Ik zie hier op het forum regelmatig iets lang komen over het controleren van je carburateur door middel van een lambdasensor.
Maar hoe werkt dat ?
Lambdasensor
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Lambdasensor
Schultenbräu das ist mein Bier !
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Re: Lambdasensor
als je een wideband lambdasensor in de uitlaat maakt en aan die sensor een lambda controller aansluit bv een Spartan 14 point7 kan je hier een meter op aansluiten om de lambda waarde af te lezen. Daar aan kan je zien of de brandstof /lucht verhouding goed is.
Op mijn 2cv zit deze straks op een computer aangesloten de computer kan doormiddel van injectoren het mengsel continu bijstellen naar optimaal.
Voor een carburateur kan je alleen bepalen of de maat van de sproeiers een beetje goed is.
Die sensor moet je in de uitlaat maken doormiddel van eenlas moer.
Ik denk niet dat je er veel mee opschiet om hem er op te maken behalve als je het gewoon leuk vind. Keer langs een vermogensbank dag bij B te Z is goedkoper
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
Op mijn 2cv zit deze straks op een computer aangesloten de computer kan doormiddel van injectoren het mengsel continu bijstellen naar optimaal.
Voor een carburateur kan je alleen bepalen of de maat van de sproeiers een beetje goed is.
Die sensor moet je in de uitlaat maken doormiddel van eenlas moer.
Ik denk niet dat je er veel mee opschiet om hem er op te maken behalve als je het gewoon leuk vind. Keer langs een vermogensbank dag bij B te Z is goedkoper
- André Post
- Heavy user
Voor wat het kost en doet is het misschien niet waard.
Maar ik heb nu wel inzicht dat de carburateur behoorlijk optimaal functioneert, voor al op langere afstanden en in diverse omstandigheden.
Vooral met de 650cc kit er op vind ik dat wel fijn.
Maar ik heb nu wel inzicht dat de carburateur behoorlijk optimaal functioneert, voor al op langere afstanden en in diverse omstandigheden.
Vooral met de 650cc kit er op vind ik dat wel fijn.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Als je het leuk vindt is het al snel het geld waard. En inderdaad de beste manier om je afstelling goed te krijgen.