kantelmes vast

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
M van Mierlo
Beginner
Beginner

kantelmes vast

Bericht door M van Mierlo » za 15 mar, 2025 20:34

Hallo allemaal,

vandaag mijn nieuwe vetpistool binnen gekregen aandrijfassen en fusees gesmeerd, dacht ik doe de kantelmessen ook even, dat heb ik geweten, voor geen probleem leken me ook niet echt oud, achter niet los te krijgen griptang, watepomtang schroevendraaier in de veersleuven hamer met stuk ijzer niets hielp, is daar een speciale manier voor? heb de auto achter op gekriktaan de veerpot i de spanning vd draadstang af, aan het trekoog niet lijkt het wel, schoon gemaakt met schroevendraaier en staalborstel, dit alles geen resultaat, iemand een idee?

alvast bedankt.

IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Re: kantelmes vast

Bericht door IVARIO » zo 16 mar, 2025 11:24

Huh? Zou niet moeilijk moeten zijn, als de spanning er af is, zoals je schrijft...
Met een tangetje het clipje eraf halen en dan zou je de kantelmessen er zonder veel moeite uit moeten kunnen schuiven...
WhatsApp Image 2025-03-16 at 11.22.03_aacb18ee.jpg
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

M van Mierlo
Beginner
Beginner

Bericht door M van Mierlo » zo 16 mar, 2025 13:21

voor gaat ook prima, achter links en rechts echter niet, heb inmiddels wel gezien dat achter behoorlijk af gesleten is, heb er wel vet in kunnen krijgen met een spuitje, dus gewoon een keer de schokbrekers los en alles vervangen inclusief de schokbrekers aangezien dit volgens mij de eerste nog zijn......... eendje is van 87, vond het raar dat voor er zo uit ging, en achter niet, dacht misschien doe ik wat fout, met een schroevendraaier in de groef en eruit buigen mag je ook wel opletten anders is er dadelijk geen groef meer om het veertje in te zetten

bedankt voor het meedenken.

groeten Martien

Charleston 88
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Charleston 88 » zo 16 mar, 2025 14:04

Er blijft waarschijnlijk spanning op het kantelmes/oog zitten. Bij volledige last eraf moet je het oog een beetje over het kantelmes kunnen schuiven. Wellicht is het kantelmes door slijtage vast komen te zitten in de driehoek gaten. Met een tang op het buitenste uiteinde van het kantelmes kun je dit kunnen loswrikken.

Plaats reactie