken gekregen.
Groet, Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht